Gå til innhold

FU: Din beste tupperware-dings

Anbefalte innlegg

mil1365380270
Skrevet

Ah, hos oss kan skinkepålegget fort bli liggende et par uker, og da merker man forskjell.

*utveksler husmortips*

Jeg har noen helt gjennomsiktge, litt store bokser, fra Ikea jeg har salami og annet som lukter i. Fungerer supert - er pene og funksjonelle. Og billige! ;-) Skinke og annet som har ligget litt, går i hunden.

*utveksler hvordan-skjemme-bort-kjæledyr-triks"

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Lotte :o)

8

• mil1365380270

6

• Lillemus

3

mil1365380270
Skrevet

Nja, boksene fra IKEA tåler ikke maskina så godt... Lokkene blir skjeive. Også tåler de ikke fryseren særlig godt.

Men hver og en må finne ut hva man skal bruke ting til, og kjøpe deretter. :-)

Protest! ;-) Jeg har boks med mykt, rødt lokk fra Ikea. Vaskes i maskinen på 75(!) grader og er like fin. Fryseren har jeg ikke forsøkt.

Gjest Elextra
Skrevet

Nemlig! Det er en grunn til at vi ikke bor i samme by, liksom.

:-)

;P

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236945295' post='4111341]

Dere kan kombinere det; drikke vin ut av tupperware ;-) *s*

''Dere kan kombinere det; drikke vin ut av tupperware ''

Nei takk! :P

Gjest ViViola
Skrevet

Protest! ;-) Jeg har boks med mykt, rødt lokk fra Ikea. Vaskes i maskinen på 75(!) grader og er like fin. Fryseren har jeg ikke forsøkt.

He-he, jeg tror deg, jeg!

Kjøpte et sett med bokser i mange ulike størreler på IKEA - svinaktig billig. De har svart lokk.

De må vaskes på lav temp i maskina (ikke noe mer enn "normalt" vaskeprogram), de må stå i øvre kurven og de blir allikevel lett skjeive. Og da vonde å få på.

Har prøvd 2 i fryseren, og begge sprakk.

Det kan godt være tilfeldigheter, men siden jeg nå har investert i tupperware, så bruker jeg helst det. :-)

Skrevet

Mye brukt hjemme hos oss er:

Knekkebrødboks, knekkebrødene holder seg sprø og fine lenge.

En boks som passer til et stykke melange margarin, tror egentlig det var ment til å være osteklokke. Vi bruker den til margarin, og det er utrolig greit å slippe det klissete papiret.

Små bokser. Ungene får daglig med seg litt oppskjærte grønnsaker i matpakken sin. Da er de små boksene supergreie.

Mikrobølgeskål. Den kan tas rett fra fryseren og inn i mikroen. Den har et tett lokk for oppbevaring og et løsere for bruk i mikrobølgeovnen. Denn skåla har jeg hatt i mange år, og den er blitt mye brukt.

Dette var det jeg kom på i farten som blir mye brukt. Det som jeg ikke syns var noe, var en spaghetti-boks. Den gav jeg til loppemarked.

Nå går jeg ikke på tupperware-party lenger for jeg føler at jeg ikke har bruk for mer ting der fra. Sist jeg var på party kjøpte jeg ingenting, og jeg følte meg litt uglesett da. er enig med andre i at det er litt kjøpepress på sånne party.

Skrevet

Mye brukt hjemme hos oss er:

Knekkebrødboks, knekkebrødene holder seg sprø og fine lenge.

En boks som passer til et stykke melange margarin, tror egentlig det var ment til å være osteklokke. Vi bruker den til margarin, og det er utrolig greit å slippe det klissete papiret.

Små bokser. Ungene får daglig med seg litt oppskjærte grønnsaker i matpakken sin. Da er de små boksene supergreie.

Mikrobølgeskål. Den kan tas rett fra fryseren og inn i mikroen. Den har et tett lokk for oppbevaring og et løsere for bruk i mikrobølgeovnen. Denn skåla har jeg hatt i mange år, og den er blitt mye brukt.

