Gå til innhold

Grønnsakssuppe oppbevart i kjøleskap

Anbefalte innlegg

Gjest eg undras
Skrevet

Hei!

Har hatt ei grønnsakssuppe i kjøleskapet i ca 6 dager nå. Er den trygg å spise?

Fortsetter under...

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg ville ikke tatt sjansen på å spise gå gammel mat.

Skrevet

Nei, den har sikkert surnet. Jeg er ikke hysterisk over "gammel" mat, men jeg hadde ikke spist suppe som hadde stått nesten en uke i kjøleskapet.

Skrevet

Da jeg jobbet på et ferskvarekjøkken var regelen for de fleste ferdig-retter at de holdt seg i 7 dager. Mener både ertesuppe og lapskaus holdt så lenge.

Jeg hadde tatt en lukt + prøvesmakt. Antagelig går det greit.

Annonse

Skrevet

Grønnsakene er iallfall i orden. Men det er kanskje litt smakløst, du må pepre og salte. Er det kjøtt oppi?

Skrevet

Da jeg jobbet på et ferskvarekjøkken var regelen for de fleste ferdig-retter at de holdt seg i 7 dager. Mener både ertesuppe og lapskaus holdt så lenge.

Ikke ertesuppe, det nekter jeg å tro! Erter er vitterligen en av de tingene man virkelig skal være forsiktig med.

Skrevet

Ikke ertesuppe, det nekter jeg å tro! Erter er vitterligen en av de tingene man virkelig skal være forsiktig med.

Hvorfor skal man være så forsiktig med erter?

Gjest Konrad Lauring
Skrevet

Går så bra så. Holder seg fint 2-3 uker.

Gjest magasjau haha
Skrevet

Hvis du er på slankern kan det jo være en bra slankekur å spise den......

Gjest Magasjau haha
Skrevet

Æsj da, jeg har hørt at det holder seg maks 3 dager i kjøleskap.

Og en bør aldri varme om igjen noe som har vært varmet opp igjen, man bør ta av det man skal varme for hver gang. Vil man oppbevare det lenger bør man fryse det ned igjen. Supper er spesielt sårbare pga den flytende konsistensen.

Annonse

Skrevet

Hvorfor skal man være så forsiktig med erter?

Fordi erter i likhet med kål gjærer lett?

Skrevet

Går så bra så. Holder seg fint 2-3 uker.

Med det navnet høres du ut som du er fra 1800-tallet. Så hvis du har overlevd, har du sikkert rett! :)

Gjest Konrad Lauring
Skrevet

Med det navnet høres du ut som du er fra 1800-tallet. Så hvis du har overlevd, har du sikkert rett! :)

1904 regnes vel som 1900-tallet?

Skrevet

1904 regnes vel som 1900-tallet?

Ja. Du er en av de eldste i landet..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...