Gå til innhold

NAV-ansatte på Syden-tur

Anbefalte innlegg

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

17

• tzatziki1365380058

9

• mrxx

6

• fyrlykt

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vel - kurs fra søndag til onsdag = 3 netter - tilsammen 4 000 kroner per pers. Ikke en vanvittig kostnad, dersom kurset uansett ville blitt holdt. Kostnaden for et slikt kurs i Norge kan være minst like stor. Har ingen problemer med dette.

Skrevet

Jeg tror ikke det å være NAV-ansatt er noen drømmejobb, spesielt ikke etter alle omstillinger og medieomtale som har vært. Jeg hører om NAV-ansatte som nesten ikke tør fortelle hvor de jobber. En kursreise en sjelden gang er dem vel unt, så lenge det er budsjett for det. Det koster sikkert vel så mye å booke dem inn på et norsk hotell.

Det er kostnadseffektivt å beholde folk i samme jobben over tid, i stedet for stadig å ansette nye og lære dem opp. Så det kan hende at dette ikke er så dyrt som det ser ut til, hvis det bidrar til at folk blir i jobben over tid.

Gjest høstløv
Skrevet

Sitat: "Turen begrunnes med behovet for å styrke arbeidsmiljøet og heve kompetansen."

Hvis kurset hever kompetansen blant de ansatte, så er det vel anvendte penger, og kommer brukerne tilgode i form av bedre saksbehandlere.

Skrevet

Har ingen motforestillinger, min arbeidsplass har vært i bl.a. Riga og Tallin. Billigere og veldig nyttig å kombinere teambuilding og faglig oppdatering.

Skrevet

Sitat: "Turen begrunnes med behovet for å styrke arbeidsmiljøet og heve kompetansen."

Hvis kurset hever kompetansen blant de ansatte, så er det vel anvendte penger, og kommer brukerne tilgode i form av bedre saksbehandlere.

_hvis_, ja. At de blir bedre saksbehandlere av å få en gratistur til Middelhavet, betviler jeg sterkt. Jeg mener pengebruken gir feil signaler.

Skrevet

Har ingen motforestillinger, min arbeidsplass har vært i bl.a. Riga og Tallin. Billigere og veldig nyttig å kombinere teambuilding og faglig oppdatering.

Jeg synes ikke at det offentlige skal bekoste turer til utlandet. De kunne lagt turen til en plass i Norge, så hadde norsk hotell og restaurant tjent penger.

Gjest høstløv
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1240298041' post='4135708]

_hvis_, ja. At de blir bedre saksbehandlere av å få en gratistur til Middelhavet, betviler jeg sterkt. Jeg mener pengebruken gir feil signaler.

NAV ansatte er en utskjelt gruppe. Hvorfor skal ikke de ha velferdsgoder på linje med ansatte i andre yrker?

Turen har sikkert et islett av faglig videreopplæring.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1240298141' post='4135710]

Jeg synes ikke at det offentlige skal bekoste turer til utlandet. De kunne lagt turen til en plass i Norge, så hadde norsk hotell og restaurant tjent penger.

Det er det som er tingen i det norske arbeidsliv for tiden. Reise bort, gjerne til en storby i et annet land, kombinere fornøyelser og nytte. Hvorfor skal ikke offentlig ansatte kunne bruke sine kursmidler utenfor landets grenser når det samtidig bidrar til økt kompetanse og samhold? Er det bare det offentlige som skal støtte norske hoteller?

Reisebyråene er vel også norsk. Innimellom kan vi støtte dem også.

Skrevet

Det er det som er tingen i det norske arbeidsliv for tiden. Reise bort, gjerne til en storby i et annet land, kombinere fornøyelser og nytte. Hvorfor skal ikke offentlig ansatte kunne bruke sine kursmidler utenfor landets grenser når det samtidig bidrar til økt kompetanse og samhold? Er det bare det offentlige som skal støtte norske hoteller?

Det er en viss forskjell på offentlig og privat sektor, ja. Så jeg er uenig med deg :-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1240298141' post='4135710]

Det er ikke billigere å legge det til Norge,- og effekten er sikkert bedre av en utenlandstur - hvis målet var teambuilding. Har ingen problemer med det,- og syntes det hørtes tåpelig ut at det ble protester på dette...

