Gå til innhold

Enda en dag "uten innhold"

Anbefalte innlegg

Gjest ensom mor
Skrevet

Hvordan får jeg det til. Utad en vellykket, blid, vakker og flink kvinne på rundt 40. Men så får jeg det ikke til allikevel når det gjelder å få innhold i dagene mine. Etter jobb har minstemann sett på tv nesten uavbrutt, mens jeg har ryddet og dillet med ingenting, bl.a surret på nett.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men føler meg bare så mislykka :(

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

3

• trollemor;o)

3

• vilde

1

• nick

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest ensom også
Skrevet

Jeg kjenner godt disse følelsene og de er irrelevante. Det er ingen som kan gjøre noe med dem andre enn du selv....

Gjest ensom mor
Skrevet

Jeg kjenner godt disse følelsene og de er irrelevante. Det er ingen som kan gjøre noe med dem andre enn du selv....

Irrelevante? Hva legger du i det?

forresten vil jeg understreke at jeg _er_ ensom etter et samlivsbrudd og med familien min langt unna.....

Gjest ikke noentrøst men
Skrevet

Tror det er viktig å sette pris på helt enkle ting i verden , som det å kunne føle glede over ting man kanskje tar som en selvfølge.

At du har en jobb, er frisk ?har friske barn, det å kunne føle at alle muligheter står åpen bare en selv greier å gjøre noe med det.

Tror man må bli alvorlig syk, før man greier å sette pris på selv en kjeldelig hverdag, og da er det ofte for sent.

Har selv hatt det gaske tøft, men heldigvis greier jeg å føle glede av å oppleve våren, se sola, prøver å trekke til meg alt sansene mine klarer å oppfatte, og da er det utrolig mye glede å finne selv om man kanskje er ensom.

Skrevet

Du høres ut som en MILF!

Du får begynne med å lese hva du skriver om deg selv, det er ikke særlig dårlig. Så får du løfte på rumpa og ta med poden ut en tur. Det er nesten sommer.

Eller så er det ikke så unormalt å dalle rundt og rydde litt om ettermiddagen.

Gjest Elextra
Skrevet

Tror det er viktig å sette pris på helt enkle ting i verden , som det å kunne føle glede over ting man kanskje tar som en selvfølge.

At du har en jobb, er frisk ?har friske barn, det å kunne føle at alle muligheter står åpen bare en selv greier å gjøre noe med det.

Tror man må bli alvorlig syk, før man greier å sette pris på selv en kjeldelig hverdag, og da er det ofte for sent.

Har selv hatt det gaske tøft, men heldigvis greier jeg å føle glede av å oppleve våren, se sola, prøver å trekke til meg alt sansene mine klarer å oppfatte, og da er det utrolig mye glede å finne selv om man kanskje er ensom.

Kloke ord.

trollemor;o)
Skrevet

forresten vil jeg understreke at jeg _er_ ensom etter et samlivsbrudd og med familien min langt unna.....

Ta med ungen ut en tur, oppsøk steder der det er muligheter for å treffe andre barn og foreldre.

Ikke spør meg hvor, men det må da finnes ett eller annet sted å oppsøke.

Dutrenger ikke gjøre noe hver eneste ettermiddag, men innimellom.

Gjest ensom også
Skrevet

Jeg er ensom av samme grunn som deg, og vet godt hva du snakker om.

Det jeg legger i irrelevante er at det er ingen grunn til at vi føler oss slik. Du beskriver hvordan du fremstår utad og det kunne også ha vært min beskrivelse av meg selv. Ensomheten er inn i oss selv og det er ikke relevant.

Angst er irrelevant følelse.

Skrevet

Høres ut som en helt vanlig dag spør du meg. Det du bør gjøre noe med er instillingen din. Og om du synes gutten din ser for mye på tv og at du roter på nettet, slå av begge deler og ta frem et brett-spill, eller ta en tur ut isteden. Rydde litt må man jo få gjort...helt vanlig å bruke ettermiddagen til det.

