Gå til innhold

Gjentatt blærekatarr etter samleie


kberger

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en jente på 20 år, som hadde mitt første samleie for 9 måneder siden. Og fra dag en er jeg blitt plaget av blærekatarr. Jeg har vært hos lege og fått forskjellige antibiotika behandlinger, som i og for seg virker. Men jeg får tilbake fall neste gang jeg har samleie. Både jeg og kjæresten min sørger for å være rene og jeg går på toalettet etter samleie. Jeg drikker mye væske, tar tranebær piller, men ingenting virker. Legen vil ikke gi meg noe vedlikeholdbehandling og sier at det er det kun gamle damer som får. Jeg er så fortvilet nå og lurer på om jeg noen gang kommer til å bli frisk. Har tenkt på å få tatt rønkten av nyrene etc, men legen sa at det ikke er nødvendig for man sjelden fant noe galt med unge jenter som meg, og særlig siden jeg aldri har hatt det før og det er fororsaket av samleie.

Hilsen Fortvilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog

Du er ikke den eneste pasient som har plager med blærekatarr etter samleie. Dersom det er blærekatarr du har med bakterier i urinen, vil mange spesialister synes det er riktig at du får ta en tablett mot blærekatarr før samleie. Om din lege ikke har hørt om denne form for behandling kan du kanskje fortelle ham om det? Jeg er enig i at røntgen neppe er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...