Gå til innhold

Alene hjemme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vinterferie, og min kjære og barna har reist avgårde, mens jeg skal være igjen noen dager og jobbe.

Helt merkelig - det er stille i huset (en time siden de reiste), og jeg kan ikke helt tro at det bare er meg her.... Det er vel sånn omtrent fem år siden sist, tror jeg, at jeg er helt alene hjemme mer enn bare noen timer.

Skal nyte disse dagene, selv om det blir mye jobbing. Her er de tingene jeg skal prøve å få tid til:

*Ut å gå lang tur i skogen, både lørdag og søndag (skiene mine har de tatt med seg, så det blir ikke skitur på meg denne helga)

*Trene lenge etter jobb mandag (ingen å hente i barnehagen, ingen å lage middag til!)

*Gjøre reint i dag

*Skiftet på alle senger, kanskje henge ut sengetøyet!

*Jobbe ca tre timer lørdag og tre timer søndag (hjemmeifra)

*Se en film jeg fikk til jul, som jeg ikke har fått sett ennå

*Lese i boka jeg holder på med (som jeg fikk til jul)

*Ut og rusle litt rundt i butikker i dag

*Sove lenge i morgen

*Bare få meg sjøl ut av huset de dagene jeg skal jobbe til uka.

......

Oi - jeg å vel snart sette i gang med alt jeg skal få gjort!!!! Får vel begynne med det kjedelige, å rydde og vaske golv! Så en tur ut, deretter en tur i butikker! De har vel åpent til seks, tror jeg...

Skrevet

Kos deg, prust! :)

Takk for det!

Nå har jeg støvsuget oppe, hevet sengetøy på vask, hengt ut en vask fra i går (det er vårtegn det - sikkert fire måneder siden sist jeg hang ut tøy!), vasket doene og ryddet litt, og nå skal jeg ut på tur! Går en tur rett fra huset (8 km løype) - så skal jeg heller kjøre et sted i morgen.

Skrevet

Takk for det!

Nå har jeg støvsuget oppe, hevet sengetøy på vask, hengt ut en vask fra i går (det er vårtegn det - sikkert fire måneder siden sist jeg hang ut tøy!), vasket doene og ryddet litt, og nå skal jeg ut på tur! Går en tur rett fra huset (8 km løype) - så skal jeg heller kjøre et sted i morgen.

Skal du virkelig ikke se på 3-mila?

AneM1365380603
Skrevet

Nyt disse dagene alene! Det er så kjekt å arbeide hjemme når ingen avbryter hele tiden. Det eneste problemet kan jo være stadige utsettelser av husarbeid ;)

Skrevet

Nyt disse dagene alene! Det er så kjekt å arbeide hjemme når ingen avbryter hele tiden. Det eneste problemet kan jo være stadige utsettelser av husarbeid ;)

Det skal jeg gjøre! Nå ringte de akkurat, var kommet til Valle. Alle blide og fornøyde (bedre plass i bilen enn til vanlig).

Jeg har gjort ca halvparten av husarbeidet. Tar golvvasken seinere i dag :-) Nå skal jeg ut!

Skrevet

3- mila?

Hehe, nå minner du om Geir. Har du ikke fått med deg at det er VM på ski?

Skrevet

''*Gjøre reint i dag

*Skiftet på alle senger, kanskje henge ut sengetøyet!''

Hmmm... lurer på om mannen din hadde hatt det samme på sin "to do list" hvis han var alene hjemme? ;-) Kanskje ha byttet dem ut med "rydde i verktøykassa" og "vaske bilen"? ;-)

Skrevet

Når du sier det så - så fortalte mannen og gutten i huset at de hadde sett på noe i går - var det stafett tro?

Jeg kan engasjere meg, hvis jeg har folk rundt meg som er engasjert, og ski er absolutt noe av det artigste å se på TV - men her i huset er det bare meg nå, og jeg velger å ikke bli engasjert.

:-)

Skrevet

''*Gjøre reint i dag

*Skiftet på alle senger, kanskje henge ut sengetøyet!''

