Gå til innhold

VENLIGST ANKER


Gjest må besvares

Anbefalte innlegg

Gjest må besvares

i går rundt klokken 21.00 begynte jeg å få vondt i halsen.Tok da forbyggende ,som vekk i morgen c vitaminener solhatt!!I dag da jeg sto opp hadde jeg samme symtom, men da var det såpass at når jeg skulle harke, eller hoste så sved, stakk det i halsen, Da jeg så etter i speilet etterpå mente jeg å kunne observere ett felt bakerst i munnen (start på hals)som var grålig/eller grågult som om det var ett belegg der. Etter litt ut på dagen + etter litt drikke så forsvant den,det er borte enda. Halsen er bedre nå, men ikke helt.Har også i forbindelse med dette her hatt en følese av at noe har vært for trangt ellr innsnevret til venstre i halsen når jeg har svelget. Det er nå sårt når jeg svelger.Har ikke kjent noe unorm utenpå halsen.. (Har i forkant av dette evt kjent en slags rar unorm smak i munn/svelg,uvist fra min side hva det har vært,kan det ha noe med dette å gjøre også?) Som en kommentar til det siste jeg skrev her, så må jeg si at jeg har av og til en lymfekjertel som jeg kjenner på den venstre siden, men den har legen sett på med ultralyd.Sagt at det er godt forenelig med norm utsende(tok også blodprøver da)

-

dag 2 : er forkjølet men bør jeg bekymre meg om dette jeg så bak i halsen.lever ellers et normalt liv!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er pleier å få halsbetennelse 1-2 ganger i året.

Det høres ut som det.

Jeg pleier også å få følelsen av innsnevret hals, men det er fordi mandlene er betente.

Når mandlene mine er betente blir de hovene og det blir belegg i munnen/halsen og jeg får hvite små prikker på dem.

Jeg har pleid å få antibiotika hos legen og da går det over etter et par dager.

Ellers så hjelper det å gurgle (så langt ned i halsen som du greier) med noe som kalles molkosan, fåes hos helsekosten. Honning eller konsentrert propolis er også bra! DRIKK MYE!

Dette burde hjelpe, jeg er sangful og avhengi av en frisk hals!

Lykketil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Til Må besvares vedr. vond hals.

Du beskriver plagene dine detaljert. jeg synes dette høres ut som en vanlig halsbetennelse. De fleste slike gir opphovning, ømhet, illeluktende velegg og hovne lymfekjertler; sistnevnte produserer jo forsvarsceller. De fleste halsbetennelser går over uten behandling i løpet av 2-4 dager. Feber og smerter utover dette bør undersøkes med tanke på Streptokokker; denne type halsbetennelse kan behandles med vanlig penicillin.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...