Gå til innhold

tips til noe som lindrer?

Gjest pinlig for en voksen dame:P

Anbefalte innlegg

Skrevet

har sår i og rundt rumpa,er voksen,og bruker ikke bleier av noe slag.blir litt rart å smøre baby-salve og sånt på.dessuten skal det jo helst ikke smitte over på klærne heller.men kan jo prøve noe på nettene iallefall,kanskje?

tips tas imot med takk:)

Gjest plingpling
Skrevet

Sink-salve, ingen over og ingen ved siden :) Fås kjøpt i dagligvarebutikker.

Skrevet

Sink-salve, ingen over og ingen ved siden :) Fås kjøpt i dagligvarebutikker.

smitter ikke den over på klærne?

Skrevet

Vitapan er også bra og smitter ikke slik over som sinksalve

Skrevet

Herregud menneske!! Når du er så sår i rompa at dette er et problem, så legger du alt annet til side og smører rompa inn med zink-salve i noen dager. Det finnes bind du kan kjøpe på butikken så du ikke ødelegger klærne.

Skulle nesten tro du tuller??

Skrevet

Herregud menneske!! Når du er så sår i rompa at dette er et problem, så legger du alt annet til side og smører rompa inn med zink-salve i noen dager. Det finnes bind du kan kjøpe på butikken så du ikke ødelegger klærne.

Hvis man er sår i rumpa så skal man i hvert fall ikke bruke bind men mye bomullstruser.

Skrevet

Myke ja

Gjest plingpling
Skrevet

smitter ikke den over på klærne?

Ikke mer enn en litt fet fuktighetskrem gjør. Du trenger ikke mer enn et tynt lag.

Skrevet

Hvis man er sår i rumpa så skal man i hvert fall ikke bruke bind men mye bomullstruser.

10 poeng til deg :-). Bruke to truser da kanskje ? Det beste ville jo være å ligge med rompa bar i et par dager. Vaske forsiktig med vann og såpe og la den lufttørke.

Men dette vil jo ta sin tid, går for zink-salv og flere truser ja :-)

Skrevet

Husk å vaske bort zinksalven godt før du har på ny, hvis ikke kan den bare gjøre vondt verre.

Gjest pinlig for en voksen dame
Skrevet

synes det er unødvendig å gjøre narr av det på den måten!:(

og bind svir jo noe jævlig i kantene!!

Skrevet

synes det er unødvendig å gjøre narr av det på den måten!:(

og bind svir jo noe jævlig i kantene!!

Har brukt bind mange ganger jeg. Sliter med psoriasis i perioder, også der bak. Unnskyld hvis jeg har en galgenhumor som er på kanten. Ikke meningen å gjøre narr :-). Rådene jeg gir er seriøst ment. Jeg bruker mild kortisonsalve også når det er riktig ille.

Gjest pinlig for en voksen dame
Skrevet

Har brukt bind mange ganger jeg. Sliter med psoriasis i perioder, også der bak. Unnskyld hvis jeg har en galgenhumor som er på kanten. Ikke meningen å gjøre narr :-). Rådene jeg gir er seriøst ment. Jeg bruker mild kortisonsalve også når det er riktig ille.

er vel litt sensitiv på området.like flaut hver gang jeg må vise "stjerten" til legen pga sånt.har forresten en mild kortison salve fra tidligere,når du først nevner det.sink salve må jeg kjøpe i morgen(og som en under her var innpå;bruke to truser)

Skrevet

Jeg vil anbefale Silulen, den får du kjøpt på apoteket.

Skrevet

Du kan prøve og pudre med potetmel Det lindrer og tørker ut eksem. Jeg har i hvert fall brukt dette på ungene mine.

Skrevet

10 poeng til deg :-). Bruke to truser da kanskje ? Det beste ville jo være å ligge med rompa bar i et par dager. Vaske forsiktig med vann og såpe og la den lufttørke.

Men dette vil jo ta sin tid, går for zink-salv og flere truser ja :-)

Det skal ikke være såpe på heller. Man skal vaske med saltvann og så skal man helst ligge med rumpa bar ja til det er grodd. Men det orker man bare hvis man er på sykehuset, ingen klarer det hjemme.

Skrevet

Jeg støtter forslaget om sinksalve og doble bomullstruser!

Jeg ville evt ha tatt på et bind, men se at noen skriver at man ikke bør bruke det...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...