Gå til innhold

Er det noen faste på DO uten en diagnose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forkortingen "do" har allerede blitt kommentert, så den hopper jeg over;-)

Forøvrig er ikke "diagnose" kun reservert til bruk for psykiske lidelser, da:

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=diagnose&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=nynorsk&alfabet=n&renset=j

Det er derfor mange av oss som kan ha litt ymse diagnoser for tiden, som f eks forkjølelse eller magebesvær.

''Forøvrig er ikke "diagnose" kun reservert til bruk for psykiske lidelser, da:''

Det vet jeg, men det er kun de psykiatriske diagnosene som er interessante vedrørende dette spørsmålet.

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Faure

16

• mrxx

8

• Colette

8

• AneM1365380603

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, det har du nok rett i, Faure .-)

Ja har nok det -;)

Skrevet

''Forøvrig er ikke "diagnose" kun reservert til bruk for psykiske lidelser, da:''

Det vet jeg, men det er kun de psykiatriske diagnosene som er interessante vedrørende dette spørsmålet.

Da burde du si det:-)

AneM1365380603
Skrevet

Takk AneM :-) Jeg har så vidt vært innom, men ikke så ofte. Fikk så mye kjeft etter at jeg var "slem" mot Mrxx :-)

Joda, jeg har hatt det bra i julen. Og du også, håper jeg:-) Jeg har jo lest og fulgt med på både skritt-teller-konkurransen og andre ting som har foregått i disse juletider :-)

Ja, jeg husker det var en diskusjon der, men sånn er det jo her inne med så mange personligheter :)

Skrittelleren er lagt i skuffa på badet, og der blir den til over nyåret. Den godeste cathlin sprengte et stakkars menneske, og mannen min ble litt forbauset over at den er lagt vekk, for jeg har den alltid på meg, he he.

Jula har vært veldig fin. Vi synger Abba karaoke mange ganger hver dag, og jeg har fått konstatert det jeg visste - at jeg ikke kan synge.

Skrevet

''Det vet jeg, men det er kun de psykiatriske diagnosene som er interessante vedrørende dette spørsmålet.''

Da lurte du meg gitt, om ikkje "forbanna", "trist", "frustrert" og "oppgitt" holder som diagnoser da?

Men det er eg bare innimellom alle hverdagslige trivialiteter.

Skrevet

Ja, jeg husker det var en diskusjon der, men sånn er det jo her inne med så mange personligheter :)

Skrittelleren er lagt i skuffa på badet, og der blir den til over nyåret. Den godeste cathlin sprengte et stakkars menneske, og mannen min ble litt forbauset over at den er lagt vekk, for jeg har den alltid på meg, he he.

Jula har vært veldig fin. Vi synger Abba karaoke mange ganger hver dag, og jeg har fått konstatert det jeg visste - at jeg ikke kan synge.

Hehe, jeg ble også ganske lei. Men vi må ta en ny konkurranse ut på nyåret, kanskje påske? Vi kan jo snakkes.

Skrevet

Jeg er ikke alltid så flink til å jatte og pjatte, dessverre. Og når jeg da får lyst til å si min mening, så blir det ofte feil, dessverre. Selv om jeg prøver å være saklig, så blir det alltid noen som oppfatter det som personangrep, og det er ikke meningen:-(

Jeg skjønte at du hadde tatt deg litt ut, med såre føtter osv. Jeg synes du skal fortsette med skritt-telleren din, og blåse i om du ikke vinner konkurranser:-) Jeg tør ikke bruke en slik en- fordi jeg er så redd for å se hvor lite jeg faktisk går. Sant :-) Og spesielt i disse juletider.

Er du fornøyd med den nye sofaen din da? Og flatskjermen? Jeg håper det :-)

AneM1365380603
Skrevet

Hehe, jeg ble også ganske lei. Men vi må ta en ny konkurranse ut på nyåret, kanskje påske? Vi kan jo snakkes.

Ja, men da må vi ta det en dag begge to er fri hele dagen, altså hvis vi skal kjøre et sånt løp igjen.

Vi kan jo konkurrere på andre måter utenom, i og med at begge er utholdne og sta. F eks først til 30 tusen?

Jeg har Omron skritteller. Hvilket merke har du? min teller aerobicsteps også, og jeg hadde over 40 tusen den dagen ;)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg er ikke alltid så flink til å jatte og pjatte, dessverre. Og når jeg da får lyst til å si min mening, så blir det ofte feil, dessverre. Selv om jeg prøver å være saklig, så blir det alltid noen som oppfatter det som personangrep, og det er ikke meningen:-(

Jeg skjønte at du hadde tatt deg litt ut, med såre føtter osv. Jeg synes du skal fortsette med skritt-telleren din, og blåse i om du ikke vinner konkurranser:-) Jeg tør ikke bruke en slik en- fordi jeg er så redd for å se hvor lite jeg faktisk går. Sant :-) Og spesielt i disse juletider.

