Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ble støtt over at NHD mente jeg hadde et grandiost selvbilde... liksom at jeg var en narsissist eller noe lignende. NHD er ingen anonym drittunge, men en psykiater som får betalt for å gi sin mening.

Så ta opp problemet med nhd, da, hvis det er han som har støtt deg. Det betyr ikke nødvendigvis at hele dol byr på dårlig miljø.

Et tips: Det er ikke særlig smart å skrive provokative innlegg, om du er av den typen som sparer på negative tilbakemeldinger til deg selv.

Fortsetter under...

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

8

• Bookworm

3

• Glimtipper

1

• sort som natta

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest lei av gnagsår

Javel, da er jeg vel en narsissist da. Da kan jeg like så godt gå å henge meg, for noe håp finnes ikke.

*hehe* I typisk SMIR-stil. Du takler ingen form for kritikk, heller ikke konstruktiv. Du graver en grøft driter, oppi den og hopper nedi. Også klager du over at det er grisete og stinker møkk..

Annonse

Kanskje de er fornøyde i sin ensomhet da.

Jeg tror ikke engang de er ensomme, gitt. Narsissisme er ikke nødvendigvis ensbetydende med ensomhet. Da er det nok heller andre irrganger ved deg selv du bør granske.

I utgangspunktet ble jeg glad da jeg så nicket ditt dukke opp på 100 siste igjen - som en gammel bekjent dukka opp etter en tids fravær. Men måten du starter opp innleggene på i denne omgangen innbyr ikke akkurat til positive relasjoner. Opptrår du likedan i rl, så forstår jeg at du kan være ensom, ja.

Men hva er problemet mitt, da? Jeg liker bare ikke å bli behandlet urettferdig, for jeg har ikke gjort noe galt. Jeg behandler ikke andre folk dårlig. Det har vært et par episoder hvor jeg har vært sur og gretten, men med tanke på at jeg har skrevet flere tisen innlegg her inne representerer neppe det meg.

Min erfaring er at om jeg behandler folk hyggelig, så blir jeg som regel behandla hyggelig tilbake. Banalt nok. Og jeg kan ikke huske å ha sett at noen har gitt deg heller dårlige kommentarer, så lenge du har oppført deg greit og ikke mast for mye.

Jeg har vel fått et par omganger med småsure tilbakemeldinger her inne også, men da har jeg også stukket hodet fram og fortjent det. Det _gjør_ meg noe å få negative tilbakemeldinger, og derfor oppsøker jeg ganske enkelt ikke sånne situasjoner. Om jeg aktivt hadde lagt til rette for å få masse tilbakemeldinger av typen du hadde fått, så hadde jeg sannsynligvis blitt trist og følt meg utenfor. Derfor legger jeg ikke aktivt til rette for det. Verken her inne eller i rl.

Min ærlige oppfatninger er at du legger aktivt til rette for å få negative tilbakemeldinger, slik at du kan samle på dem og rettferdiggjøre din egen ensomhet med det du samler her inne. Men du har faktisk et par valg du kan ta selv, som gjør at livet kan bli bedre. Og de alternativene er du i stand til å se om du bare vil.

Annonse

Gjest skipohoi

Isolert sett skjønner jeg selvsagt uttalelsen, det jeg ikke skjønner er relevansen for tema.

Du konstanterer hvordan DOL er og jeg gir deg bare et hint om at livet utenfor her også er slik. Altså kan du ikke forvente noen annerledes behandling her enn den du måter i RL.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...