Gå til innhold

Nordsjøattest/helseerklæring


DIXI

Anbefalte innlegg

Helseerklæringen min har akkurat gått ut, og jeg trenger en ny - raskt. Forrige gang var det bedriftslegen som skrev den ut, men nå har jeg sluttet i dette oljeselskapet og er selvstendig konsulent.

Kan alle leger utstede en slik? Da jeg spurte en lege om dette, hadde han aldri hørt om det før! Hvor får man slikt skjema fra?

Vennlig hilsen DIXI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare en ide, men hvorfor ikke ringe og spørre tidligere bedriftslege? :-)

Gemini!

Hehe, godt forslag! Men legen har "forsvunnet" til Statoil, og jeg føler meg litt teit hvis jeg skal ringe dit for å spørre om dette! Saken er at jeg har en bekjent som er lege som jeg kan bruke, men som ikke visste hvor man får selve skjemaet fra!

DIXI :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Til DiXi vedr. offshore-attest.

helseundersøkelsen som skal gjøres er ganske omfattende, og føres på spesielle skjemaer. Før du kan jobbe offshore må du ha med gyldig passer-seddel, som legen gir deg etter undersøkelsen. Dersom du ikke har tatt tuberkulin-test eller skjermbilde de siste 2 år, må dette gjøres, timer for dette kan du ordne selv, og ta med resultatet til legen. Alle leger kan lage attesten, men ikke alle kjenner til rutinene. Ring litt rundt og hør hvilke leger som påtar seg denne jobben. Skjemaene kan skaffes hos Fylkeslegen i Rogaland, men sikkert også hos andre fylkesleger og på trygdekontorer.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til DiXi vedr. offshore-attest.

helseundersøkelsen som skal gjøres er ganske omfattende, og føres på spesielle skjemaer. Før du kan jobbe offshore må du ha med gyldig passer-seddel, som legen gir deg etter undersøkelsen. Dersom du ikke har tatt tuberkulin-test eller skjermbilde de siste 2 år, må dette gjøres, timer for dette kan du ordne selv, og ta med resultatet til legen. Alle leger kan lage attesten, men ikke alle kjenner til rutinene. Ring litt rundt og hør hvilke leger som påtar seg denne jobben. Skjemaene kan skaffes hos Fylkeslegen i Rogaland, men sikkert også hos andre fylkesleger og på trygdekontorer.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin og idrettslege.

Tusen takk for svar! Godt du minnet meg på det med skjermbildet, det hadde jeg i hvert fall glemt! Bestiller time i morgen - og tar mamografi'en med det samme - så er jeg ferdig med det også!

DIXI :-)

- snart offshoreklar igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...