Gå til innhold

NHD: er jeg en sånn person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''har lest en del av innlegga dine,og må si jeg blir forbanna over din manglende empati!!!du virker seriøst syk og selvopptatt!!rakker ned på andre,slenger dritt og viser jo null toleranse!!!!

når du er inne på selvmord,så vet jeg iallefall EN jeg virkelig skulle blitt kvitt..''

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei sånn er du ikke. Litt irriterende kan du være til tider. Det innlegget burde i grunn blitt sletta synes jeg. Og tror du vet at de fleste her ikke oppfatter deg slik. Så skal du la de dårlige tilbakemeldingene du får gå inn på deg ?. Det er noen som ikke kjenner deg i "virkeligheten" . Kan du ikke bare løfte hodet ditt og heve deg over det. Men når en har dårlige selvbilde kan en suge til seg negative tilbakemeldinger dessverre og overse de positive.

Skrevet

Jeg skal være enig i at du ofte virker selvopptatt og selvsentrert rundt din sykdom. Men resten av det personen i den linken skrev tar jeg sterk avstand fra.

Gjest Grågrønn
Skrevet

Finner ikke det innlegget jeg, men det der var skikkelig råttent skrevet.

Synes det sier en del om trådskriverens empati, det å skrive noe sånn til en annen person- det er jo skikkelig "far out".

Håper du ikke bryr deg om det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har innimellom dårlige sosiale antenner og er relativt selvsentrert.

Selvmord er et utrolig følsom tema som vekker særdelses sterke emosjoner i mange - både de som har vært på dødens rand, og de som har opplevd selvmord hos sine kjære.

Du føler stadig et behov for å legge ut på nett dine relativt hjemmesnekra teorier om vanskelige problemstillinger. I dette tilfellet gikk det over streken for hva en del andre brukere kunne tolerere.

En ting er at det er lov å ha hjemmesnekra teorier. Noen annet er at en føler seg så viktig at alle ens teorier må legges ut på nett - også de som er krenkende for mange. Det kan oppfattes både som svært selvsentrert og grandiost.

Skrevet

Er ikke det at en anonym person skriver dritt om meg, det er det at NHD sier seg enig! Syns det er ganske urovekkende. Føler jo at det er litt gehalt i det når det kommer fra en som er ekspert på menneskesinnet!

For og være ærlig synes jeg du tolker NHD sitt svar i overkant negativt selv om han kommer med kritikk.

Ville du ha ærlige svar eller vil du ha svar som beroliger deg`?

Skrevet

Du har innimellom dårlige sosiale antenner og er relativt selvsentrert.

Selvmord er et utrolig følsom tema som vekker særdelses sterke emosjoner i mange - både de som har vært på dødens rand, og de som har opplevd selvmord hos sine kjære.

Du føler stadig et behov for å legge ut på nett dine relativt hjemmesnekra teorier om vanskelige problemstillinger. I dette tilfellet gikk det over streken for hva en del andre brukere kunne tolerere.

En ting er at det er lov å ha hjemmesnekra teorier. Noen annet er at en føler seg så viktig at alle ens teorier må legges ut på nett - også de som er krenkende for mange. Det kan oppfattes både som svært selvsentrert og grandiost.

Selvsentrert - hva vil det si egentlig? At en _kun_ er opptatt av seg selv?

Skrevet

Er ikke det at en anonym person skriver dritt om meg, det er det at NHD sier seg enig! Syns det er ganske urovekkende. Føler jo at det er litt gehalt i det når det kommer fra en som er ekspert på menneskesinnet!

Men han og synes jo den siste setningen var å gå langt over streken da..

Ta det som konstruktiv kritikk.. prøv å se det i et metaperspektiv..

Skrevet

grunnlaget for mitt spørsmål er at jeg synes smir har ytet en god del til andre også..ihvertfall av det jeg har sett..

Bare klør meg litt i hodet.

Skrevet

Jeg vil selvsagt ha ærlig svar, men når en psykiater begynner å beskylde meg for å mangle empati og ellers være en hensynsløs person begynner jeg jo å føle meg ille til mote. Ingen vil vel være en sånn person.

Nå var det ikke det han skrev i det hele tatt.

Han skrev at du kunne virke selvsentrert rundt egen sykdom. Jeg kan også være veldig selvsentrert til tider. Han skrev ikke noe sted at du manglet empati.

Gjest Grågrønn
Skrevet

Jeg tror, nå har jeg lest gjennom innlegget, at selvmord er et følsomt tema for mange, og at det kan virke provoserende. Selv om det ikke trenger å ha noe med at du mangler empati å gjøre, så tråkket du noen hardt i sjela dennne gangen.

