Gå til innhold

medisinering

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei..

har funnet ut nå at jeg kun tåler 50 mg lamictal, deretter får jeg betennelse på øynene- foreløbig ikke funnet ut hva jeg skal prøve videre. lamictal hjelper nesten 100% på depresjonen, men ikke særlig på hypomanien- vet du om medisiner mot hypomani som ikke gir vektøkning?

hva med: orfiril, tegretol,topimax?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om Lamictal hjelper deg helt mot depresjon, vil jeg foreslå at du behandles med et antipsykotikum mot hypomani, men bare når du trenger det. Dette kan være Seroquel eller Risperdal.

Om du er obs og våken på tidlige hypomanitegn og setter inn medisineringen når disse opptrer, kan du greie deg med denne formen for behandling. Da slipper du å ta noe mot hypomani hele tiden.

Skrevet

Om Lamictal hjelper deg helt mot depresjon, vil jeg foreslå at du behandles med et antipsykotikum mot hypomani, men bare når du trenger det. Dette kan være Seroquel eller Risperdal.

Om du er obs og våken på tidlige hypomanitegn og setter inn medisineringen når disse opptrer, kan du greie deg med denne formen for behandling. Da slipper du å ta noe mot hypomani hele tiden.

men jeg har ultradian,svinger opptil flere ganger pr.døgn og har aldri fred- mener du dette er passende medisn da og?

er de mindre skadelige for kroppen enn de andre med.jeg nevnte? og ikke vektøkende?

Skrevet

hei igjen

jeg har som sagt ikke mani, men hypomani, hele tida, altså må gå på det hele tiden, ikke som du foreslår være obs når det kommer..men jeg har ingen psykotiske trekk..

vil du allikevel foreslå disse med.?

jeg slo dem opp i katalogen, og det sto vektøkning på begge to..

har prøvd melde meg inn i bipolarforeningen- har du er tlf nr?

får det ikke til gjennom nettet.det står bare at jeg ikke er registrert..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...