Gå til innhold

FU: Din beste tupperware-dings

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den boksen får jo sønnen, vet du, når du en dag skal på gamlehjemmet. Da er den nok verdt noen kroner også, ikke sant?!

He-he.

Jeg solgte TW en gang i tida, og solgte styggmye nettopp fordi jeg aldri lot som om jeg synes de serveringsgreiene var det store. TW er _oppbevaring_, der er de uovertrufne.

Tror faktisk jeg bruker alt av det jeg har kjøpt, jeg, har ingenting som bare står og tar opp plass.

''. TW er _oppbevaring_, der er de uovertrufne. ''

Helt enig! TW er plasboksenes svar på Rolls Royce! ;-)

''Tror faktisk jeg bruker alt av det jeg har kjøpt, jeg, har ingenting som bare står og tar opp plass.''

Ehrm... må beskjemmet innrømme at jeg har noe skapfyll, ja, men det er oppbevaring det også...;-) Av type/størrelse som kanskje ikke var så praktisk for meg/oss lell. Eller at det har endret seg over tid.

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Lotte :o)

8

• mil1365380270

6

• Lillemus

3

Gjest ViViola
Skrevet

''. TW er _oppbevaring_, der er de uovertrufne. ''

Helt enig! TW er plasboksenes svar på Rolls Royce! ;-)

''Tror faktisk jeg bruker alt av det jeg har kjøpt, jeg, har ingenting som bare står og tar opp plass.''

Ehrm... må beskjemmet innrømme at jeg har noe skapfyll, ja, men det er oppbevaring det også...;-) Av type/størrelse som kanskje ikke var så praktisk for meg/oss lell. Eller at det har endret seg over tid.

''Av type/størrelse som kanskje ikke var så praktisk for meg/oss lell. Eller at det har endret seg over tid.''

Det kan jo skje, og jeg ser jo at noe blir vel stort når vi blir bare 2 og ikke 4 engang i fremtiden. Men - sånn er det jo bare.

Jeg har _aldri_ kjøpt stettfat i plast. ALDRI.

Gjest Elextra
Skrevet

*S* Husker en TW-demonstratør var så veldig til å legge ut om det som da het Exclusive-serien - den var så lekker til å sette rett på bordet når man har besøk..bla bla bla... Jeg har aldri "kjøpt" de argumentene der;-)

Husker forresten samme dama sto der og demonstrerte til oss som på den tiden var en gjeng unge, barnløse damer, og hun argumenterte masse om hvor lett det var å gjøre slik og sånn når man skulle lage mat til hele familien, eller ta med ting mellom hus og hytte for helgen (hvor mange av oss hadde hytte da?? ) osv osv. det ble nesten litt komisk med alle de småbarns-/husmor-/familieargumentene.

Jeg satt der og tenkte at hun burde dratt frem følgende "salgstriks":

1. Alt tåler oppvaskmaskin!!! (Jeg fordrar ikke ørten ting som må vaskes for hånd.)

og

2. Disse boksene er så tette, at om du glemmer matrester i kjøleskapet for lenge, så ender du ikke opp med vond lukt og mugg som sprer seg rundt i kjøleskapet - det holder seg inne i TW-boksen!! ;-)

Om det skulle bli nedskjæringer på jobben din vet du at du har en alternativ karrierevei! *S*

Gjest Elextra
Skrevet

''Av type/størrelse som kanskje ikke var så praktisk for meg/oss lell. Eller at det har endret seg over tid.''

Det kan jo skje, og jeg ser jo at noe blir vel stort når vi blir bare 2 og ikke 4 engang i fremtiden. Men - sånn er det jo bare.

Jeg har _aldri_ kjøpt stettfat i plast. ALDRI.

''Jeg har _aldri_ kjøpt stettfat i plast. ALDRI.''

Jeg har aldri kjøpt stettefat. Punktum.

Men jeg tror jeg har fått et par i gave - heriblant et vi ofte bruker til bløtkake.

Gjest ViViola
Skrevet

''Jeg har _aldri_ kjøpt stettfat i plast. ALDRI.''

Jeg har aldri kjøpt stettefat. Punktum.

Men jeg tror jeg har fått et par i gave - heriblant et vi ofte bruker til bløtkake.

Ved nærmere ettertanke - de jeg har (stettfatene, altså), har jeg fått. Det er jo praktisk, men... Hm... hva har jeg egentlig mot stettfat, tro?

Ja-ja. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ved nærmere ettertanke - de jeg har (stettfatene, altså), har jeg fått. Det er jo praktisk, men... Hm... hva har jeg egentlig mot stettfat, tro?