Når det gjelder forskning på de som har tatt og forsøker å ta selvmord (også de som overlevde feks å skyte seg i hodet, hoppe fra Golden Bridge ol.), så beskriver de som overlevde det som siste utvei, fordi de ikke hadde noe håp om at livet skulle bli bedre, de så mao -ingen- utvei lenger. De ønsket også, hele veien å få hjelp.

Det er også ulike måter å reagere på, når man sliter, og det er noe man bør ha respekt for, ikke alle velger samme løsning på ting.

Jeg tror ikke du mangler empati, men akkurat det innlegget kan jeg forstå at noen reagerer på, selv om reaksjonen var altfor sterk, og lite empatisk overfor deg.

Selvsentrert, ja, det tror jeg både du og svært mange her inne er (meg også, ofte) Det blir man når man sliter.

:-)

Mvh

Skrevet

Jeg vil selvsagt ha ærlig svar, men når en psykiater begynner å beskylde meg for å mangle empati og ellers være en hensynsløs person begynner jeg jo å føle meg ille til mote. Ingen vil vel være en sånn person.

Du virker jo ærlig talt som at du bikker over av og til. Det nytter jo ikke å snakke deg rundt. Hvis du tar til deg halvparten av det som sto der, og sløyfer den idiotiske siste setninger - så har du noe å jobbe sterkt ut i fra.

Du mæler om dine egne problemer, uten å gidde å gjøre noe som helst, for å bli bedre. Det høres så sørgelig ut. Gjør noe som er positivt, istedet for å sitte på ræva og dytte innpå snop og cola og synes synd på deg selv.

Skrevet

Nå var det ikke det han skrev i det hele tatt.

Han skrev at du kunne virke selvsentrert rundt egen sykdom. Jeg kan også være veldig selvsentrert til tider. Han skrev ikke noe sted at du manglet empati.

Han sa seg delvis enig i beskrivelsen til "pissed off" i tråden "Selvmord" på Åpent.

Skrevet

Det er stor forskjell på å være ubenksom og tråkke over streken. Si noe feil etc enn det å bevist forsøke å såre og skape uhygge hos et annet menneske. Det var vel ikke det du ønsket å gjøre regner jeg med?.

Skrevet

Jeg har ikke lagt merke til at du er en person som slenger dritt.

Den synes jeg ikke du fortjente.

Ganske selvsentrert ja, men det kommer nok av din ensomthet.

Skrevet

Ja, det er det det betyr.

Skrevet

Du er ekstremt selvsentrert, klager og syter hele tiden. Det virker som du ikke bruker tiden din på andre ting enn å fortelle andre hvor ille livet ditt er. Du drar ut lange tråder om hvor håpløs du føler at du er, men med en gang du får kritikk da syter du for det også.

At NHD i det hele tatt gidder å svare deg lengre er underlig for mitt vedkommende. Du tar jo aldri til deg en eneste ting av hva han sier, avkrefter/bekrefter, likevel skal du alltid ha meningen hans om alt og intet.

Hvis du ikke forstår at man må trå varsomt når det gjelder selvmord i forhold til etterlatte er du også sosialt uintelligent.

Jeg tror uansett hvor mange svar du får kommer du aldri til å ta til deg noe av det NHD eller andre på foruet råder deg til etter å ha lest innleggene dinse. Så det beste hadde nok vært om alle sluttet å svare på dine innlegg.

Gjest helt helt enig!!!!!
Skrevet

Du er ekstremt selvsentrert, klager og syter hele tiden. Det virker som du ikke bruker tiden din på andre ting enn å fortelle andre hvor ille livet ditt er. Du drar ut lange tråder om hvor håpløs du føler at du er, men med en gang du får kritikk da syter du for det også.

At NHD i det hele tatt gidder å svare deg lengre er underlig for mitt vedkommende. Du tar jo aldri til deg en eneste ting av hva han sier, avkrefter/bekrefter, likevel skal du alltid ha meningen hans om alt og intet.

Hvis du ikke forstår at man må trå varsomt når det gjelder selvmord i forhold til etterlatte er du også sosialt uintelligent.

Jeg tror uansett hvor mange svar du får kommer du aldri til å ta til deg noe av det NHD eller andre på foruet råder deg til etter å ha lest innleggene dinse. Så det beste hadde nok vært om alle sluttet å svare på dine innlegg.

HELT HELT ENIG!!! Bra skrevet DOCG

Skrevet

Ja, det er det det betyr.

Ok, takk for oppklaringen :-)

(Søkte på det i norsk ordbok, men fant det ikke..).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...