Gå til innhold

Ehh? Holdbarhetsdato på kosttilskudd

Anbefalte innlegg

Gjest typisk altså
Skrevet

Kjøpte et kosttilskudd for to uker siden og ser nå at det gikk ut på dato i mars 2008 (!!).

Er det noen vits i å ta det da? Evt. er det farlig?

Det er snakk om et kosttilskudd med de viktigste vitaminene og mineralene (altså et komplett tilskudd).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig kjipt, å kjøpe varer som allerede har gått ut på dato, tror jeg ville tatt den med tilbake, mest sannsynlig står det fler bokser der med samme datostempel enda.

Men jeg tror innholdet fremdeles er det samme, så det spiller nok egentlig ingen trille. Men rett skal være rett.

Skrevet

Hvis du har kvitteringen og ikke har åpnet boksen går du tilbake til butikken. Vitaminer holder seg ikke i evig tid akkurat og er ferskvare.

Gjest typisk altså
Skrevet

Hvis du har kvitteringen og ikke har åpnet boksen går du tilbake til butikken. Vitaminer holder seg ikke i evig tid akkurat og er ferskvare.

Ok. Har dessverre ikke kvittering, husker ikke engang hvor den ble kjøpt - var en dagligvarebutikk. Men jeg tror den går i søpla gitt.

Skrevet

Ok. Har dessverre ikke kvittering, husker ikke engang hvor den ble kjøpt - var en dagligvarebutikk. Men jeg tror den går i søpla gitt.

Om du ser i hylla nestegang du er i butikken, så sjekk datoen på de som står der, og ta med din.

Det er helt sikkert ikke bare din boks det gjelder.

Skrevet

Jeg har tatt maaange jerntabletter som det viste seg hadde gått ut på datoen for 3/4 år siden... Jeg hadde effekt av dem, og ble så vidt jeg vet ikke forgiftet... Men, jeg tror at visst jeg hadde en uåpnet nylig innkjøpt pakning, ville jeg gått tilbake til butikken med den.

Skrevet

Kosttilskudd har i aller høyeste grad holdbarhet. Omega3- kapsler skal man rett og slett kutte opp og kjenne om det lukter harskt. Gjør den det, har kapslene nedbrytende effekt, ikke oppbyggende. Dessuten - vidundermidlert VitaPro er det ingen forskere som har påvist positiv virkning av. Derimot ser det ut som en slik isolering av antioksidanter kan ha en nedbrytende effekt på immunforsvaret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...