Gå til innhold

Mark-tabletter og katt

Anbefalte innlegg

Gjest zanadia
Skrevet

Hvordan får dere i katten mark-tablettene? Jeg har en gammel katt som er meget lur, må bare ta tabletten og ha den ned i halsen på den slik at den svelger. Har visst prøvd det meste annet, men forslag mottas med stor takknemlighet :-)

Skrevet

Jeg knuste tablettene og blandet med smøreost og smørte på labben til kattene. Begge to likte osten og etterpå så måtte de jo vaske seg også så de fikk i seg alt.

Skrevet

Jeg pleide å stille meg bak katta når den sto på golvet, tok tak i den slik at den måtte legge seg ned med bakendene helt inn mellom lårene mine og klemte beina litt bestemt rundt den så den ikke kom seg løs. Med venstre hånd tok jeg et tak under haken og rundt hodet og presset opp munnen på den, stappet så tabletten så langt bak som jeg fikk til med høyre hånd, presset så hodet forsiktig opp og bak til katten var nødt til å svelge.

Det var slett ikke så grusomt som det kan høres ut og over på noen sekunder. :o)

Gjest zanadia
Skrevet

Jeg knuste tablettene og blandet med smøreost og smørte på labben til kattene. Begge to likte osten og etterpå så måtte de jo vaske seg også så de fikk i seg alt.

Har prøvd dette ja, bare det at denne katten er så smart. Den fant ut at den kunne gni av smørosten, majonesen ol på bordbeinet. Da var vi jo like langt.

Denne katten er som sagt veldig smart. Den åpner dører, går på do, er sjefen i dette huset :-)

Gjest zanadia
Skrevet

Jeg pleide å stille meg bak katta når den sto på golvet, tok tak i den slik at den måtte legge seg ned med bakendene helt inn mellom lårene mine og klemte beina litt bestemt rundt den så den ikke kom seg løs. Med venstre hånd tok jeg et tak under haken og rundt hodet og presset opp munnen på den, stappet så tabletten så langt bak som jeg fikk til med høyre hånd, presset så hodet forsiktig opp og bak til katten var nødt til å svelge.

Det var slett ikke så grusomt som det kan høres ut og over på noen sekunder. :o)

Det er sånn vi må gjøre også, ser jo ikke bra ut nei, men fort overstått, som du sier :-)

Gjest minnah
Skrevet

Best å gjøre som Lillemus beskriver, tving den til å gape, og dytt tabletten så langt bak i svelget som du klarer. Deretter holder du den under kjeven og stryker på halsen. Den vil ikke bite deg, den vil forsøke å rygge unna og vri på hodet.

Mange katter er så slu at det ikke nytter å blande tabletter i noe som helst, og når du får teken på dette er det veldig effektivt. :-)

Gjest zanadia
Skrevet

Best å gjøre som Lillemus beskriver, tving den til å gape, og dytt tabletten så langt bak i svelget som du klarer. Deretter holder du den under kjeven og stryker på halsen. Den vil ikke bite deg, den vil forsøke å rygge unna og vri på hodet.

Mange katter er så slu at det ikke nytter å blande tabletter i noe som helst, og når du får teken på dette er det veldig effektivt. :-)

Ja, har vel fått rette grepet på dette. Katten må nå ha disse tablettene også, den spiser mye mus og fugl. Fant en fin mus under kjøkkenbordet idag, nam-nam :-)

Gjest minnah
Skrevet

Ja, har vel fått rette grepet på dette. Katten må nå ha disse tablettene også, den spiser mye mus og fugl. Fant en fin mus under kjøkkenbordet idag, nam-nam :-)

*urk* ;o)

Gjest minnah
Skrevet

Har prøvd dette ja, bare det at denne katten er så smart. Den fant ut at den kunne gni av smørosten, majonesen ol på bordbeinet. Da var vi jo like langt.

Denne katten er som sagt veldig smart. Den åpner dører, går på do, er sjefen i dette huset :-)

Den går på do - altså på menneskedoen? :-)

Gjest zanadia
Skrevet

Den går på do - altså på menneskedoen? :-)

Yes :-). Det fant den på helt av seg selv hehe.

Gjest minnah
Skrevet

Yes :-). Det fant den på helt av seg selv hehe.

HEHE, skulle jeg likt å se! ;o)

candyqueen_83
Skrevet

Har du prøvd den pastaen du får kjøpt? Sprøyter den inn helt bakerst i munnviken til katten, og holder til den svelger. Det skal visstnok være lettere enn tabletter.

Gjest katteeier
Skrevet

Har du prøvd den pastaen du får kjøpt? Sprøyter den inn helt bakerst i munnviken til katten, og holder til den svelger. Det skal visstnok være lettere enn tabletter.

funker ikke mot bendel-orm,men ellers er den enkel og grei:)

Gjest Går greit her
Skrevet

Jeg har hjulpet venner og bekjente med å trykke i tabletter eller gi pasta direkte i munnen.

Her hjemme går det veldig greit med å knuse tabletten og dytte denne inni noe godt. Da passer jeg på at katten ikke får noe ekstra godt i løpet av den dagen (bare tørrrfor) Da en den gjerne ekstra godtesyk på efta når jeg veiver med det jeg har dyttet tabletten inni :)

brilleslangen
Skrevet

flink pus ja:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...