Gå til innhold

FU: Din beste tupperware-dings

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mye tupperware, men det beste er definitivt boksåpneren. De har mye annet bra også, men det meste kan jo erstattes av andre, billigere merker. Men den type boksåpner har jeg aldri sett noe annet sted.

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Lotte :o)

8

• mil1365380270

6

• Lillemus

3

Skrevet

Jeg har mye tupperware, men det beste er definitivt boksåpneren. De har mye annet bra også, men det meste kan jo erstattes av andre, billigere merker. Men den type boksåpner har jeg aldri sett noe annet sted.

Synes ikke den er så lett å bruke,jeg.

Vanskelig å få "taket" å komme i gang.

Skrevet

Det har blitt en del gjennom årenes løp.

- Knekkebrødboksen

-Gulrotboksen

-Salatbollen, den lille med rist i.

-De små etasjepåleggsboksene

-Microformene med lokk til å tilberede i micro'n, også sauskanna til micro.

-Lompeboksen

-Løkdeleren (kjempefin)

-Osteklokka (grå/blå)

Ja, ovennevnte brukes flittig, men har også andre ting som ikke brukes så ofte.

Den nye, fine matboksen med flere småbokser inni er kjempefin til å ha med i barnehagen.

candyqueen_83
Skrevet

Det har blitt en del gjennom årenes løp.

- Knekkebrødboksen

-Gulrotboksen

-Salatbollen, den lille med rist i.

-De små etasjepåleggsboksene

-Microformene med lokk til å tilberede i micro'n, også sauskanna til micro.

-Lompeboksen

-Løkdeleren (kjempefin)

-Osteklokka (grå/blå)

Ja, ovennevnte brukes flittig, men har også andre ting som ikke brukes så ofte.

Den nye, fine matboksen med flere småbokser inni er kjempefin til å ha med i barnehagen.

Lompeboks? Har kun lomper når vi spiser pølser vi. Hørtes ikke så nødvendig ut.Hehe.

Skrevet

Jeg bruker også salatslynge, men den jeg har var kjempebillig og fra Frankrikes svar på Obs elns. Tipper salaten blir like sprø av den ! ;)

Den eneste salatslynga jeg har hatt var også superbillig. Men den ble etterhvert slaskete fra vaskemaskinen. Jeg ser hvor godt annen TW holder fasongen i år etter år, så da kan det jo hende at deres salatslynge gjør det samme.

Skrevet

Jeg tror noe av hemmeligheten er at tw var tidlig på markedet med spesialprodukter for bruk i heimen, og at tw ble "husmors egen lille hemmelighet".

Ser at tw ikke lenger kommer med så mye interessant. Bruksting som bokser og slikt har bedre kvalitet så langt jeg har prøvd ut, men av nyheter er det lite som fenger meg. Og jeg er svoren tilhenger. :-)

''Bruksting som bokser og slikt har bedre kvalitet så langt jeg har prøvd ut, men av nyheter er det lite som fenger meg. Og jeg er svoren tilhenger. :-)''

Jeg har også vært mest interessert i de "klassiske" varene.

Gjest Elextra
Skrevet

"den er akkurat passe stor til ungene og meg + 6 pannekaker"

Derfor nicket, ja - Lillemus og familien er småvokst, forstår jeg ;-)

*knegg*

Skrevet

Hvor mye koster TW egentlig? Selvsagt varierer det fra produkt til brodukt... men la oss si en hellt enkel bolle med logg som rommer rundt to liter f.eks? Eller slikepotten? Eller en matboks?

Jeg ønsker å ha en viss peiling på prisnivå før jeg evt. takker ja eller nei til å komme på demonstrasjon.

Gjest Elextra
Skrevet

Den eneste salatslynga jeg har hatt var også superbillig. Men den ble etterhvert slaskete fra vaskemaskinen. Jeg ser hvor godt annen TW holder fasongen i år etter år, så da kan det jo hende at deres salatslynge gjør det samme.

Min salatslynge til kanskje 30 kr. har holdt i minst 15 år, så selv om TW-slyngen kanskje varer lenger tviler jeg sterkt på at den selv på lang sikt blir billigere i bruk enn min :P

Skrevet

Min salatslynge til kanskje 30 kr. har holdt i minst 15 år, så selv om TW-slyngen kanskje varer lenger tviler jeg sterkt på at den selv på lang sikt blir billigere i bruk enn min :P

Ja, de var imponerende. Min kostet ikke så mye mer enn 30, kanskje 50?, men den varte ikke mange årene...

