Gå til innhold

Vektnedgang etter serequel og Lamictal;)

Anbefalte innlegg

Har stått på disse siden midten av desember, trapper ennå opp. Går veldig sakte, trapper opp 25 mg hver uke.

Har hørt at mange legger på seg av disse medisinene, var redd for å ese ut. Var veldig bevisst, og er nøye med kostholdet, trener spinning og andre aktiviteter 4-5 dager i uka, + at jeg har hund som trenger mosjon.Begynner å komme i god fysisk form.

Kan det være at man blir mer sløv i forhold til kostholdet, og at inaktivitet er årsaken til at så mange legger på seg av enkelte medisiner?

Da tenker jeg kanskje spesielt på enkelte typer AP. Vet mange av disse også kan senke stoffskiftet, kan det være at masse fysisk aktivitet også kan forhindre at det skjer..

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323937-vektnedgang-etter-serequel-og-lamictal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ellipse

Så bra da, flink du er!! Det har nok ALT å si at du trener og er litt bevisst på hav du spiser.

Det er jo en kjent sak at psyk sykdommer (f.eks. depresjon) noen ganger kan gi håpløshetsfølelse og gjøre deg trøtt og daff. Som følge av det, gir en del blaffen i helse og utseende, eller de orker ikke å trimme og lage sunn mat rett og slett. (Been there, done that;-p)

Med tillegg av medisiner som gir ulvehunger, er det ikke rart at vekten lett kan skyte i været, synes jeg. Vektøkningen (+ mangel på mosjon) kan så sikkert forverre depresjonen følelsen av mislykkethet, og gjøre det ennå tyngre(bokstavelig!) å komme seg opp av sofaen og ut i turløypene. Dette er min teori iallefall..

Men du, jeg ble litt redd nå, er det vanlig å legge på seg av lamictal? Jeg skal kanskje begynne med den..

Så bra da, flink du er!! Det har nok ALT å si at du trener og er litt bevisst på hav du spiser.

Det er jo en kjent sak at psyk sykdommer (f.eks. depresjon) noen ganger kan gi håpløshetsfølelse og gjøre deg trøtt og daff. Som følge av det, gir en del blaffen i helse og utseende, eller de orker ikke å trimme og lage sunn mat rett og slett. (Been there, done that;-p)

Med tillegg av medisiner som gir ulvehunger, er det ikke rart at vekten lett kan skyte i været, synes jeg. Vektøkningen (+ mangel på mosjon) kan så sikkert forverre depresjonen følelsen av mislykkethet, og gjøre det ennå tyngre(bokstavelig!) å komme seg opp av sofaen og ut i turløypene. Dette er min teori iallefall..

Men du, jeg ble litt redd nå, er det vanlig å legge på seg av lamictal? Jeg skal kanskje begynne med den..

Jeg har hørt en del som har lagt på seg av Lamictal, men mange også ikke. Jeg tror de fleste legger på seg av ulike typer AP, som bla serequel.

Har gått ned to og en halv kilo på to mnd. De gangene jeg ikke har lyst til å ut av dyna, ikke ser vitsen med å stå opp, er det ikke meg som snakker, men depresjonen. Og det er "løsninger" som bare skader meg mer.

Forsøker å leve etter noen prinsipper, uansett hvordan formen er, skal jeg opp, gjennomføre de rutinene som gir regelmessighet i hverdagen, og jeg skal trene. Noen ganger er det som å snakke til sin egen tenåring;) blir på en måte å ta ansvar for meg selv, når det butter i mot.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...