Gå til innhold

Gratulerer med dagen, mrxx


Gjest Ulvinnen

Anbefalte innlegg

OK jeg er ikke "helt" ung lenger, og jeg tipper du er i min alder. Dvs. rundt femti, så kanskje du er femti en.....................men det høres så mye mer ut enn 49. Jeg prøvde å være snill............................

Du er på sporet:-)

Hehe, joda noen og 50 høres mye eldre ut enn 49, men det er ikke rare forskjellen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 257
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    93

  • morsan

    22

  • Colette

    11

  • AneM1365380603

    8

Mest aktive i denne tråden

Gratulerer så mye med dagen, mrxx;) Du skal se at kona di har noe spesielt for deg senere i dag....

Vil ellers takke for alle dine supre kommentarer her på DOL, du er et unikum blant menn;)

Takk, takk hidi, det var da koselig å høre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Åja, kjenner til dem også. Men hos kvinner skal det uansett ikke så innmari mye til å være bedre enn gjennomsnittskvinnen bak rattet *hø hø* Kjenner litt for mange kvinner som er skikkelig bilpyser og overlater all kjøring til mannen osv.....

Når det gjelder de 90% jeg viste til i et svar til Elextra, er det tydligvis mange ulike prosenter ute og går, ut fra en kjapp googling. Jeg fant ørten treff, der "bedre enn gjennomsnittet" varierte fra noen og tjue prosent til over 90, så hvilken undersøkelse man skal stole, på aner jeg ikke;-)

Et par utvalg:

''Hele 39 prosent av de mannlige bilistene i undersøkelsen mente at de er bedre sjåfører enn gjennomsnittet, mens kun 18 prosent av kvinnene svarer det samme. ''

http://www.nettavisen.no/motor/article2103021.ece

''Undersøkelser bekrefter bilistenes tro på egen usårbarhet. 80 prosent av bilistene mener at de ”er bedre” eller ”mye bedre” sjåfører enn gjennomsnittet. ''

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=1206

Forsikringsselskaper gir lavere premier til kvinnelige sjåfører enn til mannlige, det må jo si litt om hvem, som er de beste sjåfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er på sporet:-)

Hehe, joda noen og 50 høres mye eldre ut enn 49, men det er ikke rare forskjellen:-)

''Hehe, joda noen og 50 høres mye eldre ut enn 49, men det er ikke rare forskjellen:-)''

*he he* Nei, men det er lett å si for den som er i den øvre kategori;-) Jeg tenker litt slik - "39 kontra 42 - what's the difference?", men det kan jo hende at dem på 38-39 synes det er et hav av forskjell;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg lurer nå

Takk, takk hidi, det var da koselig å høre:-)

Det jeg synes så langt, men jeg er en uten nick på dol................det er at mrxx er objektiv og greier å gi gode råd uten å bry seg m hvem han gir det til:) Jeg har grunn til å være han veldig takknemlig for gode råd for en stund tilbake.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Jeg regner meg _ikke_ for å være en bedre sjåfør enn gjennomsnittet. På den annen side skal du ikke se bort fra at jeg _er_ det ;)''

Den var god :-)

Hehe, ja, ikke sant?

Jeg er naturlig beskjeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, kjenner til dem også. Men hos kvinner skal det uansett ikke så innmari mye til å være bedre enn gjennomsnittskvinnen bak rattet *hø hø* Kjenner litt for mange kvinner som er skikkelig bilpyser og overlater all kjøring til mannen osv.....

Når det gjelder de 90% jeg viste til i et svar til Elextra, er det tydligvis mange ulike prosenter ute og går, ut fra en kjapp googling. Jeg fant ørten treff, der "bedre enn gjennomsnittet" varierte fra noen og tjue prosent til over 90, så hvilken undersøkelse man skal stole, på aner jeg ikke;-)

Et par utvalg:

''Hele 39 prosent av de mannlige bilistene i undersøkelsen mente at de er bedre sjåfører enn gjennomsnittet, mens kun 18 prosent av kvinnene svarer det samme. ''

http://www.nettavisen.no/motor/article2103021.ece

''Undersøkelser bekrefter bilistenes tro på egen usårbarhet. 80 prosent av bilistene mener at de ”er bedre” eller ”mye bedre” sjåfører enn gjennomsnittet. ''

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=1206

Jeg skjønner faktisk ikke at menn kan tro at de er bedre enn gjennomsnittet, da følger de dårlig med på hva de gjør i trafikken. De kjører uten lys, bruker ikke blinklys, legger seg ikke riktig i kjørebanen når de skal svinge, kjører ikke forbi om bilen foran skal svinge, selv om det er plass, kjører som galninger, kjører for sakte og sperrer trafikken, osv, osv. Enda tror de at de er gode sjåfører, forstå det de som vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg lurer nå

Du er på sporet:-)

Hehe, joda noen og 50 høres mye eldre ut enn 49, men det er ikke rare forskjellen:-)

Jeg vet at du er rundt femti:), og ikke tjue ni i hvert fall:) Om du er 49 eller 51 er ikke rare forskjellen.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsselskaper gir lavere premier til kvinnelige sjåfører enn til mannlige, det må jo si litt om hvem, som er de beste sjåfører.

Kanskje fordi de kjører mindre? ;-)

Joda, jeg vet godt at menn har skylden i flesteparten av de alvorlige ulykkene, mens kvinner er mer til å småbulke og slikt. Kvinner kjører oftere mye mer defensivt, og overvurderer i mindre grad sine egne kjøreferdigheter, og kommer seg derfor bedre ut av situasjonene.

