Gå til innhold

til legen/smerter innerst i kjeven/hva er dette?


Gjest solv

Anbefalte innlegg

For et par dager siden begynte det å gjøre vondt på venstre side av kjeven, mot øret.

Nå har det blitt mer og mer ubehagelig, og jeg skjønner ikke hva det kan være!

Det er noe vanskelig å beskrive og plassere der det er vondt, fordi det kjennes litt diffust hvor det er. Men det gjør vondt når jeg smiler og når jeg tygger/lukker munnen opp og igjen.

Det verste er å bite sammen tennene, da går smerten mot øret, liksom. Som om det innerste av tanngarden blir trykket ut mot øret.

Hva i all verden kan dette være? Er det mulig at det er visdomstennene som forårsaker denne typen vondt innerst i kjeven mot øret? Jeg har ikke fått noen av visdomstennene, men de ligger like under og har flyttet seg lengre ut med jevne mellomrom. Jeg har også fått beskjed om at de må trekkes hvis de kommer fram, fordi det ikke er plass til dem. Derfor tenkte jeg på dette som en mulig årsak til smertene.

Eller høres det ut som noe annet?

På forhånd takk for svar, :-)

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du!

p.g.a. smerter slike som dine

bestilte jeg meg tannlegetime fordi jeg var sikker på at det var visdomstanna som var pil råtten. nei da, ikke ett hull!

smertene har gått over av seg selv nå etter ca. 3 uker. kanskje jeg rett og slett hadde gapt for høyt over ett eller annet?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Til solv vedr. smerter i kjeveområdet. Kjeveleddsmerter kan oppstå ved høy gaping eller mer tygging enn normalt. Plagene vil gradvis forsvinne dersom leddet ikke utsettes for ny overbelastning. Ibux e.l kan fremskynde forløpet. Dersom du har feber eller svelgsmerter, bør en byll i området utelukkes av lege. En visdomstann kan også gi liknende plager. En tannlege kan være greit å kontakte i første omgeng.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...