Skrevet

Hvor mye koster TW egentlig? Selvsagt varierer det fra produkt til brodukt... men la oss si en hellt enkel bolle med logg som rommer rundt to liter f.eks? Eller slikepotten? Eller en matboks?

Jeg ønsker å ha en viss peiling på prisnivå før jeg evt. takker ja eller nei til å komme på demonstrasjon.

www.tupperware.no

plommeblomst
Skrevet

Servo-fix! Kan brukes til pannekaker, ris, pølser, spaghetti, is - you name it. Uvurderlig. MÅ være i ethvert hjem (lovpålegg fra nyttår.)

Hva er det? Ser den ikke i katalogen

Gjest ViViola
Skrevet

''Bruksting som bokser og slikt har bedre kvalitet så langt jeg har prøvd ut, men av nyheter er det lite som fenger meg. Og jeg er svoren tilhenger. :-)''

Jeg har også vært mest interessert i de "klassiske" varene.

Jeg synes ikke plastikk egner seg særlig godt til servering, langt mindre som "finservice". Og det er den retningen de har gått de siste årene, bortsett fra å ha endret lokkfarger og bittelitt på design på de store klassikerne.

Gjest ViViola
Skrevet

Lompeboks? Har kun lomper når vi spiser pølser vi. Hørtes ikke så nødvendig ut.Hehe.

Navnet har den fått fordi diameteren er lik diameteren på ei lompe.

Men det er lov å ha andre ting i den. Helt lov. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes ikke plastikk egner seg særlig godt til servering, langt mindre som "finservice". Og det er den retningen de har gått de siste årene, bortsett fra å ha endret lokkfarger og bittelitt på design på de store klassikerne.

*stusser ov et at ViViola ikke inviterer til julemiddagen på TW-plast-servise*

Gjest ViViola
Skrevet

Hva er det? Ser den ikke i katalogen

På side 15, "dings" 4. Iso Duo Servofix, er visst dens fulle navn.

:-)

Gjest ViViola
Skrevet

Hi-hi, det skulle tatt seg ut, ja!

Nei, jeg kjempet en hard kamp mot min gamle bestemor også, gitt, siden hun synes stettfatet i plast fra TW var så fint at det godt kunne brukes i finselskap. Det er det IKKE.

Skrevet

Som jeg skulle sagt det selv!

Jeg synes mange av boksene er flotte - de holder fasongen gjennom ørten år med oppvaskmaskin, lokkene sitter tett osv. Jeg har en boks som min mor kjøpte i ca 1972 som er like fin og tett den dag i dag, så dette er nesten rene "arvegodset" ,-)

Gjest ViViola
Skrevet

Som jeg skulle sagt det selv!

Jeg synes mange av boksene er flotte - de holder fasongen gjennom ørten år med oppvaskmaskin, lokkene sitter tett osv. Jeg har en boks som min mor kjøpte i ca 1972 som er like fin og tett den dag i dag, så dette er nesten rene "arvegodset" ,-)

Den boksen får jo sønnen, vet du, når du en dag skal på gamlehjemmet. Da er den nok verdt noen kroner også, ikke sant?!

He-he.

Jeg solgte TW en gang i tida, og solgte styggmye nettopp fordi jeg aldri lot som om jeg synes de serveringsgreiene var det store. TW er _oppbevaring_, der er de uovertrufne.

Tror faktisk jeg bruker alt av det jeg har kjøpt, jeg, har ingenting som bare står og tar opp plass.

Skrevet

*S* Husker en TW-demonstratør var så veldig til å legge ut om det som da het Exclusive-serien - den var så lekker til å sette rett på bordet når man har besøk..bla bla bla... Jeg har aldri "kjøpt" de argumentene der;-)

Husker forresten samme dama sto der og demonstrerte til oss som på den tiden var en gjeng unge, barnløse damer, og hun argumenterte masse om hvor lett det var å gjøre slik og sånn når man skulle lage mat til hele familien, eller ta med ting mellom hus og hytte for helgen (hvor mange av oss hadde hytte da?? ) osv osv. det ble nesten litt komisk med alle de småbarns-/husmor-/familieargumentene.

Jeg satt der og tenkte at hun burde dratt frem følgende "salgstriks":

1. Alt tåler oppvaskmaskin!!! (Jeg fordrar ikke ørten ting som må vaskes for hånd.)

og

2. Disse boksene er så tette, at om du glemmer matrester i kjøleskapet for lenge, så ender du ikke opp med vond lukt og mugg som sprer seg rundt i kjøleskapet - det holder seg inne i TW-boksen!! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...