Gå til innhold

Ned i vekt!!

Anbefalte innlegg

Gjest Boffeline

Etter å ha føst 2 barn i løpet av 5 år, så har jeg blitt litt rundere i kantene. Vekta mi er veldig stabil, så jeg går aldri opp i vekt. Men, for hvert barn jeg har født, har jeg gått opp 10 kg. Jeg går ikke opp i vekt nå heller, men jeg går heller ikke ned i vekt. Har lyst til å komme litt ned i normalen igjen. Hva skal jeg gjøre for å gå ned? Skal jeg prøve nutrilett eller noe i den duren? Hva er idealvekta mi? Jeg er 28 år, er ca. 1.58 høy.

Veier nå 73 kg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32644-ned-i-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Økt kaloriforbruk gjennom trening er trolig det vikigste for å greie å gå ned i vekt kombinert med et sunt kosthold uten tomme kalorier. Dessuten bør man innstille seg på å bruke lang tid. Ved hurtigslanking a la Nutrilett setter kroppen inn motangrep med å redusere kaloriforbuket. Når kuren er over går man som regel raskt opp igjen og ofte enda litt mer enn man var på forhånd.

Du har en BMI (body mass index) på 29. Normalvekt regnes mellom 19 og 25. Moderat overvekt 25-30 og alvorligere overvekt over 30. For å komme ned til en BMI på 25, må du gå ned til 62 kg. Eg så stor vektreduksjon bør du satse på å bruke 1-2 år på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32644-ned-i-vekt/#findComment-127780
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...