Gå til innhold

Mona Grudt

Anbefalte innlegg

Skrevet

At folk er så opptatt av hva "stjerner og kjendiser" gjør! Hva trodde du?

Jeg trodde ingenting, det var jo derfor jeg spurte. Men jeg tror det er veldig normalt jeg, når en ser på seertallene for God kveld Norge, og salgstallene på Se og Hør...

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvis det å være nysgjerrig på kjendisenes gjøren og laden er "unormalt", så vil jeg tro at halvparten av Norges befolkning må kategoriseres som unormale. Det er vel en grunn til at f.eks Se og Hør har så høye opplagstall?

Det er bare her på DOL at absolutt INGEN leser bladet, skjønner du...

Hvis folk _virkelig_ tror de får sannheten gjennom Se&Hør, så skjønner jeg godt de er nysgjerrige... Men for de av oss som tror bladet er sludder og sladder, så kunne det ikke brydd oss mindre:(

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg trodde ingenting, det var jo derfor jeg spurte. Men jeg tror det er veldig normalt jeg, når en ser på seertallene for God kveld Norge, og salgstallene på Se og Hør...

For meg er det absolutt unormalt å tro at Se&Hør presenterer noen som helst sannhet...

Skrevet

For meg er det absolutt unormalt å tro at Se&Hør presenterer noen som helst sannhet...

Men det var vel ikke om Se og Hør presenterte sannheten vi diskuterte? Det tror da ikke jeg heller...

Men ting er ikke unormalt fordi om du ikke er enig...

hidi, the scorpion
Skrevet

Men det var vel ikke om Se og Hør presenterte sannheten vi diskuterte? Det tror da ikke jeg heller...

Men ting er ikke unormalt fordi om du ikke er enig...

Jeg synes svært mange mennesker er unormalt opphengt i kjendis/stjerneverden... Jeg synes mange av dem gjør gode jobber, men hva de gjør utenom er totalt uinteressant.

Hvorfor vil noen på død og liv vite om Mona Grudt er skilt?

Skrevet

Hvis folk _virkelig_ tror de får sannheten gjennom Se&Hør, så skjønner jeg godt de er nysgjerrige... Men for de av oss som tror bladet er sludder og sladder, så kunne det ikke brydd oss mindre:(

Nei, der er jeg enig. Har heller ikke særlig interesse i hvem som er gift med hvem, og sjokkerte nylig ei venninne da jeg var usikker på om kronprinsparet har to eller tre fellesbarn. jaja.

Men fra det og til å mene at det er unormalt å vise interesse for slikt - der er jeg ikke med. Mennesket er et nysgjerrig vesen. I varierende grad, selvsagt.

Skrevet

Nei, der er jeg enig. Har heller ikke særlig interesse i hvem som er gift med hvem, og sjokkerte nylig ei venninne da jeg var usikker på om kronprinsparet har to eller tre fellesbarn. jaja.

Men fra det og til å mene at det er unormalt å vise interesse for slikt - der er jeg ikke med. Mennesket er et nysgjerrig vesen. I varierende grad, selvsagt.

Er det to eller tre? :P

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er nok litt eksentrisk, men jeg kan faktisk ikke forstå hvorfor folk skulle være opptatt av det?

Skrevet

Er det to eller tre? :P

I følge venninna mi er det to ;-)

Skrevet

Jeg er nok litt eksentrisk, men jeg kan faktisk ikke forstå hvorfor folk skulle være opptatt av det?

Ting vennene mine kan være opptatt av eller interessert i, og som bryr meg midt i ryggen:

- kjendiser og kongelige

- brodering

- bilferie

- interiørmagasiner og andre ukeblader

- skigåing

- biler

- hester

- sport i sin alminnelighet (VM på ski var nesten ferdig før jeg registrerte at det pågikk)

- øl

- osv osv.

Jeg klarer kanskje ikke å engasjere meg i disse sakene, men jeg ser jo at det betyr noe for dem det gjelder, og aksepterer det.

Jeg syns du er en smule eksentrisk når du ikke kan/vil forstå at folk kan være opptatt av andre ting enn du.

