Gå til innhold

Årets Nobel-pris i kjemi går til....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Georg Steinhauser!! Hør bare:

''Kjemiker har løst navleloens gåte

En østerriksk kjemiker mener å ha funnet løsningen på navleloens gåte. Loen oppstår der fordi en bestemt type hår på kroppen tiltrekker seg partikler og fører dem til navlen, sier Georg Steinhauser.Han har kommet fram til dette etter å ha studert 503 biter lo fra sin egen navle, meldte den britiske avisen Daily Telegraph på sine nettsider onsdag. Navlebeskuelsen brakte for en dag at loen langt fra bare består av bomullspartikler fra klesplagg.

Den inneholder også ørsmå biter av død hud, samt fett, svette og støv. ''

http://www.aftenposten.no/viten/article2960023.ece

Skrevet

Ja, dette er noe jeg alltid har lurt på - nå har jeg endelig fått svar...

;o)

Skrevet

Gisp - er det virkelig ørlite hudfett, svette og hudpartikler der? Bombe!

Jeg har alltid trodd at navlelo - i likhet med selve navlegropen - var helt steril og utilsmusset. Hvorfor i alle dager skulle noe som befinner seg i en fordypning utenpå kroppen, inneholde hudrester eller svette?

Det neste blir vel at snørr eller ørevoks inneholder bakterier.

Skrevet

Jeg har alltid trodd at navlelo - i likhet med selve navlegropen - var helt steril og utilsmusset. Hvorfor i alle dager skulle noe som befinner seg i en fordypning utenpå kroppen, inneholde hudrester eller svette?

''Det neste blir vel at snørr eller ørevoks inneholder bakterier.''

*Sjokkert for andre gang i dag*

Skrevet

Ja, og da kan medisinprisen gå til han som forsker på snørr og kanskje fysikkprisen til han som forsker på ørevoks?

Apropos navlelo: Hver gang jeg ser navnet på mobilselskapet Ventelo, klarer jeg bare ikke for mitt indre øre å uttale det som Ven-TEE-lo, men som vente-lo. I kjemiker Georgs tilfelle utgjør dette altså den loen som venter på tur til å bli analysert..

Gjest Kayia
Skrevet

''Han har kommet fram til dette etter å ha studert 503 biter lo fra sin egen navle''

...hvilket sikkert betyr at fyren e-g-e-n-t-l-i-g hadde skrivesperre eller noe, og bare satt og kjedet seg! :)

Skrevet

Ja, og da kan medisinprisen gå til han som forsker på snørr og kanskje fysikkprisen til han som forsker på ørevoks?

Apropos navlelo: Hver gang jeg ser navnet på mobilselskapet Ventelo, klarer jeg bare ikke for mitt indre øre å uttale det som Ven-TEE-lo, men som vente-lo. I kjemiker Georgs tilfelle utgjør dette altså den loen som venter på tur til å bli analysert..

Jeg har også problemer med Ventelo. Det er en underlig samling stavelser. På norsk er vi så vant til venterom, venteliste osv., at det er nesten umulig å ikke lese det som vente-lo.

Kanskje det egentlig er imperfektum av "å le mens man venter". Det er vel det disse selskapene ofte gjør - ler mens kunden venter.

Skrevet

Jeg har også problemer med Ventelo. Det er en underlig samling stavelser. På norsk er vi så vant til venterom, venteliste osv., at det er nesten umulig å ikke lese det som vente-lo.

Kanskje det egentlig er imperfektum av "å le mens man venter". Det er vel det disse selskapene ofte gjør - ler mens kunden venter.

*he he*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...