Gå til innhold

Betennelse i fingertuppen - Auuu!

Anbefalte innlegg

Den ene langfingeren min er hoven på fingertuppen og det virker som det er betennelse rundt hele neglen og litt under fingeren. Betennelsen(?) har ingen åpning å komme seg ut på, og jeg orker bare ikke å stikke hull selv. Det gjør litt for vondt til at det frister ;-)

Bør jeg dra til legen for å få ut betennelsen? Eller kan dette gå over av seg selv? Som det er nå, holder jeg fingeren opp hele tiden. Holder jeg den nedover, så dunker det ubehagelig i fingertuppen. Jeg smører med aloe vera, for det avkjøler og lindrer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320705-betennelse-i-fingertuppen-auuu/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, der har jeg nettopp vært - to ganger faktisk. Første gangen gikk det over av seg selv, andre gangen satt betennelsen under neglen, så jeg fikk klipt den ned så langt jeg klarte og klemte ut puss. (au!)

Spurte selvsagt også om råd her på DOL, og alle gikk tipsene gikk på grønnsåpebad. Så det blir svaret mitt også. I tillegg til Ibux. Håper du får sove i natt, verkefinger er latterlig vondt!

Takker så mye for svar!

Jeg har ikke grønnsåpe i huset :-((((

Får se hvordan natta blir, og evt ringe legen. Føler jeg meg bedre imorgen, så får jeg kjøpe inn grønnsåpe da!

Du har ikke noe betennelsesdempende salve da? Bacimycin eller pyriseptsalve?

Annonse

Jeg har i perioder vært plaget med akkurat det der(neglrotbetennelse?) og er snar å lirke ei lita åpning mellom neglen og neglebåndet og tømme sprit i. Funker som bare det, men sviiiiiiir!! Hvis det får utvikle seg kan hele neglen løsne. Mener det kunne tyde på at man mangla et vitamin eller noe hvis man fikk sånn men kommer ikke på hva....

Jeg har i perioder vært plaget med akkurat det der(neglrotbetennelse?) og er snar å lirke ei lita åpning mellom neglen og neglebåndet og tømme sprit i. Funker som bare det, men sviiiiiiir!! Hvis det får utvikle seg kan hele neglen løsne. Mener det kunne tyde på at man mangla et vitamin eller noe hvis man fikk sånn men kommer ikke på hva....

Jeg biter negler *rødme*

Tror nok det er det som er årsaken til at jeg har fått denne dritten :-(

Jeg skal iallefall bruke klorhexidin på fingeren i natt, så får jeg se om det skjer noe....

Jada, det går bra. Bacimycin er basert på klorhexidin. :-) Håper at den blir bedre! :)

Fint:)

Dusja på med klorhexidin før jeg la meg igår. Ingen åpning der verken kan komme ut, ennå iallefall :-( Ringte legen, men der var det helt fullt! Kunne ringe på imorgen halv ni :-/

Skal få kjøpt grønnsåpe idag og putte grønnsåpe i fingeren på en oppvaskhanske som jeg skal gå med resten av dagen, så planen er klar ;-)

Annonse

Mannen min hadde det samme for noen uker siden.han gikk lang tid med det men det ble bare verre.Prøvde grønnsåpe og alt annet.Det eneste som hjalp var en tur til legen.Fikk resept på noe..

Ok, jeg ringte legen isted, men der var det stappfullt idag... Måtte ringe halv ni imorgen og det tror jeg ikke jeg gidder :-(

Jeg satser på grønnsåpe nå i dag og ser det an. I verste fall får det bli legevakta i jula... Håper iallefall det fikser seg av seg selv!!!!! ;-)

Gjest Lykke til

Ok, jeg ringte legen isted, men der var det stappfullt idag... Måtte ringe halv ni imorgen og det tror jeg ikke jeg gidder :-(

Jeg satser på grønnsåpe nå i dag og ser det an. I verste fall får det bli legevakta i jula... Håper iallefall det fikser seg av seg selv!!!!! ;-)

Lykke til

Håper du slipper legevakt i jula

Det er vist jævli vondt ifølge mannen min men så har jo mannfolk lav smerteskel også da :-)

Lykke til

Håper du slipper legevakt i jula

Det er vist jævli vondt ifølge mannen min men så har jo mannfolk lav smerteskel også da :-)

Hehe, sant nok ;-)

Nå sitter jeg her med tykk bandasje fylt med grønnsåpe og masse plastring. Venter på at jævelskapen skal "poppe" ut :-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...