Gå til innhold

Nhd/Hjelp mot overspising

Anbefalte innlegg

Gjest flyvende elefant
Skrevet

Jeg sitter hjemme å stapper i meg det ene måltide etter det andre.(det er store mengder med mat det dreier seg om)

Jeg trenger desperat hjelp til å snu på dette,føler jeg er helt ute av kontroll.

Har lagt på meg 20 kilo i løpet av det siste året(les grise feit)

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dersom dette er binge eating (bulimi uten oppkast), er rett behandling psykologisk + evt Topimax.

Overvektige som i hovedsak har søthunger, kan ha effekt av Reductil.

Gjest flyvende elefant
Skrevet

Dersom dette er binge eating (bulimi uten oppkast), er rett behandling psykologisk + evt Topimax.

Overvektige som i hovedsak har søthunger, kan ha effekt av Reductil.

Er dette noe som tar lang tid å behandle?

Jeg har våget å snakke med behandler om det,men ser at jeg er helt ute av kontroll nå....Hadde jeg bare klart å kaste det opp

Dette er bare så fryktelig pinlig

Gjest flyvende elefant
Skrevet

Jeg har våget å snakke med behandler om det,men ser at jeg er helt ute av kontroll nå....Hadde jeg bare klart å kaste det opp

Kan jeg lese meg til kunnskap nok til å klare dette selv?

Har du noen bøker du kan anbefale meg?

Gjest surikatt
Skrevet

Ikke ønsk at du kunne kaste opp!!

Da får du bare enda mer problemer.

Gjest Signaturløs
Skrevet

Du burde absolutt ta det opp med behandleren. Dette er jo et stort problem for deg, og noe han/hun bør vite om.

Jeg tror ikke behandleren ser noe annereledes på deg etter du har fortalt det. De er vant til å høre det meste :-) Det går nok bra.

Håper du tar mot til deg og forteller det, fordi det er viktig.

Gjest Feit gris jeg også, ;-)
Skrevet

Tror det viktigste er å finne ut hvorfor du spiser! Og så ta tak i det derfra. jeg har samme problem i perioder og kunne tenke meg å prøve tankefeltterapi eller hypnose faktisk. Annet har ikke hjulpet meg. En venninne ble kvitt en livslang fobi med noe som lignet tankefeltterapi, selvhypnose på en måte. Hun gikk hos en terapeut da, så kunne tenke meg å prøve det. Søtsug er min svøpe. Føler meg vel som en sukkernarkoman. Blir som en alkoholiker, tar de ett glass, så sklir du utpå. Tar jeg en bit kake eller sjokolade, så må jeg ha mer. Mye mer. Rare greier. Jeg har alltid trøstet meg med mat jeg da, så det ligger vel der, opplært hjemmefra. Min mor brukte kaker som trøst istedenfor å prate med meg når noe var leit.

Skrevet

Jeg kan anbefale en meget god bok:

"Matens mysterium" av Karin Christensen.

Det er en selvhjelpsbok, som mange har lest i filler :-)

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...