Gå til innhold

NHD- Er det så enkelt? Råd fra psykiateren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Så enkelt men så vanskelig. Det hjelper, hard fysisk regelmessig aktivitet hjelper. Problemet er for mange å komme i gang når de sliter med angst/depresjon fordi mange opplever seg som "lammet" av angsten og uten særlig mye energi. Men, trening gir økt energi, det frigir også endorfiner hvilket fører til at man faktisk kan komme til å føle seg bedre etter endt økt.

Gjest noremeR

For noen kanskje, ja. For andre nei. Jeg hadde hørt det samme som deg og ble helt besatt av å trene. Fikk det ikke noe bedre likevel, og ble bare mektig lei av trening. Så fikk jeg Remeron som hjalp i steden :) Men det var altså meg. For andre hjelper sikkert trening mye. Det er jo forsket på og funnet ut at trening hjelper.

Annonse

Jeg er litt usikker på hva du mener med enkelt. For svært mange hjelper det godt. Jeg har aldri hørt om noen som blir verre. Det er absolutt verdt å forsøke.

Jeg blir verre. Selvhatet og destruktiviteten kumilinerer i en voldsom destruktivitet når pulsen går litt opp. Det har nok sammenheng med bagasjen jeg har med meg. Hvis jeg likevel trosser det og er i aktivitet over tid, blir jeg for sliten til å holde forsvarsmurene oppe, og jeg graver i jævelskapen.

Blir frustrert av stadig å få høre hvor sunt det er med trening - funker ikke slik for meg.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg blir verre. Selvhatet og destruktiviteten kumilinerer i en voldsom destruktivitet når pulsen går litt opp. Det har nok sammenheng med bagasjen jeg har med meg. Hvis jeg likevel trosser det og er i aktivitet over tid, blir jeg for sliten til å holde forsvarsmurene oppe, og jeg graver i jævelskapen.

Blir frustrert av stadig å få høre hvor sunt det er med trening - funker ikke slik for meg.

Hvis du har funnet mestringsstrategier som er bedre, bør du selvsagt anvende disse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...