Gå til innhold

FU: Skal dere stille klokkene snart?

Anbefalte innlegg

Gjest høstløv
Skrevet

Klokken skal stilles en time frem og du får lov til å sove en time mindre den natt.

brilleslangen
Skrevet

etter at jeg fikk vite en god huskeregel for noen år siden har jeg ikke trengt å lure på dette med klokkestillinga... huskeregelen varat man alltid skal stille klokka mot sommeren. Om våren og man stiller mot sommeren blir det en time fram, og om høsten er jo sommeren over og da må man stille ei time bakover...

Skrevet

etter at jeg fikk vite en god huskeregel for noen år siden har jeg ikke trengt å lure på dette med klokkestillinga... huskeregelen varat man alltid skal stille klokka mot sommeren. Om våren og man stiller mot sommeren blir det en time fram, og om høsten er jo sommeren over og da må man stille ei time bakover...

God huskeregel:-)

Jeg husker det fordi jeg en gang for mange, mange år siden - den gangen vi stilte klokka tilbake i september - løp som en gærning for å rekke et regiontog, og kom én time for tidlig fordi jeg hadde glemt å stille klokka.

Du kan si jeg var fornøyd over at det ikke var i mars;-)

Gjest høstløv
Skrevet

Samme huskeregel bruker jeg.

Skrevet

Huskeregelen nedenfor er helt grei,

Dessuten går det an å tenke på hensikten med sommertiden: Om sommeren er det veldig lyst tidlig om morgenen. Derfor er det ønskelig at vi står opp før vi ellers ville ha gjort, fordi det visstnok er så viktig at vi er oppe og virker og går i dette morgenlyset. For å få oss til å stå opp, bestemmer noen at vi skal lures til å tro at klokka er mer enn den egentlig er. Altså skal klokka stilles fram om våren.

Gjest høstløv
Skrevet

Huskeregelen nedenfor er helt grei,

Dessuten går det an å tenke på hensikten med sommertiden: Om sommeren er det veldig lyst tidlig om morgenen. Derfor er det ønskelig at vi står opp før vi ellers ville ha gjort, fordi det visstnok er så viktig at vi er oppe og virker og går i dette morgenlyset. For å få oss til å stå opp, bestemmer noen at vi skal lures til å tro at klokka er mer enn den egentlig er. Altså skal klokka stilles fram om våren.

Ja, det er noe ordentlig lureri, og det tar en hel uke før kroppen har vennet seg til å sove en time tidligere om kvelden og å stå opp en time tidligere om morgenen.

Skrevet

Samme her, en veldig god huskeregel :-)

Skrevet

Dette er huskeregelen i Danmark. Når det blir sommer, stiller man hagemøblene frem, når det blir vinter, så stilles de tilbake i skuret:) En time fram i mars, en time tilbake i oktober.

hidi, the scorpion
Skrevet

He, he, pleier ikke du å stille klokken lenge før tiden? Da trenger ikke du gjøre noe, men jeg stiller den nok frem;)))

hidi, the scorpion
Skrevet

Dette er huskeregelen i Danmark. Når det blir sommer, stiller man hagemøblene frem, når det blir vinter, så stilles de tilbake i skuret:) En time fram i mars, en time tilbake i oktober.

Her er det "frem mot sommeren, tilbake til vinteren":)

Skrevet

Den er allered stilt. Går for sommertid året rundt :)

Gjest serdusola
Skrevet

Tar det som det kommer. Passer det best med frem, blir det frem. Passer det best med tilbake, ja da bli blir det tilbake. Sånn er det med den saken!

Gjest Kayia
Skrevet

Spring ahead, fall back...

"Spring forward, autum back", har jeg lært.. :)

Skrevet

''Skal du (ja det gjelder deg og Lillemus) stille klokken i år?''

Hvorfor skulle det ikke gjelde meg?

''Blir det 1 time frem eller tilbake?''

Man stiller den alltid mot årets sommer, altså frem en time nå og tilbake en time til høsten.

Gjest Uten signatur nå ja. :-)
Skrevet

Hehe, dette lærer meg at jeg må lese hovedinnlegg mer nøye. Ble så usikker på om jeg skulles stilt klokken, men du skrev jo dato her da!

:-)

God søndag (uten sommertid!)

Skrevet

Klokken skal stilles en time frem og du får lov til å sove en time mindre den natt.

Da legger eg meg bare en time før om kvelden da vet du.

Skrevet

Så det er slik det henger sammen altså, jaja...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...