Gå til innhold

Å jobbe som sykepleier med bare en arm

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen jente 27
Skrevet

Jeg leser en roman hvor en av figurene har en arm som er lam. Hun begynner på sykepleiestudiet, og fullfører det.

Kunne dette gått i virkeligheten? Kan man klare et slikt yrke hvis man bare har en arm som man kan bruke? Er det noe krav om førlighet i armer og ben for å begynne på studiet?

Gjest imzedimze
Skrevet

Det viktigste i yrket som vernepleier og sykepleier er å "hendene" ifølge foreleser som var sykepleier, så tviler på det går. Psykiatrisk sykepleier da isåfall? Som bare snakker og ikke tar noe prøver?

Gjest et allsidig yrke
Skrevet

På min jobb lyser vi ut og ansetter mange i sykepleierstillinger, og alle disse jobber hovedsakelig ved en pc / telefon, så det finnes mange slike jobber vil jeg tro, (vi har noen hundre leger også, som heller ikke jobber med pasienter, men med forskning).

Det finnes sikkert noen jobber med pasientkontakt som også kan tilpasses em sykepleier som bare har førlighet i en arm. De må i såfall kanskje gjøre mer av noen typer oppgaver, og overlate en del oppgaver til andre kollegaer.

Innen forskning, undervisning, legemiddelindustri, pasientorganisasoner og helseadministrasjon er det behov for veldig mange med helsefaglig utdanning.

Skrevet

Som sagt her av andre, så er det helt sikkert mulig å utføre sykepleierjobber med bare en arm. Yrket er jo veldig variert.

Det jeg vel blir mer skpetisk til er hvordan det er mulig å gjennomføre fullverdig utdannelse med bare en arm. For da må man jo innom alle områder - og da spesielt dem som krever to armer...

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at det skulle være mulig å gjennomføre et fullverdig sykepleierstudium med bare en arm... Jeg ville i hvert fall ikke klart det.

Skrevet

Som sagt her av andre, så er det helt sikkert mulig å utføre sykepleierjobber med bare en arm. Yrket er jo veldig variert.

Det jeg vel blir mer skpetisk til er hvordan det er mulig å gjennomføre fullverdig utdannelse med bare en arm. For da må man jo innom alle områder - og da spesielt dem som krever to armer...

My thoughts exactly :o)

Hilsen sykepleierstudenten filiokus81

Gjest lurer på dette i dag
Skrevet

invalidiserende rygg?

En jeg kjenner har hatt store problemer med ryggen, vært uføretrygdet og i perioder vært så godt som invalid, ikke i stand til å ta seg av barna (som har måttet være hos andre) osv.

Nå har hun begynt på omskolering, og skal bli sykepleier. Det innebærer jo (tunge) løft osv. Denne kvinnen kan ikke bære handleposen selv engang... Er dette gjennomførbart tror dere?

Skrevet

invalidiserende rygg?

En jeg kjenner har hatt store problemer med ryggen, vært uføretrygdet og i perioder vært så godt som invalid, ikke i stand til å ta seg av barna (som har måttet være hos andre) osv.

Nå har hun begynt på omskolering, og skal bli sykepleier. Det innebærer jo (tunge) løft osv. Denne kvinnen kan ikke bære handleposen selv engang... Er dette gjennomførbart tror dere?

Mange jeg kjenner har vel knapt jobbet på noen avdeling noen gang, men har rent administrative stillinger.

Gjest spl-jeg
Skrevet

Det viktigste i yrket som vernepleier og sykepleier er å "hendene" ifølge foreleser som var sykepleier, så tviler på det går. Psykiatrisk sykepleier da isåfall? Som bare snakker og ikke tar noe prøver?

Jeg jobber i sykepleiertjeneste ved ett sykehus. Er nå sykemeldt pga av begge armene mine (betennelser av mye fysisk tungt arbeid).

Gjest hilsen jente 27
Skrevet

Men for å bli psykiatrisk sykepleier så må en ha jobbet som vanlig sykepleier noen år, før en studerer videre.

Gjest imzedimze
Skrevet

Men for å bli psykiatrisk sykepleier så må en ha jobbet som vanlig sykepleier noen år, før en studerer videre.

det er jeg fullstendig klar over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...