Dette var det jeg kom på i farten som blir mye brukt. Det som jeg ikke syns var noe, var en spaghetti-boks. Den gav jeg til loppemarked.

Nå går jeg ikke på tupperware-party lenger for jeg føler at jeg ikke har bruk for mer ting der fra. Sist jeg var på party kjøpte jeg ingenting, og jeg følte meg litt uglesett da. er enig med andre i at det er litt kjøpepress på sånne party.

Knekkebrødboksen har jeg også og den er super!

Skrevet

Da skal jeg fortelle deg det at de teneste tuppergreiene jeg har er en lite vaskepulverspade! :) Helt sant *nikker*

Tupperparty-meg-her og tupperparty-meg-der, til å bli sprø av. Fikk det i halsen for mange år siden, og handler heller ikke. Har eid en matboks, men lokket knakk, fikk ny, og så knakk det også. Finito...............

Heidrun1365380703
Skrevet

Boksåpneren og potetskreller.

Gjest høstløv
Skrevet

Osteklokken, den har jeg hatt i 25 år og den er i bruk hver eneste dag.

Gjest @krøll
Skrevet

Det må være 1,2 litermålet. Det er i bruk hver eneste dag. Mål til væske i dl på en siden, og sukker og mel i gram på andre. Og så er den akkurat passe stor til muffinsdeig så jeg kan helle rett opp i formene uten noe klin. For ikke å snakke om pannekake/vaffelrøre. Rett opp i panna. Og så er det med lokk, så om du ikke bruker opp alt er det bare å bruke lokket og det er like fint neste dag. Og så må det være vinopptrekkeren. Nå kan til og med mor åpne vinflasker (selv om det ikke er så ofte)

Skrevet

Jeg har en 2 litersmugge med lokk som består av en ytre ring + et lite plastlokk i midten. Suveren! Bruker den til pannekakerøre, den er akkurat passe stor til ungene og meg + 6 pannekaker. :o) Vaffelrøre og muffins brukes den også til, tømmer bare rett fra mugga uten å bruke øse og søle med det.

mil1365380270
Skrevet

Jeg har en 2 litersmugge med lokk som består av en ytre ring + et lite plastlokk i midten. Suveren! Bruker den til pannekakerøre, den er akkurat passe stor til ungene og meg + 6 pannekaker. :o) Vaffelrøre og muffins brukes den også til, tømmer bare rett fra mugga uten å bruke øse og søle med det.

"den er akkurat passe stor til ungene og meg + 6 pannekaker"

Derfor nicket, ja - Lillemus og familien er småvokst, forstår jeg ;-)

Skrevet

Slikkepotten og grønnsakskreller er gode.

Mini quick chef liker jeg veldig godt.

Skrevet

"den er akkurat passe stor til ungene og meg + 6 pannekaker"

Derfor nicket, ja - Lillemus og familien er småvokst, forstår jeg ;-)

*LOL*

Gjest mora2
Skrevet

Guds gave til mora2 er den boksen man kan steke kjøttdeig i. Den er helt super, og kjøttdeigen blir like god.

Den mest ubruklige..Må være en av de ørten boksene som aldri blir brukt...

:0)

Skrevet

Servofix, ingen over og ingen ved siden.

Skrevet

Orker ikke å sjekke katalogen, og alt jeg har er flere år gammelt, men tror kanskje jeg vil trekke fram Fridgesmart som rommer ca én pose gulrøtter.

Skrevet

En boks som man kan velge størrelsen på selv. Den er helt flat før man "trykker ut" bunnen til ønsket størrelse. Flott til salater ,og når man har en middagsrest,bare trykk den sammen til den omkranser maten, og vips i kjøleskapet med den... Men finest er det at den tar nesten ikke plass i skapet,og den kan lagres med lokket på.

-Ellers har jeg mange småbokser,som jeg aldri finner lokket til når jeg trenger det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...