Gjest kaldvarm Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Hvor lange intervaller bør man ha hvis man skal henholdsvis sitte der for så gå å ta kalde dusjer? 0 Siter
frosken Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Ca 10 minutter i badstue, så kald dusj (du trenger ikke stå lenge i dusjen, men pass på at du får kaldt vann på hele deg), så 10 minutter i badstu, og så kald dusj. Etterpå er det en fordel å ta det litt med ro. 0 Siter
nick Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Ca 10 minutter i badstue, så kald dusj (du trenger ikke stå lenge i dusjen, men pass på at du får kaldt vann på hele deg), så 10 minutter i badstu, og så kald dusj. Etterpå er det en fordel å ta det litt med ro. Huh, har dere badsturegler??? Man sitter så lenge som man greier, så tar man etter behov en kald dusj etterpå. Gjenta til det kjedsommelige. Nyt gjerne en kald øl mens det står på. Er det pingletemp i badstua så kan man nesten overnatte der. Det gjelder de fleste offentlige/helsestudio badstuer i Norge. der er tydeligvis alt over 60 grader livsfarlig. 0 Siter
frosken Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Huh, har dere badsturegler??? Man sitter så lenge som man greier, så tar man etter behov en kald dusj etterpå. Gjenta til det kjedsommelige. Nyt gjerne en kald øl mens det står på. Er det pingletemp i badstua så kan man nesten overnatte der. Det gjelder de fleste offentlige/helsestudio badstuer i Norge. der er tydeligvis alt over 60 grader livsfarlig. Det opplegget jeg skisserte, vet jeg brukes med godt resultat i en behandlingssammenheng. Men det er fritt frem for både deg og andre å ta badstu akkurat sånn du dere vil:-) 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Så lenge som det er behagelig for deg! 0 Siter
Gjest En finne i utlendighet Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Hehe.... slike spørsmål høres så rare ut i mine finske ører.... Du sitter i sauna akkurat så lenge du har lyst til. Så tar du deg en dusj med akkurat den vanntemperaturen du vil (eller tar deg et bad i innsjøen, havet, isbad, ruller deg i snøen).... I FInland, der sauna er en del av kulturen og hverdagen for hele befolkningen, opererer man ikke med alle mulige regler for dette. Folk gjør det de synes er best for dem 0 Siter
morsan Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Jeg har aldri giddet å fly ut og inn av en badstu på den måten der. Jeg sitter der så lenge jeg gidder, og så tar jeg en _lunken_ dusj etterpå. Ut og rulle seg i snøen osv er ikke noe for meg! ;-) 0 Siter
ariadne Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Det opplegget jeg skisserte, vet jeg brukes med godt resultat i en behandlingssammenheng. Men det er fritt frem for både deg og andre å ta badstu akkurat sånn du dere vil:-) Behandling for hva da? 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Hehe.... slike spørsmål høres så rare ut i mine finske ører.... Du sitter i sauna akkurat så lenge du har lyst til. Så tar du deg en dusj med akkurat den vanntemperaturen du vil (eller tar deg et bad i innsjøen, havet, isbad, ruller deg i snøen).... I FInland, der sauna er en del av kulturen og hverdagen for hele befolkningen, opererer man ikke med alle mulige regler for dette. Folk gjør det de synes er best for dem Ikke sant! Jeg kunne aldri ha tenkt meg å sitte i en badstu og vite at jeg burde sitte så og så lenge av en eller annen årsak. Badstu er nytelse og trivsel, en opplevelse for kropp og sinn. Og når man er ferdig der, så er man rein kropp, og av og til reint sinn også Jeg er heller ikke vant til at man drikker øl eller annen alkohol mellom badeøktene. Det slapper vi av med etter badet. Og så soooovner vi. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.