Gå til innhold

NAV-ansatte på Syden-tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1240421280' post='4136806]

Hvorfor tror du denne saken ble slått opp, da? :-)

Ikke for annet enn å lage noen fete overskrifter og de holder seg sjeldent til alle fakta, for da ble det lite å skrive om.

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

17

• tzatziki1365380058

9

• mrxx

6

• fyrlykt

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Som lege ser jeg problemene i NAV daglig fra sidelinjen.

Analysen viser at det største problemet er kompetansesvikt. Folk er satt inn i nye oppgaver som de ikke behersker.

1. For å bringe NAV på fote, få systemet til å fungere og dermed gi brukerne den hjelp de trenger, er kompetanseutvikling veien å gå. Som annen utdanning er det en investering. Akkurat de få dagene produserer de mindre, men på sikt øker tjenesteproduksjonen. Eterutdanning i form av kurs er dermed et riktig trekk.

2. Som alle andre må også NAV sørge for å få mest igjen for pengene. Kurs i utlandet er ofte mye billigere enn i Norge. Igjen et godt valg.

3. Om de ansatte i tillegg har det hyggelig og trives i disse dagene, vil det bringe dem et kjærkomment psykisk overskudd som vil komme alle brukerne til gode.

Kort sagt et utmerket tiltak.

At misunnelsen og småligheten fortsatt er et sterkt, norsk personlighetstrekk, viser dette oppslaget i VG.

Enig med deg.

Dessuten - Prisen var ca kr 3400,- pr hode mener jeg at jeg leste. Det er peanuts i denne sammenhengen. Det hadde kostet minst like mye, om ikke mer, å holde kurset på et eller annet konferansesenter oppi fjellom eller noe sånt. Hadde det fordyret kurset vesentlig å reise langt hadde saken vært annerledes.

Jeg er selv så heldig at jeg jobber for et firma som verdsetter kompetanseheving høyt.

Hva er det de sier, avindsjuka er sterkere enn kjønnsdriften...? ;)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1240421416' post='4136810]

Nei, hvorfor ble denne saken slått opp, tror du? Det er nok fordi at alle ikke er enige.

Saken ble slått opp fordi media vet at dette er en saftig sak folk vil engasjere seg i fordi de ikke vet nok om bakgrunnen for turen ;)

tzatziki1365380058
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1240425909' post='4136861]

Hvordan skal jeg svare, når du tydeligvis har fasiten selv?

Du stiller spørsmål på spørsmål i alle innlegg med "hvorfor ikke". Du sa tidligere at du unner dem dette, fordi det er så vanskelig arb-plass. Jeg sa at de har det ikke verre enn mange andre. Spør de som jobbet for hjørnesteinsbedriftene som har blitt nedlagt (F.eks. Fundo og aluminiumsverkene), og som ikke har noe å gå til. Enkeltmannsforetak som har gått dukken, etc. Jeg mener disse folka har det vel så ille. Men det var ikke saken.

Jeg snakka heller ikke om effekten for den lille gjengen på tur. (Jeg tror nok de har det fint, men hva med de mange tusen andre i NAV?) Jeg snakka om signaleffekten, og da gjerne overfor de uten jobb.

Så, jeg er ikke enig med deg i alt dette. :-)

Klart, har man ikke jobb, kan man ikke regne med å bli sendt på seminar/tur hva som helst for å øke kompetansen sin eller være med på teambuilding.

Det er bare veldig underlig å argumentere med at Nav ikke må sende folk på kurs fordi noen har mistet jobben...

Det er også veldig merkelig dersom folk ikke har fått med seg at at Nav er i en veldig spesiell situasjon for tida, og har vært det over lengre tid. Det er sikkert folk som har det verre, men jeg ser ikke hvorfor det har noe som helst med saken å gjøre.

Og naturligvis lurer jeg på hvorfor du mener at akkurat Nav-ansatte ikke skal få reise på kompetanetiltak eller liknende når "alle andre" får det. Hvorfor er det spesielt ille at Nav gjør det? Jeg spør, ja - men hører ikke noe svar.

tzatziki1365380058
Skrevet

Enig med deg.

Dessuten - Prisen var ca kr 3400,- pr hode mener jeg at jeg leste. Det er peanuts i denne sammenhengen. Det hadde kostet minst like mye, om ikke mer, å holde kurset på et eller annet konferansesenter oppi fjellom eller noe sånt. Hadde det fordyret kurset vesentlig å reise langt hadde saken vært annerledes.

Jeg er selv så heldig at jeg jobber for et firma som verdsetter kompetanseheving høyt.

Hva er det de sier, avindsjuka er sterkere enn kjønnsdriften...? ;)

3400 pr hode? Det er jo omtrent ingenting. Min arbeidsgiver må betale 2200 kroner for meg for et todagers seminar - og da er det kun med dagpakke (lunsj to dager + deltakelse) Verken overnatting eller middag er med.

Skrevet

3400 pr hode? Det er jo omtrent ingenting. Min arbeidsgiver må betale 2200 kroner for meg for et todagers seminar - og da er det kun med dagpakke (lunsj to dager + deltakelse) Verken overnatting eller middag er med.

I know. Dagpris på norske konferansesentere er helt vanvittige. og skal man i tillegg ha overnatting og transport så blir det fort myyyye pennger av det.

Det er, dessverre for norsk reiseliv, veldig dyrt å arrangere slike ting her hjemme, får mye mer for pengene i andre land.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg var på kurs 1 dag og det kostet 1.990 inkl. lunsj. Og da var hverken reise eller hotellopphold inkludert i den prisen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...