Gå til innhold

Å glede seg over gode opplevelser / Pessimisme

Anbefalte innlegg

Gjest profile

Hei,

Jeg har vanskeligheter med å glede meg over ting.

Når noe går bra så tenker jeg at det sikkert ikke kommer til å vare, at det bare er et spørsmål om tid før det kommer til å gå dårlig igjen, at noe annet kommer til å skape vanskeligheter og slike ting. Jeg tenker tom. at om jeg venner meg til at noe går bra så kommer fallet til å bli ekstra stort når det forandrer seg igjen.

Jeg klarer liksom ikke å ta livet som en selvfølge, jeg tenker på at det alltid er så mange ting som kan stikke kjepper i hjulene og gå galt.

Noen som har noen tips eller forslag til hvordan tenke eller se annerledes på det? Hva tenker dere når dere opplever gode ting?

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Hvorfor må du se annerledes på det? Du virker jo mer som en realist enn som en pessimist. For, let`s face it, livet er hardt, det skjer uforutsette ting hele tiden, absolutt ingenting varer evig og vi kan faktisk ikke gjøre noe annet enn å sette det ene benet foran det andre og gå videre. Det vi kan derimot, er å være inderlig takknemlig for det vi har akkurat her og nå, i øyeblikket. Våg å gled deg selv om ting faktisk går bra, -ja det kan gå til helvete etter noen dager men vet du hva.. du overlever. Livet er en berg og dalbane, nyt reisen mens du kan.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...