Men for inntil få år siden trodde jeg at det å være bilpyse var noe som tilhørte generasjonen kvinner over meg. Jeg har funnet ut at det gjelder mange i min generasjon også. Jeg kjenner flere kvinner som overlater all langkjøring til mannen, all kjøring på ukjente steder, all mørkekjøring og all bykjøring. De nøyer seg med å kjøre til matbutikken og barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hehe, joda noen og 50 høres mye eldre ut enn 49, men det er ikke rare forskjellen:-)''

*he he* Nei, men det er lett å si for den som er i den øvre kategori;-) Jeg tenker litt slik - "39 kontra 42 - what's the difference?", men det kan jo hende at dem på 38-39 synes det er et hav av forskjell;-)

Det er mulig. Noen gjør jo veldig mye ut av alder, men jeg gjør ikke det. Alder har aldri plaget meg på noen måte, for meg er det bare ett tall. Har aldri hatt noen form for angst for å bli eldre,men nå krisemaksimerer jeg aldri noe som helst heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes så langt, men jeg er en uten nick på dol................det er at mrxx er objektiv og greier å gi gode råd uten å bry seg m hvem han gir det til:) Jeg har grunn til å være han veldig takknemlig for gode råd for en stund tilbake.............

Det hørtes da veldig bra ut og takk for det:-) Det var jo koselig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at du er rundt femti:), og ikke tjue ni i hvert fall:) Om du er 49 eller 51 er ikke rare forskjellen.............

Jeg er 29 i hue av og til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Kanskje fordi de kjører mindre? ;-)

Joda, jeg vet godt at menn har skylden i flesteparten av de alvorlige ulykkene, mens kvinner er mer til å småbulke og slikt. Kvinner kjører oftere mye mer defensivt, og overvurderer i mindre grad sine egne kjøreferdigheter, og kommer seg derfor bedre ut av situasjonene.

Men for inntil få år siden trodde jeg at det å være bilpyse var noe som tilhørte generasjonen kvinner over meg. Jeg har funnet ut at det gjelder mange i min generasjon også. Jeg kjenner flere kvinner som overlater all langkjøring til mannen, all kjøring på ukjente steder, all mørkekjøring og all bykjøring. De nøyer seg med å kjøre til matbutikken og barnehagen.

Jeg tror at det er fordi menn mener at de er så mye bedre sjåfører enn kvinner, at kvinner gir opp å kjøre, når menn er med i bilen, fordi de kommer med kommentarer hele tiden, og også ellers er menn helt utålelige å ha med som passasjerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Afrodita

Det hørtes da veldig bra ut og takk for det:-) Det var jo koselig:-)

Det er jeg som skal takke, men jeg har mine grunner til å gjøre det anonymt............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig. Noen gjør jo veldig mye ut av alder, men jeg gjør ikke det. Alder har aldri plaget meg på noen måte, for meg er det bare ett tall. Har aldri hatt noen form for angst for å bli eldre,men nå krisemaksimerer jeg aldri noe som helst heller.

Jeg er enig med deg - det er bare et tall. Jeg har aldri heller hatt problemer med å nå bestemte aldre, mens jeg har hatt venninner som nesten gikk i kjelleren over å fylle 25;-)

Men jeg kan ha generelle "innvendinger" mot visse ting som alderen fører med seg, da, selv om jeg ikke engster meg for tallet som sådan;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Afrodita

Det er jeg som skal takke, men jeg har mine grunner til å gjøre det anonymt............

Beklager jeg er .......jeg lurer nå...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som skal takke, men jeg har mine grunner til å gjøre det anonymt............

For meg kan du gjerne gjøre det anonymt:-) Jeg vet ikke hva det gjelder, men var det bra så er jeg fornøyd jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg - det er bare et tall. Jeg har aldri heller hatt problemer med å nå bestemte aldre, mens jeg har hatt venninner som nesten gikk i kjelleren over å fylle 25;-)

Men jeg kan ha generelle "innvendinger" mot visse ting som alderen fører med seg, da, selv om jeg ikke engster meg for tallet som sådan;-)

Hehe, joda, det er jo selvsagt ting man ikke ønsker at det er som det er. Men jeg er slik at det jeg ikke klarer å gjøre noe med får jeg bare godta. Det bruker jeg ikke tid på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det er fordi menn mener at de er så mye bedre sjåfører enn kvinner, at kvinner gir opp å kjøre, når menn er med i bilen, fordi de kommer med kommentarer hele tiden, og også ellers er menn helt utålelige å ha med som passasjerer.

Det finnes nok absolutt dem i den kategorien, ja, men jeg kjenner en del kvinner hvor jeg absolutt ikke har grunn til å tro at det er mannen deres som har psyket dem ut.

Det er litt med det at det er "lov" for en kvinne å si f eks etter å ha kjørt i grøfta på glatta at hun har blitt engstelig for å kjøre når det er glatt og derfor ikke vil gjøre det, men hvis en mann hadde sagt det samme, hadde han jo blitt sett på som den sissy'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg lurer nå

For meg kan du gjerne gjøre det anonymt:-) Jeg vet ikke hva det gjelder, men var det bra så er jeg fornøyd jeg:-)

Jeg har mine grunner til å gjøre det anonymt, men ja det var bra og noe jeg ikke glemmer...................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...