Gå til innhold

Bursdagskake til 1 åring?

Anbefalte innlegg

Gjest takker for tips
Skrevet

Berta mi fyller snart 1 år og jeg har i den forbindelse tenkt å bake en kake som hun også får smake. Det er vel så at de på 1 år får spise krem? Når kan de egentlig begynne med det?

Har dere ideer til hvordan kake jeg kan lage? Hvis jeg f.eks. lager bløtkake, ha slags fyll bør jeg ha i den? Jeg tenkte litt å bruke sånn fruktdessert (babymat) for den er god for voksne og, den med fersken og aprikos, og kanskje ha jordbær og krem et annet lag? og litt vaniljekrem?

Og kan 1 åringer spise marsipan? Tenkte på at det er nøtter i det da, mandler er visst nok den nøtta som er minst allergifremkallende har jeg hørt, men likevel... kan 1 åringer spise marsipan? Tenkte litt på om jeg kunne lage marsipankake da min mann liker bedre det enn vanlig bløtkake.

Gjest nytt nick hver dag...?
Skrevet

Marsipankake til 1-åring? Nei, det hadde jeg aldri laget.

Ungene vil ha muffins, romkake og sjokoladekake.

Gjest Elextra
Skrevet

''romkake ''

Ja, gi ungene alkohol før idretten tar dem! :P

Gjest takker for tips
Skrevet

Romkake, mener du da bløtkake med romkrem?

Og kan 1 åringer spise sjokolade?

Når kan de spise marsipan mener du?

Gjest nytt nick hver dag...?
Skrevet

''romkake ''

Ja, gi ungene alkohol før idretten tar dem! :P

Selvfølgelig.

Skrevet

Da poden ble 1 lagde jeg bløtekake med vaniljekrem, ananans og jordbær og sjokoladekake. Hadde også is (var sommer og VARMT), og jordbærgele med vaniljesaus..

Han spiste alt. Ville ikke gitt en så liten en marsipan pga. nøtter nei.. Samboern min blir dritdårlig av bare en bit... Verre for barn å si fra hva det er hvis de skulle reagere.

Skrevet

Jeg gjorde ikke noe spesielt, men bakte en helt vanlig sjokoladekake. Jeg husker ikke helt om poden spiste noe av den, men mulig han sleika litt på en skje med sjokoladekrem.

Gjest Elextra
Skrevet

Husker vi serverte en bløtkake da eldstemann fylte ett. Vi hadde jo invitert besteforeldre og syntes nok vi måtte har bursdagskake - usikker på om vi hadde hatt det ellers! :)

Husker han smattet i seg kremen med stor vellyst! :)

Med etterfølgende magekramper grunnet melkeallergi vi på det daværende tidspunkt ikke var klar over :(.

Skrevet

Min barns kake ble fylt med syltetøy og banan.

Dere får besøk av familie går jeg ut i fra? Lag en slik kake mannen din liker, så lager du en enkel liten kake kun til berta di :) Så kan hun kose seg slik som vi ser på tv at de gjør hehe Kjøpebunn er grei å forme til noe søtt og fint.

candyqueen_83
Skrevet

Det er vel ikke akkurat mye kake en 1-åring skal ha, så om du bruker det ene eller andre spiller vel mindre rolle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...