Ja-ja. :-)

''Det er jo praktisk, men... Hm... hva har jeg egentlig mot stettfat, tro?''

Betegnelsen bare oser av husmoderlighet og besteborgerlighet - eller? :-)

Skrevet

Skrelleren er genial synes jeg.

Ønsker meg salatslyngeren.

Gjest ViViola
Skrevet

''Det er jo praktisk, men... Hm... hva har jeg egentlig mot stettfat, tro?''

Betegnelsen bare oser av husmoderlighet og besteborgerlighet - eller? :-)

Sikkert. Dessuten kan jeg ikke fordra de der etasjefatene. De er også veldig praktiske, men usj - de er ille! Min gamle bestemor var veldig glad i dem, og jeg fikk i alle fall 2 ulike av henne mens hun levde. Det var en lettelse å kunne kaste dem.

Liker du etasjefat? Og - er jeg snobbete når jeg ikke liker stett- og etasjefat?

Gjest Elextra
Skrevet

Sikkert. Dessuten kan jeg ikke fordra de der etasjefatene. De er også veldig praktiske, men usj - de er ille! Min gamle bestemor var veldig glad i dem, og jeg fikk i alle fall 2 ulike av henne mens hun levde. Det var en lettelse å kunne kaste dem.

Liker du etasjefat? Og - er jeg snobbete når jeg ikke liker stett- og etasjefat?

Nei, jeg liker dem ikke noe særlig, forbinder dem en overlesset stil jeg ikke liker :-).

Men fine til julekaker, da.

Gjest Elextra
Skrevet

Sist jul: ;)

http://1.bp.blogspot.com/_cEtrRddGfls/SVUmOez8UHI/AAAAAAAAA-k/Q6oQ1_FR5DM/s400/DSC_0115.JPG+WEB3.JPG

Gjest lilatu_28
Skrevet

Servo-fix! Kan brukes til pannekaker, ris, pølser, spaghetti, is - you name it. Uvurderlig. MÅ være i ethvert hjem (lovpålegg fra nyttår.)

Skriver under på den. Servofix MÅ alle hjem ha. :-)

Skrevet

Om det skulle bli nedskjæringer på jobben din vet du at du har en alternativ karrierevei! *S*

;-)

plommeblomst
Skrevet

På side 15, "dings" 4. Iso Duo Servofix, er visst dens fulle navn.

:-)

Ooops, den der tror jeg jammen jeg kjøpte for en mannsalder siden, og knapt nok har brukt. Høres ut som jeg har gått glipp av noe vesentlig her i livet ;) Lurer på hvor den kan være...?

Gjest dustedama
Skrevet

"den er akkurat passe stor til ungene og meg + 6 pannekaker"

Derfor nicket, ja - Lillemus og familien er småvokst, forstår jeg ;-)

*ler*

Genialt innlegg ;)

Gjest dustedama
Skrevet

Uten tvil den gamle grønnsaks-skrelleren! The best there is!

Slikkepotten er også genial.

Gjest Elextra
Skrevet

Uten tvil den gamle grønnsaks-skrelleren! The best there is!

Slikkepotten er også genial.

Tror jeg mangler et TW-gen.

Har slikkepotten, men ser ikke helt genialiteten.

Merker dog at påleggsboksene er tettere og tåler bedre oppvaskmaskin enn IKEA sine, men det skulle bare mangle - til 10 ganger prisen :-).

Gjest dustedama
Skrevet

Tror jeg mangler et TW-gen.

Har slikkepotten, men ser ikke helt genialiteten.

Merker dog at påleggsboksene er tettere og tåler bedre oppvaskmaskin enn IKEA sine, men det skulle bare mangle - til 10 ganger prisen :-).

Genialiteten består i at den er amerikansk og at det "hakket" i den er tilpasset min Kitchen Aid. :)

Gjest Elextra
Skrevet

Genialiteten består i at den er amerikansk og at det "hakket" i den er tilpasset min Kitchen Aid. :)

Ah! Da er den vel verd 10 x IKEA's ;)

Gjest dustedama
Skrevet

Ah! Da er den vel verd 10 x IKEA's ;)

HeHe

Jeg fikk ca 10 stk av ei venninne som var selger for maaaaange år siden, så sånn sett var de nok billigere enn IKEA sine (som jeg ikke aner noe om) Delte slikkepottene fraTW ut til fam. og venner, men beholdt et par selv. Ingen over og ingen ved siden av! :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...