Gå til innhold

NHD: miljø og depresjon

Anbefalte innlegg

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1235323531' post='4096633]

Hvorfor handler alle dine innlegg om akkurat det samme for tiden?

Ja, si det.. det er vel fordi det er et veldig vanskelig tema. Men jeg synes det er veldig godt at dere holder ut til tross for slike gjentakelser. Noen ganger tar det tid og gjentakelser å ta ting innover seg merker jeg..

Ps. har ikke fått sjekka ut dette med vogn enda. TTT ;o)

Fortsetter under...

Ja, si det.. det er vel fordi det er et veldig vanskelig tema. Men jeg synes det er veldig godt at dere holder ut til tross for slike gjentakelser. Noen ganger tar det tid og gjentakelser å ta ting innover seg merker jeg..

Ps. har ikke fått sjekka ut dette med vogn enda. TTT ;o)

Neida, du trenger ikke å sjekke det. det blir nok at vi leier i år også. :-)

Det er ikke så godt å si hvorfor jeg ikke kommer meg videre. Det er mange ting som er inne i bildet.

Jeg skjønner at dette er en avgjørelse jeg må ta ene og alene. Det er igrunnen ikke derfor jeg tar det opp. Jeg er vel mer ute etter argumenter for å enten flytte, eller å bli boende her.

Jeg vet bare at jeg føler et sterkt behov for å slå meg til ro, en gang for alle. Både jeg og barna trenger nå stabilitet.

Men jeg synes jeg fikk gode råd av Orio. Dette er det samme rådet som BUP har gitt meg. Og siden jeg ikke er sikker, så tror jeg det beste er at jeg legger det hele på is, og prøver det jeg kan for å finne trivsel her jeg bor. Det er sikkert mange ting som er uprøvd her også, enda. Jeg er nødt til å se det positive i det og handle deretter.

Dessuten har vi et stort og godt og varnt hus vi bor i, og som vi leier billig gjennom kjente. Den muligheten har vi ikke der. Jeg får ikke like god økonomisk hjelp der, som jeg får her. Det kan være slitsomt å bo trangt og med stram økonomi også, og det tror jeg er et godt argument for å bli.

I tillegg får barna god oppfølgning på skolen, det er en skole hvor lærerne har bedre tid til elevene. Dessuten får begge to leksehjelp som følge av situasjonen vi er i. Vi blir mao tatt på alvor her. Det er det ikke sikkert vi blir der.

Så ja, jeg tror det beste er å bli her. Iallefall til jeg er helt sikker på det ene og det andre.

Men tusen takk for hjelpen, og at du og andre orket å lytte. Dette er ikke lett for meg, så jeg vet jeg har gjentatt meg selv endel i det siste.

:o)

Jeg øsnker deg/dere lykke til uansett hva dere velger:-)

Jeg øsnker deg/dere lykke til uansett hva dere velger:-)

Takk for det :o)

Faktisk var det veldig godt å høre så direkte at du forsto meg også. Man føler seg ikke så alene på den måten, enn så rart det kan høres ut som ;o)

Tenkte på en annen ting i dag også.. siden jeg har energi og livsgnist der, så kan jeg få det her også, om jeg går inn for det. Jeg gjør det på en måte negativt for meg selv. Der er jo mariaflyfly inne på noe - at jeg faktisk har bestemt meg for å ikke ville bo her.. og da blir det jo negativt.

Dessuten luftet jeg det for nestsjefen min i går (vi kommer veldig godt overrens). Det var faktisk litt godt å høre henne si at det vil ta tid å opparbeide seg et nytt nettverk.. Samtidig så jeg at de ikke har noen ønsker om å miste meg (tenker da på mitt høye fravær i år pga migrene).

Ville bare si det til deg, for du har truffet blinken så mange ganger før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...