Gå til innhold

Riga

Anbefalte innlegg

Gjest – dvds
Skrevet

Vi er 2 stykker som vurderer å dra til Riga i sommer.Er det noen som har vært her og har tips??

Skrevet

http://www.rozengrals.lv/

Middelalderrestaurant med mye stemning (men obs! obs! også middelalders mat!*S*)

Jeg rakk ikke okkupasjonsmusseet, emn har hørt at det skal være veldig bra.

Vær ellers forberedt på at servicenivået kan være litt sånn "sovjetinspirert".

Skrevet

Kjedelig by. Retten og sletten... men jeg har vært der tre ganger. Oppukasjonsmuseet er gratis, og greit å ha vært innom. Masse bilder å se der, og endel gjenstander - og historier på latvisk.

Middelalderrestauranten har godt øl, og kjempeekkel "vegetarmat". Vi fra jobb som ikke ville ha kjøtt, fikk noe couscousgreier med biter av blomkål og gulrøtter gjemt inn i mellom i haugen på fatet. Hehe... men bortsett fra det er det bra stemning der!

Vil anbefale spa, og ta gjerne toget en halvtime ut av byen til Jurmala. Jeg har vært på Kollonna spa i gamlebyen selv, de har hjemmeside på nettet. Det ligger i fjerde etasje i et "kjøpesenter". Flott sted og flinke folk som jobber der, men hadde det blitt enda en tur til Riga, så hadde jeg nok dratt til Jurmala. Greit å bestille behandlinger på forhånd, da tre-fire dager går utrolig fort...

Der finnes badeland også i Jurmala, kjekt om man reiser med barn.

What else... Skybar - dra opp der og få flott utsikt over hele byen. Tårnet på universitetet (eller en eller annen skole, oppfattet ikke helt hva det var...) er også et flott utsiktspunkt.

På sommeren kan man ta båt på kanalen...

Tja... reis og nyt, opplevelsene skaper man underveis på egen hånd, og med godt selskap blir det nok bra uansett :)

Skrevet

Kjedelig by. Retten og sletten... men jeg har vært der tre ganger. Oppukasjonsmuseet er gratis, og greit å ha vært innom. Masse bilder å se der, og endel gjenstander - og historier på latvisk.

Middelalderrestauranten har godt øl, og kjempeekkel "vegetarmat". Vi fra jobb som ikke ville ha kjøtt, fikk noe couscousgreier med biter av blomkål og gulrøtter gjemt inn i mellom i haugen på fatet. Hehe... men bortsett fra det er det bra stemning der!

Vil anbefale spa, og ta gjerne toget en halvtime ut av byen til Jurmala. Jeg har vært på Kollonna spa i gamlebyen selv, de har hjemmeside på nettet. Det ligger i fjerde etasje i et "kjøpesenter". Flott sted og flinke folk som jobber der, men hadde det blitt enda en tur til Riga, så hadde jeg nok dratt til Jurmala. Greit å bestille behandlinger på forhånd, da tre-fire dager går utrolig fort...

Der finnes badeland også i Jurmala, kjekt om man reiser med barn.

What else... Skybar - dra opp der og få flott utsikt over hele byen. Tårnet på universitetet (eller en eller annen skole, oppfattet ikke helt hva det var...) er også et flott utsiktspunkt.

På sommeren kan man ta båt på kanalen...

Tja... reis og nyt, opplevelsene skaper man underveis på egen hånd, og med godt selskap blir det nok bra uansett :)

''Kjedelig by. Retten og sletten..''

*he he* Jeg har vært der én gang, og tenkte da at det var greit nok å ha vært der og dermed ha krysset den av på "lista", og ikke minst var det greit at dette var en jobbtur, slik at jeg ikke betalte herligheta selv;-)

Den imponerte ikke noe særlig, nei, men greit nok å ha fått med seg.

Skjøner at de ikke var så voldsomme på vegetarmat i middelalderen;-) Det kjøttet vi fikk på Rozengrals var nydelig, men tilbehøret var så som så. Det bestod for det meste av kokte gryn, både oppi suppa og ved siden av kjøttet. Ble nesten overrasket over at det ikke også kom oppi desserten;-)

Jeg aner ikke hva slags grønnsaker de hadde i middelalderen, men skulle tro det fantes erter, kålrot, gulrot og neper? Det hadde vært nydelig til!

Helt enig i at restauranten er en stemningsgreie først og fremst og ikke en kulinarisk opplevelse.

Forøvrig syntes jeg at Jugend-bygningene var utrolig vakre, men det var forsåvidt fort overstått å se dem.

Solskinnspiken
Skrevet

Riga er ok, men likte Vilnius mye bedre. Mer aa se, og stoerre by. Masse fine restauranter og barer, og helt grei shopping. Har vaert i alle tre hovedstadene i Baltikum, og jeg vil rangere Riga til sist. Men var ok der ogsaa!

God tur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...