Gå til innhold

Brev til skatteetaten

Gjest hilsen irritert vanlig borger

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen irritert vanlig borger
Skrevet

Jeg har nå tenkt å sende følgende brev til skatteetaten:

Jeg mottok et merkelig brev fra dere i april 09.

I følge brevet skulle jeg ha solgt eiendom i 2008. Hvor i all verden har dere dette fra? Jeg har overhodet ikke solgt/realisert noen eiendom i 2008.

Også for likningsåret 2006 gjorde Skatteetaten en underlig feil, i og med at dere hadde "lest" et minus som et pluss, slik at det beløpet jeg dokumenterte som tap på salg av leilighet, hadde dere gjort om til inntekt, og jeg ble feilaktig trukket mye restskatt hos min arbeidsgiver (noe som de fleste vil synes er relativt flaut) inntil dere omsider innså feilen og betalte meg beløpet tilbake.

Og nå altså dette med feilaktige påstander om salg av bolig i 08.

Jeg finner det meget underlig at Skattetaten gjør så elementære feil, og dernest forlanger at vi vanlige folk må bruke av vår dyrebare tid og energi for å rydde opp etter dere.

På den bakgrunn ønsker jeg å stille følgende spørsmål:

Hva er utdanningskravet for ansatte saksbehandlere ved Skatteetaten?

Finnes det ikke et minstekrav i utdanning mht lesing og regning??

Mrs. Wallace
Skrevet

Du har opplevd totalt to feil i likningen din, og på bakgrunn av det vil du sende et sånt muggebrev med kommentarer om de ansattes utdanning? Sorry, det levner deg nok ikke så mye ære. Vær saklig og korrekt i stedet.

Skrevet

Hva mener du å oppnå med dette, ut over å tømme deg for gruff?

Skrevet

Du store min tid.....

Er det ikke bare å ta en telefon og forklare at det har blitt gjort noen feil ved selvangivelsen da? Klart de retter det opp når de skjønner de har gjort feil, og feil kan alle gjøre :)

Skrevet

Man fanger letter fluer med honning enn med eddik...

Gjest ViViola
Skrevet

He-he, du må ha utrolig høye tanker om din egen person.

Godt å skrive det ned, men sende det? Hadde jeg aldri gjort.

Gjest mallet
Skrevet

Jeg antar du aldri har gjort en eneste feil i jobben din, noensinne?

Skrevet

Det er ikke så lurt å sende det brevet.

Enten ringer du dem og ber - på en høflig måte - forklare hvor de har opplysningene om boligsalget fra.

Eller du skriver et nytt brev der du er saklig, og på en skikkelig måte ber om forklaring på det samme.

Brevet du har gjengitt her egner seg bare for å få ut gruff, og så til å kastes i søpla.

Gjest Toshiba77
Skrevet

Seriøse saksbehandlere hadde bare ristet på hodet av brevet ditt...

Søsteren min skulle sende klagebrev en gang, men heldigvis fikk jeg se på det før hun sendte det... hun hadde ALDRI blitt tatt seriøst om hun sendte det. Påstander ut i luften og banning.

Dere er noen faens idioter som sender meg slike helvetes regninger osv...

ja, noe sånt i den duren :D

heldigvis fikk jeg stoppet henne og hjalp henne å skrive et litt mer seriøst klagebrev.

Skrevet

Det hjelper ikke om saksbehandlerne har kjmpehøy utdanning; det må kunne skatteregler, og de må kunne registrere rett tall på rett sted!

Skrevet

Det hjelper ikke om saksbehandlerne har kjmpehøy utdanning; det må kunne skatteregler, og de må kunne registrere rett tall på rett sted!

Ja, for alle er jo perfekte og gjør aldri feil ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...