Gå til innhold

Trening, går opp i vekt :(

Anbefalte innlegg

Gjest søtmons
Skrevet

Jeg har trent et par måneder nå på treningsstudio. Er veldig nybegynner, derfor har det tatt det forsiktig og bare hatt som mål å finne noe jeg liker og bli i litt bedre form. Jeg trener to ganger pr uke, ca 1 time hver gang. Styrke + kondisjon. Om det ikke har vært et mål å gå ned i vekt, har jeg likevel tenkt at det bør ha en viss effekt på vekta - men nei. Jeg har gått opp! Ikke mye, men 1-2 kg. DET er ganske irriterende. Jeg tror neppe jeg trener så mye at det skyldes dette med at muskler veier mer enn fett. Er det ikke rart?

Skrevet

Ofte så blir man sulten av å trene, og spiser derfor mer enn man ellers hadde gjort. Så det kan hende at denne ekstra maten har flere kalorier enn det du klarer å forbrenne.

Gjest ViViola
Skrevet

2 ganger trening i uka er ikke veldig mye, og hvis intensiteten er lav får du kanskje ikke så stor effekt av det du gjør? Har du forresten prøvd å måle med målebånd, og ikke bare gått på vekta?

At muskler veier mer enn fett er en myte, forresten, en kilo fett og en kilo muskler er akkurat like tungt. Poenget er at fett tar mer plass enn muskler, og derfor kan man se resultater selv om man ikke mister kilo. :-)

Dessuten er matinntak et stort poeng... Man skal trene MYE og HARDT for å kunne gå ned samtidig som man dytter på med mat/søtsaker (nicket ditt tilsier at du er glad i søte ting. :-)). Hva spiser du?

Jeg hadde lagt på ei økt til i uka samt økt treningslengde og intensitet noe, og får du til litt hverdagstrim de andre dagene i uka vil du garantert oppleve forandringer. Hverdagstrim kan væreå sykle til butikken, sykle på jobb, gå en rask tur på 30 minutter daglig osv.

Lykke til!

Skrevet

Jeg går alltid opp 1-2 kg i vekt i perioder der jeg trener. Når jeg slutter, går jeg ned igjen ;)

På klærne merkes det derimot den positive veien når jeg trener. Vekta sier ikke så mye om centimetermålene dine.

Skrevet

Fett veier mindre enn muskler. Når du får mer muskler vil du kunne gå opp i vekt selv om fettandelen faller.

Derfor er ikke vekten i seg selv det viktige, men heller hvordan du føler deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...