Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere år hatt nærmest kronisk halsbetennelse. Jeg sover med munnen åpen og puster stortsett bare gjennom munnen. Som oftest rammes ene siden av halsen værst. Det var ikke så gale før. Men for noen år siden fikk jeg en Strep.A-infeksjon i halsen som ble kurert med penicillin. Og etter den har halsbetennelsene bare vart lengre og komt hyppigere. Stort sett har jeg det om vinteren. Men, nå har jeg altså fått en ny en. CRP er helt fin, Strep.test er negativ. Ingen feber. Men, eg er så lei av disse halsbetennelsene som skal kurere seg selv. Finnes det noe effektivt jeg kan bruke mot det? Eller noe forebyggende? I det hele tatt, har du noen tips? Jeg er så lei av dette her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32729-halsbetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Kanskje det vil hjelpe å ha vinduet på gløtt for å øke luftfuktigheten i den kjølige årstiden? Jeg synes også du skal kontakte legen din slik at du kan få klarhet i hvorfor du munnpuster. Skyldes det tendens til tetthet i nesen? Hjelper det å ligge med overkroppen høyere?

God håndhygiene vil for øvrig begrense risikoen for å bli smittet av virus som kan forårsake halsbetennelser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32729-halsbetennelse/#findComment-128144
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...