Gå til innhold

Sårbarhet og medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe som gjør en mindre sårbar og nærtaken? .Er så vondt å ha det sånt.

Selv om det ofte roer seg etter jeg har fått mentalisert og tenkt så er den første reaksjonen ofte så sterk. Hadde rett og slett trengt noe som gjør meg sterkere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du selv kan roe følelsene i slike perioder. Det går an å snakke litt godmodig til seg selv, og minne seg selv på at slike reaksjoner har du hatt maaaaange ganger før, og at de går over. På den måten kan intensiteten i fortvilelsen reduseres noe.

Skrevet

Forstår deg veldig godt. Håper du får det bedre snart igjen (og det vet du vil skje...).

Gjest Tusende dråpe
Skrevet

Jeg får også kraftige reaksjoner på -tilsynelatende- bagateller.

Så føler med deg1:-)

Skulle ønske det fantes en oppskrift på å tøffe seg opp på en gjennomgripende og varig måte.

Syns forresten du kommer med mange gode og reflekterte svar her på forumet.

Ønsker deg en god dag:-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Antidepressiva av typen SSRI gjør deg mindre sårbar i sosiale situasjoner.

Skrevet

Jeg får også kraftige reaksjoner på -tilsynelatende- bagateller.

Så føler med deg1:-)

Skulle ønske det fantes en oppskrift på å tøffe seg opp på en gjennomgripende og varig måte.

Syns forresten du kommer med mange gode og reflekterte svar her på forumet.

Ønsker deg en god dag:-)

Takk for hyggelig tilbakemelding.

Terapeuten mener at når jeg blir tryggere på meg selv og får et bedre selvbilde vil jeg ikke være så sårbar og reagere så sterkt. Og at mentaliseringen vil gå mer automatisk slik at følelsene ikke blir så sterke. Men utrolig slitsomt å leve slik er det ihvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...