Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har det jo bra sexsuelt , men.

Jeg har problem med å få sæd uttømming.

Jeg får ofte enslags orgasme.

Men når jeg føler at spruten er på vei , er det som om en ventil ikke åpner, og spruten kommer ikke.

Men jeg får enslags orgasme og pikken blir slapp etterpå.

men etter noen minutter er den like stiv , og jeg kan bare fortsette.

Min kone syntes dette var bra i begynnelsen.

Men nå er jo dette blitt et problem.

Hun savner jo den skikkelige sædspruten,

Når jeg onanerer er det på samme måten, men det hender jeg klarer slite fram en uttømming.

Jeg har hatt litt av det samme problemet i alle år, men da i kortere tid.

Nå har jeg hatt det slik siste to årene nesten hele tiden.

Min kone er 45. jeg er 51.

hun er ikke i overgangsalderen ennå.

Vi er meget sexuelt aktive!

Men pikken vil altså ikke sprute!

Bare gi meg ilinger etter ryggmargen, får så å dette sammen ? det vanlege er vel at menn skvetter fortidlig?

Dette er blitt et kjempe problem!!!!!!!!!

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Orgasme og sæduttømming oppfatter de fleste som to sider av det samme. Men det er i virkeligheten helt forskjellige ting i kroppen som hos de fleste skjer samtidig. - Så vidt jeg forstår har du altså "normal" orgasme, men fordi det ikke kommer sæduttømming (ejakulasjon) samtidig, synes du at den er litt "rar".

Det kan være flere grunner til at sædvæsken ikke kommer ut. Hadde det vært noe som tetter kanalene ut, hadde du antagelig hatt smerter. Da er det mer sannsynlig at sædvæsken går inn i urinblæren. Dette kan skje dersom blærehalsen (overgangen mellom urinblære og urinrør) ikke lukker seg effektivt. Dette kan være følgetilstand etter tidligere operasjon, eller skyldes at nervene ikke fungerer som de skal (bl.a. diabetes). Dersom sædvæsken bare kommer langsomt ut, kan det skyldes tranghet i urinrøret (men da vil urinstrålen også være dårlig), eller at musklene rundt urinrøret ikke arbeider effektivt nok.

Du skriver at dette er et kjempeproblem, men dere får jo glede dere over at de viktigste funksjonene er der - både ereksjon og orgasmefølelsen.

• 2 uker senere...

Orgasme og sæduttømming oppfatter de fleste som to sider av det samme. Men det er i virkeligheten helt forskjellige ting i kroppen som hos de fleste skjer samtidig. - Så vidt jeg forstår har du altså "normal" orgasme, men fordi det ikke kommer sæduttømming (ejakulasjon) samtidig, synes du at den er litt "rar".

Det kan være flere grunner til at sædvæsken ikke kommer ut. Hadde det vært noe som tetter kanalene ut, hadde du antagelig hatt smerter. Da er det mer sannsynlig at sædvæsken går inn i urinblæren. Dette kan skje dersom blærehalsen (overgangen mellom urinblære og urinrør) ikke lukker seg effektivt. Dette kan være følgetilstand etter tidligere operasjon, eller skyldes at nervene ikke fungerer som de skal (bl.a. diabetes). Dersom sædvæsken bare kommer langsomt ut, kan det skyldes tranghet i urinrøret (men da vil urinstrålen også være dårlig), eller at musklene rundt urinrøret ikke arbeider effektivt nok.

Du skriver at dette er et kjempeproblem, men dere får jo glede dere over at de viktigste funksjonene er der - både ereksjon og orgasmefølelsen.

takk for svaret som forklarer noe kansje? Om sæden går inn i urinrøret, vil vel sæden bli grå??? Det er jo slik at jeg får en orgasmelignende følelse men det er mer som en slags krampe som stenger for alt. det har hendt noen ganger at jeg har skvettet urin istedet for sæd.jeg får jo enslags orgasme, men er like utilfredsstillet tre minutter etterpå.min kone synes det begynner å bli en plage, jeg klarer jo ikke å hålde opp men vil bare ha mer!

Trygve Talseth, Urolog

takk for svaret som forklarer noe kansje? Om sæden går inn i urinrøret, vil vel sæden bli grå??? Det er jo slik at jeg får en orgasmelignende følelse men det er mer som en slags krampe som stenger for alt. det har hendt noen ganger at jeg har skvettet urin istedet for sæd.jeg får jo enslags orgasme, men er like utilfredsstillet tre minutter etterpå.min kone synes det begynner å bli en plage, jeg klarer jo ikke å hålde opp men vil bare ha mer!

Sæden går normalt ut gjennom urinrøret. Om den går inn i blæren, vil du ikke se den - for da kommer sædvæsken ut blandet med urin nesten gang du tømmer blæren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...