Gå til innhold

Er jeg overvektig???

Gjest spørsmål, takk for svar!

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

5

• morsan

4

• Mary Poppins

2

• Bookworm

1

Skrevet

Hun som er "ganske slank" og hun som er "lubben" må da være omtrent akkurat like store!

Skrevet

Det er vel kanskje det.. Så kun på et lite bilde jeg..Hmm..de var like :o) Men syns det var rart at fergie var så "lubben" :P

*he he* Jo det er Kirstie Alley!

Gjest MayLynn
Skrevet

Nei det er du vel ikke og det viktigste er at du er fornøyd med deg selv. Selv "må" jeg være slankere enn deg for å være fornøyd. Er 1.64 og 55 kg men er "egentlig" 53... Merker at det er vanskeligere å holde vekten etter hvert som jeg blir gammel...

Skulle vel egentlig ønske at jeg ikke brydde meg så mye :-)

Gjest definisjoner
Skrevet

Problemet med dette er at det ikke er sånn at alle kan ha egne definisjoner på hva som er overvektig. Det finnes standardiserte definisjoner på det. Dersom man har en BMI på mellom 25 og 29,9 er man per definisjon overvektig. Da blir det jo helt på trynet at dere kommer og sier at "nei, ifølge min definisjon er du ikke overvektig." Dersom man er f.eks veldig godt trent kan man godt se sinnsykt bra ut med en BMI på over 25, men man er uansett, per definisjon, overvektig. Hvorvidt den overvekten er noe man skal/bør gjøre noe med er jo en helt annen sak - det er det ikke nødvendigvis.

Alle kan jo ikke gå rundt og lage sine egne definisjoner på alt annet heller.

Skrevet

Hun som er "ganske slank" og hun som er "lubben" må da være omtrent akkurat like store!

Jada masa! Jeg angrer på at jeg la ut de bildene i et anfall av trøtthet og ukritisk sans sent på kvelden igår *sur*

;-P

Skrevet

Problemet med dette er at det ikke er sånn at alle kan ha egne definisjoner på hva som er overvektig. Det finnes standardiserte definisjoner på det. Dersom man har en BMI på mellom 25 og 29,9 er man per definisjon overvektig. Da blir det jo helt på trynet at dere kommer og sier at "nei, ifølge min definisjon er du ikke overvektig." Dersom man er f.eks veldig godt trent kan man godt se sinnsykt bra ut med en BMI på over 25, men man er uansett, per definisjon, overvektig. Hvorvidt den overvekten er noe man skal/bør gjøre noe med er jo en helt annen sak - det er det ikke nødvendigvis.

Alle kan jo ikke gå rundt og lage sine egne definisjoner på alt annet heller.

Var denne til meg??

Gjest definisjoner
Skrevet

Var denne til meg??

Den kunne vært til veldig mange i denne tråden, men blant annet deg, ja, da du jo kom med dine definisjoner. Men den kunne like gjerne vært lagt under mange av de andre innleggene her.

Skrevet

Den kunne vært til veldig mange i denne tråden, men blant annet deg, ja, da du jo kom med dine definisjoner. Men den kunne like gjerne vært lagt under mange av de andre innleggene her.

Ok, og jeg la vekt på at dette var _mine_ definisjoner, ingen fagpersoners definisjoner. En viss forskjell ;)

Gjest definisjoner
Skrevet

Ok, og jeg la vekt på at dette var _mine_ definisjoner, ingen fagpersoners definisjoner. En viss forskjell ;)

Og min kommentar var at det er helt håpløst å komme med sine egne definisjoner på noe som faktisk har en standardisert definisjon. Det er ikke rart det blir mye tull og misforståelser ute i verden om alle skal ha sine egne definisjoner av alt mulig.

Skrevet

Jeg er bare enig i "slank". Jeg ville plassert både "ganske slank" og "lubben" i kategorien kraftig. Den du kaller overvektig ville jeg kalt svært overvektig.

Da mangler det altså "vanlig", "lubben" og "overvektig" som jeg ser det:)

Skrevet

Og min kommentar var at det er helt håpløst å komme med sine egne definisjoner på noe som faktisk har en standardisert definisjon. Det er ikke rart det blir mye tull og misforståelser ute i verden om alle skal ha sine egne definisjoner av alt mulig.

Sorry da....

Skrevet

Jeg er bare enig i "slank". Jeg ville plassert både "ganske slank" og "lubben" i kategorien kraftig. Den du kaller overvektig ville jeg kalt svært overvektig.

Da mangler det altså "vanlig", "lubben" og "overvektig" som jeg ser det:)

Hmmm, nå angrer jeg enda mer på at jeg var så dum å komme med mine egne definisjoner *hehe*

Skrevet

På svært mange områder er det da helt kurant å ha sin egen oppfatning av hva de selv anses som ditten eller datten, og hva man synes om folks utseende er i aller høyeste grad subjektivt.

Skrevet

På svært mange områder er det da helt kurant å ha sin egen oppfatning av hva de selv anses som ditten eller datten, og hva man synes om folks utseende er i aller høyeste grad subjektivt.

Amen ;)

Skrevet

Jada masa! Jeg angrer på at jeg la ut de bildene i et anfall av trøtthet og ukritisk sans sent på kvelden igår *sur*

;-P

...men legg merke til at jeg ikke har kommentert hvorvidt jeg er enig eller uenig i din kategorisering;-) Jeg synes bare de to ser nokså like ut i størrelsen...;-) Sistnevnte kanskje litt større pupper?

Skrevet

...men legg merke til at jeg ikke har kommentert hvorvidt jeg er enig eller uenig i din kategorisering;-) Jeg synes bare de to ser nokså like ut i størrelsen...;-) Sistnevnte kanskje litt større pupper?

*lukker øynene - tar av CI'en og loller med tunga*

;)

Gjest definisjoner
Skrevet

Hva man synes om folks utseende, ja, men ikke hvorvidt de er overvektige.

Jeg kan også mene mye rart om hvor gamle folk ser ut, f.eks, men det bestrider ikke det faktum at de har en spesiell alder uansett.

Det var imidlertid aldri min tanke å starte en krangel med noen om noe som helst, så jeg avslutter dette nå.

black wealch
Skrevet

kanskje de har kg på akkurat rette plassene !!

er 158 cm, bruker str 40 og 44 og får bare komplimenter for kroppen min!!

"you're the most sexy girl in the bar!" er bare noen dager siden jeg hørte på kypros!!

They tell that to all the girls :-)

Men ta det som et komplement !

Skrevet

Hmmm, nå angrer jeg enda mer på at jeg var så dum å komme med mine egne definisjoner *hehe*

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener? Var det galt å si det du sa eller mener du at jeg gikk for langt? Jeg mener svaret er nei på begge:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...