Men hva er egentlig grunnen til at du føler deg mislykket? Er det fordi du selv føler at hverdagen ikke er slik du ønsker, eller fordi du ikke klarer å leve opp til andres eller dine egne forventninger/krav til hvordan en "vellykket persons" liv er?

Jeg vet godt at det ikke er så enkelt å være skilt alene-mor, er det selv. Man må passe seg for å ikke synke inn i selvmedlidenheten og bare bli apatisk... Nei, ta deg selv i nakken og bestem deg for at idag skal bli en dag du kan være fornøyd med når du legger deg ikveld! Det er vel ikke så mye som skal til? Ønsker deg lykke til :)

Skrevet

Du må sette i gang to tiltak.

1. Innse at hverdag er hverdag og de færreste er enormt aktive etter jobb/barnehage. Det er normalt å se litt på TV, spise middag, gjøre litt husarbeid, sende noen e-mailer.

2. Finn ut hva du ønsker og gjør det. Vil du leke mer med barnet ditt? Gjør det, da. Det er jo bare å sette i gang. Vil du bli kjent med andre barnefamilier? Finn en arena. Vil du ha litt barnefri og ta en tur på kino? Skaff barnevakt.

Gjest den perfekte alenemor
Skrevet

Høres utroolig kjedelig ut. Vi tar alltid jetflyet til en eller annen storby hvor vi spiser 5-retters middag og hygger oss. TV og internett bruker vi nesten ikke fordi hverdagen vår er så full av fornuftige opplevelser og læring, læring, læring.

Gjest ViViola
Skrevet

Tja, hva med å putte ei vannflaske og et sitteunderlag i en sekk, og rett og slett gå ut en tur? Til en park (om du bor i en by), rusle en tur i skogen - hva som helst? Trenger jo ikke være noe stort prosjekt, i grunnen?

Hoppe trampoline med ungen, sykle en tur, spille et spill hvis været er dårlig?

Er du deprimert? Hvis ja, så er legen et utgangspunkt.

Å ha en og annen slik "slapp dag" er jo helt normalt, men jeg hadde blitt "stein toillat" om alle hverdager var slik.

Du sier at du er ensom etter samlivsbrudd. Deltar du i noen sosiale sammenhenger? Er ungene (siden du omtaler et barn som "minstemann" er det nærliggende å tro at du har flere barn?) med på noen aktiviteter, vil det alltid være et skrikende behov for frivillig innsats i styrer og stell. En super arena å skaffe seg nettverk på!

Hobbyer? Noe du liker å gjøre? Meld deg på kurs! :-)

Tiltaket må du finne hos deg selv, men det er en ting du kan ta deg gift på: Det er INGEN som kommer og fikser et nettverk for deg. Det er INGEN som kommer på døra og er vennen din sånn helt uten videre. Det er INGEN som lager akvitetsplan for deg.

Din jobb, ditt initiativ, ditt liv.

Dette kan du gjøre noe med! :-)

Skrevet

Høres utroolig kjedelig ut. Vi tar alltid jetflyet til en eller annen storby hvor vi spiser 5-retters middag og hygger oss. TV og internett bruker vi nesten ikke fordi hverdagen vår er så full av fornuftige opplevelser og læring, læring, læring.

Da foreslår jeg at du inviterer med deg "ensom mor" med barn neste gang du drar ut på tur ;-)

Gjest ensom mor
Skrevet

Du har mange gode poeng!

''Tror man må bli alvorlig syk, før man greier å sette pris på selv en kjeldelig hverdag, og da er det ofte for sent.''

Uff- kjente at jeg fikk dårlig samvittighet nå.... Jeg vet jo at du har rett, men man (jeg) blir så navlebeskuende innimellom :(

'' Har selv hatt det gaske tøft, men heldigvis greier jeg å føle glede av å oppleve våren, se sola, prøver å trekke til meg alt sansene mine klarer å oppfatte, og da er det utrolig mye glede å finne selv om man kanskje er ensom.''

Våren og solen gjør livet lettere å leve ja :) Takk for tankevekkende innlegg.

Mvh

Gjest ensom mor
Skrevet

Du høres ut som en MILF!

