Gå til innhold

Hvordan unngå flere psykopater?

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret av alt dette

Jeg trodde jeg hadde lært, flere ganger har jeg trodd på dette. Nå har jeg igjen blitt grundig lurt. Hva skal, eller kan jeg gjøre for å unngå å bli utnyttet av psykopatdjevler? Det må jo være meg det er noe galt med?? Dette er ca 5 gangen for min sin del.

Alle slike mennesker er jo så fine i starten, har mange ganger blitt advart imot den og den. Men jeg har sagt til meg selv at jeg vil ikke høre på sladder, jeg vil erfare ting selv, alle skal få en sjanse.

Jeg har nå lært at det som regel er i"ngen røyk uten ild!" Og at dessverre er intet menneske til å stole ¨på, de kan slå om på sekundet, fra å være snill til å bli de reneste djevler.

Dette er hard lærdom for et barn, en ungdom, til og med en voksen. Men man lærer så lenge man lever.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324609-hvordan-unng%C3%A5-flere-psykopater/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han/hun trenger vel egentlig å være psykopat, men egoistisk og selvopptatt, eller barnslig ? Vær åpen å ærlig med dine følelser, og la han bli kontfrontert med hvordan du føler det, når han gjør ditt eller datt. La han så vise deg om han virkelig bryr seg om deg, hvis du ikke allerede har fått nok av ham da ?

Gjest bekymret av alt dette

Takk for svar til alle sammen! Det som skremmer meg mest er hvordan mennesker kan være snille i mange måneder/år for så å "klikke" og bli til et monster.

Hvilke tegn kan jeg se etter for å avsløre slike mennesker? I tillegg tar ikke slike selvkritikk og skylder på andre hva de enn har gjort selv.

Hvordan takler dere dette, å vite at livet er sånn? Jeg blir fryktelig utrygg av alt dette.

Takk for svar til alle sammen! Det som skremmer meg mest er hvordan mennesker kan være snille i mange måneder/år for så å "klikke" og bli til et monster.

Hvilke tegn kan jeg se etter for å avsløre slike mennesker? I tillegg tar ikke slike selvkritikk og skylder på andre hva de enn har gjort selv.

Hvordan takler dere dette, å vite at livet er sånn? Jeg blir fryktelig utrygg av alt dette.

Det kan jo være en naturlig utvikling i et forhold også f.eks. mellom venninner. Jeg har selv opplevd en venninne som var veldig grei i starten for siden når hun ikke trengte meg lenger å bli spydig. Om hun var psykopat vet jeg ikke. Du kan lese boken Sjarmør og tyrann.

Annonse

Adriana er inne på noe viktig. Psykopater går etter de som lar seg utnytte.

For at noen skal elske deg, må du først elske deg selv.

For at noen skal respektere deg, må du ha respekt for deg selv.

Når du er trygg på deg selv, og stolt av at du er den du er, da er du klar til å møte kjærligheten. Du må finne lykken i deg selv, før du finner lykken med en kjæreste.

Hvis du ikke elsker deg selv, kan du ikke forvente at andre vil elske deg heller. Da sender du ut ubevisste signaler om at du ikke er verdt å elske.

Adriana er inne på noe viktig. Psykopater går etter de som lar seg utnytte.

For at noen skal elske deg, må du først elske deg selv.

For at noen skal respektere deg, må du ha respekt for deg selv.

Når du er trygg på deg selv, og stolt av at du er den du er, da er du klar til å møte kjærligheten. Du må finne lykken i deg selv, før du finner lykken med en kjæreste.

Hvis du ikke elsker deg selv, kan du ikke forvente at andre vil elske deg heller. Da sender du ut ubevisste signaler om at du ikke er verdt å elske.

Jeg er ikke trådstarter, men jeg vil bare si takk for et utrolig godt svar, som også jeg vil ha nytte av. Så utrolig godt og enkelt svart.

Gjest Hulda nedenunder

Jeg tror

- Du skal ta advarsler fra andre svært alvorlig, du skal ha som utgangspunkt at det er antageligvis en god grunn til at folk går til det skritt å advare mot et annet menneske.

- Du skal styre unna folk som er i mye store konflikter med andre, være seg familien, jobben, naboer, ekser, tidligere venner. Det er et svært dårlig tegn.

- Du bør være svært skeptisk (helst helt avvisende) til straffedømte, alkohol/rusproblematikk og uryddig økonomi. Selv om det er et tilbakelagt stadium "er ferdig med det nå"

- Folk som er oppriktig snille og ærlige, vil vise det i handling. Stiller personen opp for familie, venner, deg, andre? (Ikke bare skryter av at h*n gjør det)

- Det minste tegn til voldelighet og aggresjon (være seg trusler, i fylla, mot andre enn deg) bør få varselslampene til å lyse så sterkt at du ikke har noe mer med en slik person å gjøre.

Jeg mener ikke at ingen skal gi f.eks. tidlige straffedømte en sjanse, eller at alle som har en konflikt gående med noen er personer man skal sky som pesten, bare at DU bør sky slike som pesten, sett i lys av dine erfaringer. Siden du har opplevd det du har, bør du være ekstra påpasselig med valg av kjærester og ikke gi drittsekkene en sjanse. Det kan du overlate til andre.

Gjest bare så det er sagt

Jeg tror

- Du skal ta advarsler fra andre svært alvorlig, du skal ha som utgangspunkt at det er antageligvis en god grunn til at folk går til det skritt å advare mot et annet menneske.

- Du skal styre unna folk som er i mye store konflikter med andre, være seg familien, jobben, naboer, ekser, tidligere venner. Det er et svært dårlig tegn.

- Du bør være svært skeptisk (helst helt avvisende) til straffedømte, alkohol/rusproblematikk og uryddig økonomi. Selv om det er et tilbakelagt stadium "er ferdig med det nå"

- Folk som er oppriktig snille og ærlige, vil vise det i handling. Stiller personen opp for familie, venner, deg, andre? (Ikke bare skryter av at h*n gjør det)

- Det minste tegn til voldelighet og aggresjon (være seg trusler, i fylla, mot andre enn deg) bør få varselslampene til å lyse så sterkt at du ikke har noe mer med en slik person å gjøre.

Jeg mener ikke at ingen skal gi f.eks. tidlige straffedømte en sjanse, eller at alle som har en konflikt gående med noen er personer man skal sky som pesten, bare at DU bør sky slike som pesten, sett i lys av dine erfaringer. Siden du har opplevd det du har, bør du være ekstra påpasselig med valg av kjærester og ikke gi drittsekkene en sjanse. Det kan du overlate til andre.

Noen av oss styrer unna og er i konflikt fordi eksen har psykopatiske trekk..

Og at det er en opprettholdt konflikt kan være fordi der er barn å beskytte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...