Hmmm... lurer på om mannen din hadde hatt det samme på sin "to do list" hvis han var alene hjemme? ;-) Kanskje ha byttet dem ut med "rydde i verktøykassa" og "vaske bilen"? ;-)

Han vasket faktisk begge bilene i forgårs :-)

Og han var flink til å vaske golvene mens jeg var sykemeldt - men du har nok rett i at han nok ikke hadde prioritert det sånn helt uten videre!

Men han har lovet meg å få fikset den ene bindingen på skien min før jeg kommer etter de andre!

AneM1365380603
Skrevet

Jeg tror vi er i mindretall. Jeg kjenner ikke mange som følger med, bortsett fra noen i min nære familie.

Skrevet

Han vasket faktisk begge bilene i forgårs :-)

Og han var flink til å vaske golvene mens jeg var sykemeldt - men du har nok rett i at han nok ikke hadde prioritert det sånn helt uten videre!

Men han har lovet meg å få fikset den ene bindingen på skien min før jeg kommer etter de andre!

Her burde bilen absolutt ha blitt vasket, men den gikk inn i kuldeperioden som superskitten, og siden har det bare vært kaldt - ihvertfall på de tider av døgnet da vi kunne hatt muligheten til å ta turen innom en vaskehall.

Skrevet

Jeg tror vi er i mindretall. Jeg kjenner ikke mange som følger med, bortsett fra noen i min nære familie.

Følger ikke mannfolka med heller?

Jeg må si at disse formiddagene med sport på TV har vært et høydepunkt så lenge jeg kan huske, særlig om vinteren, men sommer-OL er også helt topp.

Jeg er alltid benket når det er skiskyting, langrenn og friidrett på TV! Jeg synes også det å se toppidrett på TV er en vesentlig inspirasjonskilde i forhold til egen aktivitet.

AneM1365380603
Skrevet

Følger ikke mannfolka med heller?

Jeg må si at disse formiddagene med sport på TV har vært et høydepunkt så lenge jeg kan huske, særlig om vinteren, men sommer-OL er også helt topp.

Jeg er alltid benket når det er skiskyting, langrenn og friidrett på TV! Jeg synes også det å se toppidrett på TV er en vesentlig inspirasjonskilde i forhold til egen aktivitet.

Det er noen få menn som følger med, og de er veldig interessert også. Min mor er totalt fraværende når det er vinteridrett på tv, så da blir barnebarna skikkelig nedprioritert ;)

Mannen min er litt av og på. Han prioriterer aldri sport på tv'n framfor andre ting, men han kan bli helt revet med om han kommer inn når det er spennende.

Skiskyting er favoritten, og Bjørndalen var så komisk da han sa "Dæven hakke" :) Vi som følger med sender sms når Norge vinner, og da skriver vi bare "Dæven hakke" ;)

Skrevet

Det er noen få menn som følger med, og de er veldig interessert også. Min mor er totalt fraværende når det er vinteridrett på tv, så da blir barnebarna skikkelig nedprioritert ;)

Mannen min er litt av og på. Han prioriterer aldri sport på tv'n framfor andre ting, men han kan bli helt revet med om han kommer inn når det er spennende.

Skiskyting er favoritten, og Bjørndalen var så komisk da han sa "Dæven hakke" :) Vi som følger med sender sms når Norge vinner, og da skriver vi bare "Dæven hakke" ;)

Jeg synes også at skiskyting er fabelaktig spennende, der kan jo alt snu seg på kort tid.

Min gamle mor er helt hekta, hun ser til og med på hopp. Hun er enke og bor alene, og hun synes det er mye selskap i å følge med i sport på TV. En synes jo liksom en blir kjent med utøverne!

Samboeren min er like idrettsinteressert som meg, og han elsker også fotball, noe jeg ikke gjør. Jeg kan kose meg med landskamper, ellers er jeg ikke så ivrig på fotball.

Men jeg kan se på et helt maratonløp fra start til mål og nyte hvert sekund!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...