Gå til innhold

"klumpen "på kne område


Gjest jens

Anbefalte innlegg

min sønn på 5 år som har "klumpen" omtrent 2-3mm kule på kne-område.

det skyldes at for omtrent 1 år siden falt han på barnehage og blødde , ansatte der satt vatt og teipe på kne

så tar vi av hjemme har problem å få tak alle vatt inni og trodde at det går helt greit.. men den bittelite ligger fortsatt inni .. det plager meg og er bekrymet . hva vil skje videre om infeksjon eller noe verre..omdanne seg til svulst?? ... jeg er takknemlig å få svar og vil ta sønnen med til lege..

ser ut som småbagatell men ikke for meg!! vil takke om dere vil svare på denne innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Dersom det ligger igjen et fremmedlegeme der, en liten bit av en stein eller lignende, så kan det øke faren for at han kan få en infeksjon der. I så fall vil det ofte danne seg en pussblemme som tømmer seg gjennom huden slik at fremmedlegemet også forsvinner.

Det er ikke noen økt fare for at det skal danne seg svulst.

I de fleste tilfelle vil det ikke skje noe spesielt, bare fortsette å være slik.

Det kan fjernes med et lite inngrep trolig i lokalbedøvelse etter din beskrivelse.

Jeg minner om at spørsmål på Doktor Onmline ikke kan erstatte en vanlig legekonsultasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...