muskath Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Jeg var så uheldig å bli frastjålet lommeboka mi lille julaften. Det var ingen bank- eller kredittkort i den, heldigvis. Heller ikke mye penger, ca 400 kr. Men det jeg tenker på er at det var to bibliotekkort der, med navn på det ene og underskriften min. Noen inngangsbevis med navn og fødselsdato. Ellers var det trumf-kort og obos-kort. Men de siste kan de vel ikke bruke til noe.? Jeg vet så lite om hva kjeltringer ser etter. Om det er noe annet enn penger og bankkort, mener jeg. Noen som har noen gode råd til meg? Er det noe jeg bør gjøre? 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Ring biblioteket (bibliotekene?) i morra rett etter åpningstid og få sperret kortene! Du aner ikke hvor frekke folk er.... Vi har opplevd at folk har fått lånt på stjålne kort, de har lånt spesielt filmer og musikk for mange, mange tusen kroner og selvfølgelig ikke levert tilbake og kortets eier blir sittende med regningen. Så ring biblioteket i morra! 0 Siter
muskath Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Skrevet 28. desember 2008 Ring biblioteket (bibliotekene?) i morra rett etter åpningstid og få sperret kortene! Du aner ikke hvor frekke folk er.... Vi har opplevd at folk har fått lånt på stjålne kort, de har lånt spesielt filmer og musikk for mange, mange tusen kroner og selvfølgelig ikke levert tilbake og kortets eier blir sittende med regningen. Så ring biblioteket i morra! Ja, det hadde jeg tenkt å gjøre. Sperre kortene ja, men hva skal jeg gjøre hvis jeg vil låne igjen da? Får jeg nye kort med andre nummer på eller hva skjer da? 0 Siter
Faure Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Ring biblioteket (bibliotekene?) i morra rett etter åpningstid og få sperret kortene! Du aner ikke hvor frekke folk er.... Vi har opplevd at folk har fått lånt på stjålne kort, de har lånt spesielt filmer og musikk for mange, mange tusen kroner og selvfølgelig ikke levert tilbake og kortets eier blir sittende med regningen. Så ring biblioteket i morra! Har bibliotekene videoovervåking slik at man kan se hvem som brukte kortene? 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Ja, det hadde jeg tenkt å gjøre. Sperre kortene ja, men hva skal jeg gjøre hvis jeg vil låne igjen da? Får jeg nye kort med andre nummer på eller hva skjer da? Nå vet jeg ikke hva slags system biblioteket ditt har, men hos får du nytt kort med nytt nummer og det gamle kortet blir dermed ugyldig og ubrukelig. Men innen du kommer deg på biblioteket og får nytt kort så bør du ringe og si fra. 0 Siter
muskath Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Skrevet 28. desember 2008 Nå vet jeg ikke hva slags system biblioteket ditt har, men hos får du nytt kort med nytt nummer og det gamle kortet blir dermed ugyldig og ubrukelig. Men innen du kommer deg på biblioteket og får nytt kort så bør du ringe og si fra. Ok. Takk for svar. Det skal jeg gjøre. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Har bibliotekene videoovervåking slik at man kan se hvem som brukte kortene? Nei, vi har ikke videoovervåking. Ikke tillatt, det er jo taushetsplikt på hva folk har lånt. Vi kan se hva folk har lånt i øyeblikket, men i det de leverer bøkene/filmene inn igjen slettes all info om det aktuelle lånet. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Dersom du hadde førerkort der, må du skaffe deg midlertidig kjøretillatelse fra biltilsynet. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Har bibliotekene videoovervåking slik at man kan se hvem som brukte kortene? Det tviler jeg på 0 Siter
Faure Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Nei, vi har ikke videoovervåking. Ikke tillatt, det er jo taushetsplikt på hva folk har lånt. Vi kan se hva folk har lånt i øyeblikket, men i det de leverer bøkene/filmene inn igjen slettes all info om det aktuelle lånet. Forstår. 0 Siter
muskath Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Skrevet 28. desember 2008 Dersom du hadde førerkort der, må du skaffe deg midlertidig kjøretillatelse fra biltilsynet. Førerkortet var heller ikke der. Heldigvis. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.