Gå til innhold

Er dette god lønn?

Anbefalte innlegg

Gjest Enslig forsørger
Skrevet

Lurer på om 460.000 kr i årslønn regnes som god, bra, eller middels. Sånn i landsgjennomsnittet for kvinner. Og hva med i gjennomsnitt for kvinner med høy utdanning.

Bare nysgjerrig på hvordan jeg ligger statistisk sett.

Gjest også enslig forsørger
Skrevet

Du tjener 210.000 mer i året enn jeg gjør. 3 barn som skal forsørges her.

Skrevet

Det kommer jo helt an på bransje, utdannelse og erfaring. Dette anses jo absolutt ikke som en god lønn for adm.dir. i Aker;-)

Gjest minnah
Skrevet

I forhold til landsgjennomsnittet ligger du nok svært godt an, men om det er god lønn innen ditt yrke/sektor, er en annen sak.

Gjest Enslig forsørger
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger og for link til statistikk.

Jeg fant ut at jeg tjener omtrent likt som det min yrkesgruppe i snitt tjente i fjor. Siden det har steget litt, ligger jeg nå antakelig rett under det snittet. Men det er jo greit å vite.

Takk for hjelpen!

Skrevet

Kommer an på hvilken stilling du har da. Hvis dette er lønn uten lederansvar er det en god lønn. Hvis du jobber innenfor offentlig sektor er det svært god lønn.

Gjest Enslig forsørger
Skrevet

Kommer an på hvilken stilling du har da. Hvis dette er lønn uten lederansvar er det en god lønn. Hvis du jobber innenfor offentlig sektor er det svært god lønn.

Jobber i offentlig helseforetak, men ikke i lederstilling.

Skrevet

Da har du en svært god lønn...i min verden :-)....

Skrevet

Jeg har 450.000 (om jeg hadde jobbet fullt). Har 2 år høyskole, så det er vel middels utdannelse.

Jeg tror dette er en veldig grei lønn, men jeg går ikke under høytlønnede.

Skrevet

Jeg har 450.000 (om jeg hadde jobbet fullt). Har 2 år høyskole, så det er vel middels utdannelse.

Jeg tror dette er en veldig grei lønn, men jeg går ikke under høytlønnede.

Hva jobber du med? Det er jo en kjempebra lønn.

Skrevet

Hva jobber du som og hvor lang utdannelse krever det? Vi trenger alle tips om hvor man kan tjene bra.

Skrevet

Jeg selv tjener 420.000, jobber i det offentlige, har tre års høyskoleutdanning, ikke lederansvar. I min bransje er dette en ok "god" lønn, men ikke høy lønn.

Når vi snakker høy lønn tenker jeg på lønn over 600.000.

Men jeg tjener bra når jeg sammenligner meg med andre med samme utdanning.

Skrevet

Hva jobber du med? Det er jo en kjempebra lønn.

Regnskap med ganske mye ansvar ettersom jeg jobber i morselskapet og lager en del tall for konsernet + at alle datterselskapene ringer meg om de lurer på hvordan ting skal gjøres.

Det flotte er jo at firmaet er fantastisk å jobbe i. Superflott sjef og gode kolleger:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...