Gå til innhold

FU: Skal dere stille klokkene snart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

25 timer fram!

Nei _det_ går ikkje, da blir datoen feil.

Hva med 23 timer tilbake?

Skrevet

Huskeregelen nedenfor er helt grei,

Dessuten går det an å tenke på hensikten med sommertiden: Om sommeren er det veldig lyst tidlig om morgenen. Derfor er det ønskelig at vi står opp før vi ellers ville ha gjort, fordi det visstnok er så viktig at vi er oppe og virker og går i dette morgenlyset. For å få oss til å stå opp, bestemmer noen at vi skal lures til å tro at klokka er mer enn den egentlig er. Altså skal klokka stilles fram om våren.

''For å få oss til å stå opp, bestemmer noen at vi skal lures til å tro at klokka er mer enn den egentlig er.''

Akkurat, vi blir lurt gang etter gang! Typisk! :-)

Skrevet

Dette er huskeregelen i Danmark. Når det blir sommer, stiller man hagemøblene frem, når det blir vinter, så stilles de tilbake i skuret:) En time fram i mars, en time tilbake i oktober.

Jojo, men _det_ er i Danmark og det kan ikkje sammenlignes for dere er vel med i EU?

Skrevet

He, he, pleier ikke du å stille klokken lenge før tiden? Da trenger ikke du gjøre noe, men jeg stiller den nok frem;)))

''He, he, pleier ikke du å stille klokken lenge før tiden?''

Joda, eg har allerede stilt klokka 2-3 ganger siden solsnu 21 december. he.he...

Skrevet

Spring ahead, fall back...

God dag mann, økseskaft. :)

Skrevet

Den er allered stilt. Går for sommertid året rundt :)

Alltid beredt?

Skrevet

Tar det som det kommer. Passer det best med frem, blir det frem. Passer det best med tilbake, ja da bli blir det tilbake. Sånn er det med den saken!

Bra!

Eg liker inndividualister! :-)

Skrevet

''Skal du (ja det gjelder deg og Lillemus) stille klokken i år?''

Hvorfor skulle det ikke gjelde meg?

''Blir det 1 time frem eller tilbake?''

Man stiller den alltid mot årets sommer, altså frem en time nå og tilbake en time til høsten.

''Skal du (ja det gjelder deg og Lillemus) stille klokken i år?

Hvorfor skulle det ikke gjelde meg?''

For du var så opptatt av mine tidligere "klokkestille" tråder. he.he..:)

Skrevet

Hehe, dette lærer meg at jeg må lese hovedinnlegg mer nøye. Ble så usikker på om jeg skulles stilt klokken, men du skrev jo dato her da!

:-)

God søndag (uten sommertid!)

God søndag! :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Da legger eg meg bare en time før om kvelden da vet du.

Det er ikke så enkelt med den indre klokke. Det tar en ukes tid, før den er avvent med vintertid.

Skrevet

''Skal du (ja det gjelder deg og Lillemus) stille klokken i år?

Hvorfor skulle det ikke gjelde meg?''

For du var så opptatt av mine tidligere "klokkestille" tråder. he.he..:)

Ja, jeg tenkte det denne gangen også - skal du begynne å gnåle om denne klokkestillingen nå igjen?!

Skrevet

Ja, jeg tenkte det denne gangen også - skal du begynne å gnåle om denne klokkestillingen nå igjen?!

he.he..

Gjest ViViola
Skrevet

Meg og Lillemus? OK, fint å høre, men her i huset har vi bestemt oss for å følge vår egen tidsrytme i år, så vi driter litt i alle andre. Litt sånn naturbarnaktig, liksom.

Kan fort vekk bli begge veier, tenker jeg.

Skrevet

Meg og Lillemus? OK, fint å høre, men her i huset har vi bestemt oss for å følge vår egen tidsrytme i år, så vi driter litt i alle andre. Litt sånn naturbarnaktig, liksom.

Kan fort vekk bli begge veier, tenker jeg.

Ja, det var deg eg mente.

Det høres svært fornuftig ut å kjøre sitt eget opplegg, og å drite i alle andre.

Støttes 100%! :)

Skrevet

God dag mann, økseskaft. :)

Ja, det var som svar på spørsmålet om hvilken vei du skulle stille klokka.

Spring ahead (fram om våren)

Fall back (tilbake om høsten)

ikke mange økseskaft her, var det det da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...