Gå til innhold

Hvorfor er alle så trette for tiden?

Anbefalte innlegg

Gjest trett og slapp
Skrevet

En skulle tro at nå når det er lyst og fint ute så skulle de fleste ha masse energi. Men så opplever jeg at alle virker så trette. Jeg selv er også veldig trett for tiden. Sover ikke så godt om natta heller nå og vet jeg legger meg for sent.

Det verste er at det er så mange som ønsker at jeg skal stille opp å hjelpe de og spesielt nå for tiden. Jeg vet jeg skylder en del hjelp her og der fordi de har stillt opp for meg før, derfor har jeg ikke noe valg. Men jeg merker kravene sliter på meg nå fordi jeg føler meg dødstrett hele tiden.Selv om jeg sier det til de så er maser de like godt. En veninne sa tilogmed at nå skyldte jeg henne hjelp så da hadde jeg jo ikke så mye valg. Jeg får bare lyst til å reise bort en stund men det lar seg umulig gjøre.

Er det bare meg og folk jeg ser rundt meg som er så trette eller er dette vanlig rundt omkring for tiden?

Gjest zanadia
Skrevet

Helt enig. Jeg sover veldig dårlig og er sur og uopplagt for tiden. Når jeg ser på de i rundt meg er de slappe og trette ja. Jeg blir ikke mindre sur av dette selv, lei av å se folk ligge på sofaen.

Det er noe som heter vårslapphet, sikkert denne som har slått inn?

Skrevet

Etter en god påskeferie + lysere tider (og mer utetid) så er jeg mer opplagt enn på lenge. Men jentungen er helt død. I hvert fall på morran.

Skrevet

Vårslapphet er et velkjent fenomen. Det kan komme av mindre vitaminer og mineraler i maten så sent i sesongen, men det kan også være pollenallergi eller sykdommer (langvarige forkjølelser er vanlig på denne tiden).

Det beste rådet jeg kan gi deg er å passe godt på kostholdet, gå en tur hver dag (i dagslys!) og gjøre aktiviteter som gir deg positiv energi.

Skrevet

Jeg er selv trøtt og slapp for tiden. Er nesten alltid det på starten av våren. Men sånn ut i mai måned pleier energien å ta seg opp!!

Skrevet

Her er vi også vårslappe. Ungene kan faktisk sove helt til klokka halv åtte om morgenen, og da kan vi snakke vårslapphet i heimen ;)

Skrevet

Jeg er så morgentrøtt og slapp for tiden at jeg var inne på tanken å bestille en legetime for å undersøke om jeg mangler jern, har lavt stoffskifte eller noe. Jr må også dras ut av senga, men der er det nok heller fjortis-slappheten som har slått til ;-)

Men altså nei, du er definitivt ikke alene. :D

Skrevet

Vårslapphet :). Kroppen har underskudd på vitaminer og mineraler etter en lang vinter, og trenger å fylle lagrene sine.

Gjest Elextra
Skrevet

Vårslapphet :). Kroppen har underskudd på vitaminer og mineraler etter en lang vinter, og trenger å fylle lagrene sine.

''Kroppen har underskudd på vitaminer og mineraler etter en lang vinter, og trenger å fylle lagrene sine.''

Gjelder dette ennå, da? Riktignok har vi lite sol, men det kompenserer vi så godt vi kan ved inntak av A- og D-vitaminer. Og i motsetning til i eldre dager har vi tilgang til friske grønnsaker og andre ferske råvarer hele året.

Skrevet

''Kroppen har underskudd på vitaminer og mineraler etter en lang vinter, og trenger å fylle lagrene sine.''

Gjelder dette ennå, da? Riktignok har vi lite sol, men det kompenserer vi så godt vi kan ved inntak av A- og D-vitaminer. Og i motsetning til i eldre dager har vi tilgang til friske grønnsaker og andre ferske råvarer hele året.

Kan ikke si at jeg vet dette med sikkerhet, nei :).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...