Er du fornøyd med den nye sofaen din da? Og flatskjermen? Jeg håper det :-)

''Er du fornøyd med den nye sofaen din da? Og flatskjermen? Jeg håper det :-)''

Jøss, du er en smugleser ;) Du får med deg endel selv om du ikke alltid er så aktiv :)

Flatskjermen er veldig bra, og gøy med karaoke på den. Sofaen er skikkelig god. Jeg liker godt å ligge i den når jeg ser på tv.

Gjest SoriaMoria :)
Skrevet

Den som ikke en eller annen gang har fått en psykiatrisk diagnose, har ikke vært godt nok utredet :D

Skrevet

Den som ikke en eller annen gang har fått en psykiatrisk diagnose, har ikke vært godt nok utredet :D

Det har du helt rett i!

Skrevet

LOL, ja det er nok riktig. I disse dager finnes det så mange diagnoser at det er nok en til alle. :)

Skrevet

''Er du fornøyd med den nye sofaen din da? Og flatskjermen? Jeg håper det :-)''

Jøss, du er en smugleser ;) Du får med deg endel selv om du ikke alltid er så aktiv :)

Flatskjermen er veldig bra, og gøy med karaoke på den. Sofaen er skikkelig god. Jeg liker godt å ligge i den når jeg ser på tv.

Som jeg skrev i den tråden hvor det ble mye diskusjon, så leser jeg mye mer enn jeg skriver. Så da holder man seg oppdatert. Og spesielt om de menneskene man liker og har et godt inntrykk av :-)

Godt å høre at du er fornøyd, etter såpass store investeringer. Det som er godt med å lese dine innlegg er at du alltid virker så fornøyd og veltilpasset. *Harmoni' er vel det rette ordet :-)

Skrevet

Har tenkt det samme.

Jeg er beæret over at dere har tenkt dette. SMIR er en belært og balansert mann. :)

Skrevet

Ja, men da må vi ta det en dag begge to er fri hele dagen, altså hvis vi skal kjøre et sånt løp igjen.

Vi kan jo konkurrere på andre måter utenom, i og med at begge er utholdne og sta. F eks først til 30 tusen?

Jeg har Omron skritteller. Hvilket merke har du? min teller aerobicsteps også, og jeg hadde over 40 tusen den dagen ;)

Husker ikke hva min heter, ligger nedpakket i kofferten nå, men er rød og kjøpt på et apotek. Mulig det er omron. Den nullstilte seg også ved midnatt, og den teller aerobic-steps også, og kalorier og antall kilometer.

Først til 30 000 går jo an, eller å korte ned på tidsperspektivet. At man tar den på og tar den av når tiden er over.

AneM1365380603
Skrevet

Husker ikke hva min heter, ligger nedpakket i kofferten nå, men er rød og kjøpt på et apotek. Mulig det er omron. Den nullstilte seg også ved midnatt, og den teller aerobic-steps også, og kalorier og antall kilometer.

Først til 30 000 går jo an, eller å korte ned på tidsperspektivet. At man tar den på og tar den av når tiden er over.

''At man tar den på og tar den av når tiden er over.''

Det synes jeg er en veldig god idè!

Min har alle de funksjonene du nevner, i tillegg til at den også er rød. Så har den et bånd jeg fester i beltehempa slik at jeg ikke mister den.

AneM1365380603
Skrevet

Som jeg skrev i den tråden hvor det ble mye diskusjon, så leser jeg mye mer enn jeg skriver. Så da holder man seg oppdatert. Og spesielt om de menneskene man liker og har et godt inntrykk av :-)

Godt å høre at du er fornøyd, etter såpass store investeringer. Det som er godt med å lese dine innlegg er at du alltid virker så fornøyd og veltilpasset. *Harmoni' er vel det rette ordet :-)

Jeg kobler av her inne. Med fire unger blir det av og til mer styr enn jeg setter pris på ;)

Skrevet

''At man tar den på og tar den av når tiden er over.''

Det synes jeg er en veldig god idè!

Min har alle de funksjonene du nevner, i tillegg til at den også er rød. Så har den et bånd jeg fester i beltehempa slik at jeg ikke mister den.

Min sitter i et slags stativ med klype jeg kan feste til buksa, pluss et bånd som henger ned. Kanskje vi har samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...