Gå til innhold

Er det greit å ta en sovetablett ved reiser?

Anbefalte innlegg

Gjest hotelgjest for noen dager

Har alltid hatt en del søvnproblemer. Det vil si at alt virker inn på min søvn. Har alltid vært av den typen som bekymrer meg unødig mye. Derfor går dette i perioder mye utover søvnen min. Er nå over 40 år og har aldri tatt sovetabletter av noen slag. Det eneste jeg tar er magnesium om kveldene i håp om at det gjør meg roligere.

Problemet er når jeg reiser bort, feks overnatter på hotel og nye steder, da får jeg knapt blund på øyet, og er trøtt og sliten hele dagen. Nå skal jeg reise bort noen dager, bo på hotel og dette krever at jeg er rimelig uthvilt på dagen da jeg har mye på programmet. Vil det være nyttig for meg å ta feks en halv Imovane før jeg legger meg? tror ikke jeg tørr ta en hel, da jeg ikke er vant til slike medikamenter. Vil en halv ha noe effekt i det hele tatt? Jeg fikk av min lege i fjor 10 stk Imovane i forbindelse med eksamen, og jeg ikke fikk sove. Benyttet meg aldri av disse, da jeg var redd for at det skulle ødelegge prestasjonene mine ytterligere.

Fortsetter under...

Eg liker ikkje Imovane sjøl om eg har brukt de mye, tidligere.

Be om Melatonin.

Kan Melatonin virke kortsiktig, slikt som jeg tenker å bruke dem? da i forbindelse med reiser ett par, tre ganger i året? ellers bruker jeg ingenting. Legen min sa at Imovane/Zopihlone får deg til å sovne ganske raskt, og spesielt når jeg ellers aldri bruker slikt.

Kan Melatonin virke kortsiktig, slikt som jeg tenker å bruke dem? da i forbindelse med reiser ett par, tre ganger i året? ellers bruker jeg ingenting. Legen min sa at Imovane/Zopihlone får deg til å sovne ganske raskt, og spesielt når jeg ellers aldri bruker slikt.

''Kan Melatonin virke kortsiktig, slikt som jeg tenker å bruke dem?''

Ja.

''Legen min sa at Imovane/Zopihlone får deg til å sovne ganske raskt, og spesielt når jeg ellers aldri bruker slikt.''

Zopihlone har eg aldri brukt, har ikkje hørt om de heller.

Eg blei helt "i svime" av Imovane, men sov ikkje godt, blei heller ikkje trøtt på en skikkelig måte etter å ha brukt de ei stund.

Dessuten var eg "i koma" til langt utpå ettermiddagen "dagen derpå", men til din bruk så vil du nok sovne lett.

Det er ikkje farlig å prøve...:-)

''Kan Melatonin virke kortsiktig, slikt som jeg tenker å bruke dem?''

Ja.

''Legen min sa at Imovane/Zopihlone får deg til å sovne ganske raskt, og spesielt når jeg ellers aldri bruker slikt.''

Zopihlone har eg aldri brukt, har ikkje hørt om de heller.

Eg blei helt "i svime" av Imovane, men sov ikkje godt, blei heller ikkje trøtt på en skikkelig måte etter å ha brukt de ei stund.

Dessuten var eg "i koma" til langt utpå ettermiddagen "dagen derpå", men til din bruk så vil du nok sovne lett.

Det er ikkje farlig å prøve...:-)

Takker så mye fra svar fra deg. Hvor får jeg Melatonin? er det reseptpliktig eller selges det i naturkostbutikker?

Vedr Imovane reagerer kanskje folk forskjellig, får selv prøve å se hvordan jeg blir. Kanskje jeg risikerer bli liggende å sove på hotellet hele dagen (0;

Annonse

Takker så mye fra svar fra deg. Hvor får jeg Melatonin? er det reseptpliktig eller selges det i naturkostbutikker?

Vedr Imovane reagerer kanskje folk forskjellig, får selv prøve å se hvordan jeg blir. Kanskje jeg risikerer bli liggende å sove på hotellet hele dagen (0;

''Hvor får jeg Melatonin?''

Hos legen, ja det er reseptpliktig (registreringsfritak).

''Kanskje jeg risikerer bli liggende å sove på hotellet hele dagen (0;''

He.he..Nei eg tror ikkje det.

melatonin hadde ikke effekt på meg,prøv imovane du:) klarer du deg med en halv tablett er ikke dette noen farlig medisin.

takk for svar, trur nok det holder med en halv tablett ettersom jeg ikke bruker dette til vanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...