Gå til innhold

Oversetting/norsk-eng. ordbok på nett?

Anbefalte innlegg

Gjest Skriver nok litt mye rart :)
Skrevet

Jeg driver på flere fora, og noen av disse er engelskspråkelige.

Jeg klarer meg godt på engelsk men må innrømme at skrivingen min er heller rusten. Jeg sitter fast i ny og ne med hvordan ord skrives.

Da hadde jeg ønsket meg en side/fane jeg enkelt kunne hoppe inn på og skrevet inn ordet og sett hvordan det skulle skrives.

Er det noe så enkelt og greit å få tak i på nett?

Gjest Skriver nok litt mye rart :)
Skrevet

Oy da, dette så da bra ut :)

Nå er det nok mange av mine forakompiser som vil takke deg. Eller kanskje ikke...de mister nok muligens noen hærlige latteranfall nå fremover ;)

Skrevet

Jeg bruker trintrans.net

Den er ikke perfekt, men den er i hvert fall bedre enn ingenting. Alternativet er selvfølgelig å skaffe seg en i bokformat.. :-)

Skrevet

Oy da, dette så da bra ut :)

Nå er det nok mange av mine forakompiser som vil takke deg. Eller kanskje ikke...de mister nok muligens noen hærlige latteranfall nå fremover ;)

Denne er helt perfekt.

Jeg bruker den når jeg jobber (skriver engelske artikler, oversetter tekster fra engelsk til norsk og omvendt). Siden den også kan brukes som synonymordbok vil du forbedre språket ditt betraktelig om du ønsker og virkelig imponere ;)

Gjest firepile
Skrevet

Jeg bruker trintrans.net

Den er ikke perfekt, men den er i hvert fall bedre enn ingenting. Alternativet er selvfølgelig å skaffe seg en i bokformat.. :-)

Det var det jo bare reklame...

Skrevet

Det var det jo bare reklame...

Sorry - tyrkleif - det skulle stå tritrans.net

Den funker bra:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...