Gjest Surpomp!
Skrevet

Så det er der de er ja, fader ta dem, jeg har ennå ikke fått pengene jeg skulle hatt for 14-dager siden, og det er den eneste inntekten jeg har.

Er rimelig muggen siden det for tiden er den eneste inntekten jeg har, er dritlei av pannekaker og grøt til middag, jeg vil ha penger, kjøtt og fisk!

Jeg tror forøvrig jeg skal søke jobb i NAV, jeg vil også på kurs sånne steder!

Gjest Tidligere NAV ansatt
Skrevet

Så det er der de er ja, fader ta dem, jeg har ennå ikke fått pengene jeg skulle hatt for 14-dager siden, og det er den eneste inntekten jeg har.

Er rimelig muggen siden det for tiden er den eneste inntekten jeg har, er dritlei av pannekaker og grøt til middag, jeg vil ha penger, kjøtt og fisk!

Jeg tror forøvrig jeg skal søke jobb i NAV, jeg vil også på kurs sånne steder!

''Jeg tror forøvrig jeg skal søke jobb i NAV, jeg vil også på kurs sånne steder!''

Tror nok ikke det er stedet å jobbe, for å dra på kurs på slike steder, nei. Det skjer nok omtrent en gang hvert fjerde skuddår, og da blir det selvsagt bråk.

Skrevet

Jeg synes de er helt greit. Antagelig blir det billigere at de reiser dit enn å reise på et hotell i Norge. Hvis det er noe utsette på dette så må det være at pengene ikke blir brukt i Norge. Men de som klager på det reiser glatt til andre verdensdeler på ferie uten å ofre det en eneste tanke.

Så er det de som blir misunnelig og vil klage på det og så vil det selvsagt være de som ikke har fått den hjelpen de trenger, som mener de heller burde ha vært på jobb og hjulpet dem. Det siste har jeg forståelse for, men samtidig så kan det være at de blir bedre etter at de kommer hjem også.

Skrevet

''Prisen er omtrent like billig som om vi skulle vært på hotell i Norge, men jeg har måttet vurdere hvordan offentligheten vil oppfatte dette, sier han.''

Syns dette er helt OK om det ligger et element av kurs inni der et sted, noe jeg ikke leste artikkelen nøye nok til å få med meg.

Skrevet

''Det er det som er tingen i det norske arbeidsliv for tiden. Reise bort, gjerne til en storby i et annet land, kombinere fornøyelser og nytte. Hvorfor skal ikke offentlig ansatte kunne bruke sine kursmidler utenfor landets grenser når det samtidig bidrar til økt kompetanse og samhold?''

Godt poeng!

Skrevet

Jeg synes de er helt greit. Antagelig blir det billigere at de reiser dit enn å reise på et hotell i Norge. Hvis det er noe utsette på dette så må det være at pengene ikke blir brukt i Norge. Men de som klager på det reiser glatt til andre verdensdeler på ferie uten å ofre det en eneste tanke.

Så er det de som blir misunnelig og vil klage på det og så vil det selvsagt være de som ikke har fått den hjelpen de trenger, som mener de heller burde ha vært på jobb og hjulpet dem. Det siste har jeg forståelse for, men samtidig så kan det være at de blir bedre etter at de kommer hjem også.

Jeg tror de ansatte i NAV sliter voldsomt for tiden og er syndebukker for noe som de høyt over dem har bestemt.

Skrevet

Jeg tror de ansatte i NAV sliter voldsomt for tiden og er syndebukker for noe som de høyt over dem har bestemt.

Det er det ingen tvil om, de vanlige ansatte kan ikke noe for det de har havnet opp i og de gjør helt sikkert så godt de kan.

Gjest enkelte skulle hat mer etter-utdanning!(samt en dose folkeskikk!!!)
Skrevet

Det er det ingen tvil om, de vanlige ansatte kan ikke noe for det de har havnet opp i og de gjør helt sikkert så godt de kan.

nja.noen som gjør en usedvanlig dårlig jobb(men det gjelder vel mange andre steder og!) STOR forskjell på de ansatte.noen snakker jo ikke,de bjeffer og er konstant sure.uansett hvor "enkel" oppgave de har!

men men.snakker vel ikke om fleratallet,bare de som er mest synlige her i kommunen!

Gjest ViViola
Skrevet

Man skal lete lenge og ikke reise særlig langt i Norge for å få et opplegg på så lang tid til samme pris.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...