Du får begynne med å lese hva du skriver om deg selv, det er ikke særlig dårlig. Så får du løfte på rumpa og ta med poden ut en tur. Det er nesten sommer.

Eller så er det ikke så unormalt å dalle rundt og rydde litt om ettermiddagen.

''Du høres ut som en MILF!''

Jeg _er_ en MILF ja! ;)

''Du får begynne med å lese hva du skriver om deg selv, det er ikke særlig dårlig. Så får du løfte på rumpa og ta med poden ut en tur. Det er nesten sommer.''

Takk. :) Har vært ute i det flotte været med ham nå i ettermiddag. Deilig!

''Eller så er det ikke så unormalt å dalle rundt og rydde litt om ettermiddagen.''

Det "unormale" er vel at jeg ikke diller med det jeg burde. Det blir istedet sånt dill som ikke gir meg noe som helst annet enn dårlig samvittighet.

Gjest ensom mor
Skrevet

Er det ikke slike de fleste har det da?

Det er godt mulig, men mine aldelses skjønne kollegaer er sånne som har tusen jern i ilden. Det høres ut som om de knapt har tid til å spise før de legger seg for kvelden.

Kjente du deg igjen i det jeg skrev kanskje?

Gjest ensom mor
Skrevet

Ta med ungen ut en tur, oppsøk steder der det er muligheter for å treffe andre barn og foreldre.

Ikke spør meg hvor, men det må da finnes ett eller annet sted å oppsøke.

Dutrenger ikke gjøre noe hver eneste ettermiddag, men innimellom.

''Ta med ungen ut en tur, oppsøk steder der det er muligheter for å treffe andre barn og foreldre. Ikke spør meg hvor, men det må da finnes ett eller annet sted å oppsøke.''

Det er dette som er utfordringen ja, jeg har ikke motet eller evne til å gjøre noe med dette for tiden.... :(

'' Dutrenger ikke gjøre noe hver eneste ettermiddag, men innimellom.''

Jeg har ikke noe behov for full fres hver ettermiddag nei, men om jeg hadde klart å få det til et par ganger i uka hadde jeg vært fornøyd ja

Gjest ensom mor
Skrevet

Jeg er ensom av samme grunn som deg, og vet godt hva du snakker om.

Det jeg legger i irrelevante er at det er ingen grunn til at vi føler oss slik. Du beskriver hvordan du fremstår utad og det kunne også ha vært min beskrivelse av meg selv. Ensomheten er inn i oss selv og det er ikke relevant.

Angst er irrelevant følelse.

''Ensomheten er inn i oss selv og det er ikke relevant.''

Du har rett i at ensomheten er inne i oss selv, men at det ikke er relevant forstår jeg ikke helt, fordi så lenge det er min virkelighet er det relevant for meg og min hverdag, og det legger en demper på min livsutførelse. Men jeg vet også at det bare er meg selv som kan gjøre noe med det. Av redsel for å bli avvist lar jeg heller være med å invitere noen hjem..... :(

Men som flere nevner: det er snart sommer og da blir livet litt lettere å leve for de fleste. :)

Har du gjort noe konkret for å komme ut av ensomhets-situasjonen din?

Gjest ensom også
Skrevet

''Ensomheten er inn i oss selv og det er ikke relevant.''

Du har rett i at ensomheten er inne i oss selv, men at det ikke er relevant forstår jeg ikke helt, fordi så lenge det er min virkelighet er det relevant for meg og min hverdag, og det legger en demper på min livsutførelse. Men jeg vet også at det bare er meg selv som kan gjøre noe med det. Av redsel for å bli avvist lar jeg heller være med å invitere noen hjem..... :(

Men som flere nevner: det er snart sommer og da blir livet litt lettere å leve for de fleste. :)

Har du gjort noe konkret for å komme ut av ensomhets-situasjonen din?

Ja det har jeg, men det har ikke gjort meg mindre ensom. Jeg har forandret mye i livet mitt og er aktiv hele tiden. Barna mine er voksne og jeg bor alene nå. Jeg har ingen grunn til å føle meg ensom, men er det likevel. Det er det jeg mener med irrelevant, men jeg har full forståelse og respekt for hva du beskriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...