Gjest Trenger ikke alltid være så dyptpløyende samtaler
Skrevet

Ting vennene mine kan være opptatt av eller interessert i, og som bryr meg midt i ryggen:

- kjendiser og kongelige

- brodering

- bilferie

- interiørmagasiner og andre ukeblader

- skigåing

- biler

- hester

- sport i sin alminnelighet (VM på ski var nesten ferdig før jeg registrerte at det pågikk)

- øl

- osv osv.

Jeg klarer kanskje ikke å engasjere meg i disse sakene, men jeg ser jo at det betyr noe for dem det gjelder, og aksepterer det.

Jeg syns du er en smule eksentrisk når du ikke kan/vil forstå at folk kan være opptatt av andre ting enn du.

Man kan ikke diskutere infløkt politikk eller løse andre verdensproblemer med alle, vet du. Vi mennesker må ha noen "ubetydelige småting" som er lett å prate om med andre. Blir sånn som ""været". Noen bruker været for å få i gang en samtale med naboen over gjerdet, andre forteller om hunden sin...

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

''Hvem er vanlige mennesker da, alle de som kjøper Se og Hør og slikt, som er grunnen til at de får økonomi til å drive hysteriet videre? Men ingen vil jo innrømme at de kjøper det. Så det er vle mange her i landet som ikke har et liv da.''

Sikkert de samme som drikker cola :-) Det ligger i den menneskelige natur å være nysgjerrig. Og hvor ligger egentlig fokjellen i det å være interessert- og det å være nysgjerrig? Det å vise interesse for andres liv, regnes jo som positivt....

Den grensa tror jeg er ganske flytende ja! Det er mange som ikke er klar over at de sladrer selv, siden de definerer sitt eget sladder som normal interesse. Det er koselig sladder og ondartet sladder og skadefro sladder og mer nøytral sladder. Det er næringslivssladder (og der kan det gå føre seg) og sportssladder og sladder fra utelivsbransjen og ikke minst fra taxisjåførene (og der er det vel mest menn?) og så er det den der sladderen om hvem som har blitt sjuke og hvem som er skilt. Hvem som har giftet seg og hvem som har fått barn. For ikke å snakke om hvem som er døde. Er det sladder å følge med på dødsannsene kanskje, og å videreformidle det? Har du hørt at... Alt det her er en evig informasjonsstrøms som faktisk kan være litt grei noen ganger.

Men så tar noen den videre, med kjendissladder i blader, aviser og ikke minst på TV. Og det selger jo som hakka møkk! Så de fleste her i landet må jo være overmåte interessert i slikt! Ellers hadde det jo ikke solg. Så enkelt er det! M a o det er mest normalt å være interessert i sladder. Vi som ikke er så interessert er nok de unormale.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

jeg mener bare at kjendisene har rett på privatliv de og...

Jeg driter i hva kjendisene gjør i privatlivet da jeg driter i dem.

Det er fordeler og ulemper med å være kjendis og kongelig. Noen av disse ser ut til å ha vanskelig for å forstå at det faktisk ikke går an å kutte ut alle ulempene men fortsatt kose seg med alle fordelene!

Kjendiser har et valg. Gi intervjuer om sitt proffesjonelle liv på scene eller hvor de oppholder seg når de utfører sitt yrke, og tone ned alle hjemme-hos-reportasjene. Hvor mye vet vi feks om Sissel Kyrkjebøs og Elgs (Dance with a Stranger) stuer og soverom? Så det er mulig å holde det på et akseptabelt nivå. Men noen blir for fristet når Se og Hør vifter med mangfoldige tusenlapper eller frister med turer til Stillehavsøyer og andre steder de ikke har råd til å dra selv. Og så sitter de i klisteret. Og da har de vært så dumme at de ikke lenger har krav på å være helt i fred.

• 3 uker senere...
Gjest Se&Hør
Skrevet

Hun skal IKKE skilles, men hun skal ha barn igjen.

Står skrevet i dagens

Skrevet

Hun skal IKKE skilles, men hun skal ha barn igjen.

Står skrevet i dagens

Ja, da er det sant;-)

Skrevet

Ja, da er det sant;-)

Så du mener at hun ikke er gravid?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1240919073' post='4140279]

Så du mener at hun ikke er gravid?

Nei, om hun er gravid eller ikke, har jeg ingen formening om - jeg bare kommenterte Se og Hør som kilde, som bestandig er så pålitelig:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...