Gå til innhold

MYE slim ved avføring, og kronisk sykdom..


Gjest urolig kvinne 30 år

Anbefalte innlegg

Gjest urolig kvinne 30 år

Hei, Jeg har i mange måneder slitt med mye slim ved avføring, dvs at noen ganger er det kun slim om kommer ut, og avføringen er ordentlig pakket inn i slim. Det kommer av og til ut klumper med slim når jeg går på do. Jeg har tatt avføringsprøve, men den viser ikke noe blod i avføring. Jeg er også under utredning for Lupus, men har ingen spesielle plager annet enn litt periodevis kvalme (men det er nå et par mnd siden forrige gang jeg var kvalm), men avføringen er veldig slimete hele tiden. Avføringen er også veldig illeluktende, nesten litt ammoniakk lignende på lukten? Vanskelig å forklare helt.. jeg har i lengre tid "tatt imot" avføringen i ett papir for å undersøke det litt mer, og dermed kjenner jeg godt den sterke lukten. Det lukter ikke som normalt prøver jeg vel å si... Ikke som det har gjort før! Fargen er normal, det er bare veldig plagsomt med alt slimet... Av og til får jeg også smerter i høyre del av magen, virker som det er i første del av tykktarmen. Legen har kjent på magen og lurt på om det kunne vært blindtarmen, men det er det visst ikke. Blodprøvene er normale bortsett fra at jeg tester positivt på anti DNA som evt tilsier at jeg har Lupus. Jeg er normalvektig, har et sunt kosthold, men jeg liker ikke dette som skjer i magen/tarmene mine. Det gjør at jeg føler meg uvel, og føler jeg litt tappet for energi når det er som verst. Hva kommer den sterke lukten av? Altså ikke sterkt som at det lukter mye, men sterkt som at det lukter - sterkt. Som sagt, litt ammoniakk lignende... Jeg drikker biola hver dag, og har igrunn ganske regelmessig avføring. Er det noe jeg bør gjøre? Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også vært mye plaget med slim i avføringen, og spurte tilslutt legen min om råd. Jeg tok også avføringsprøve, som ikke viste noe blod. Jeg ble henvist til koloskopi fordi jeg også hadde noe magesmerter og problemer med treg mage, og da fant de ganske mange men heldigvis harmløse polypper. Disse ble fjernet under undersøkelsen, og nå har jeg ikke disse slim plagene mer. Så slimet kan f.eks. stamme fra polypper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Blod og/eller slim i avføring bør utredes. At det ikke er blod i avføringen din er et godt regn, dvs mye mindre risiko for at det er en alvorlig betennelsestilstand eller kreft. Men at du både har slimdannelse og periodevise smerter gjør at jeg synes det bør undersøkes nærmere. "CT colografi" er en god undersøkelse for å se etter svulster. Coloskopi vil være egnet for å se etter slimhinneforandringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 14 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...