Gå til innhold

Datavirus, eller hva skjer?

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Har en laptop hvor jeg bruker touchpaden som mus. Men den siste tida har musepekeren levd sitt eget liv. Innimellom virker den som vanlig, men andre ganger (ofte) flyr den rundt på skjermen av seg selv. Den bytter sider, legger ned sider, åpner andre programmer osv. Hva er dette? Ikke svar besøk fra den andre siden :P

Det er hvertfall utrolig slitsomt. Det hjelper noen ganger å restarte den, men ikke alltid.

brilleslangen
Skrevet

Ikke vet jeg nei. Aner ikke om et virus kan oppføreseg slik...

For meg høres det ut som om det er noen som morer seg på din bekostning... Noen som har funnet ut hvordan man kan kontrollere andres maskiner, og bare gjør det for moro...

Det er jo fullt mulig å ta over kontrollen på andres maskiner, for på jobb ringer vi et firma når dataen er på vrangen. De overtar kontrollen på maskina(riktignok må vi samtykke i det) og så klikker de seg ut og inn av programmer fra sin datamaskin et annet sted i landet, mens jeg sitter mutters alene på mitt kontor og bare ser på at de går innog ut av mapper og leter etter feil, og retter opp ting når de har funnet ut hva som er galt...

Ganske snålt egentlig... Men siden det er mulig for et firma å gjøre det er det sikkert mulig for privatpersoner også... hvis man bare har programvaren og vet hva man skal gjøre...

Jeg vet ikke jeg nei

candyqueen_83
Skrevet

Ikke vet jeg nei. Aner ikke om et virus kan oppføreseg slik...

For meg høres det ut som om det er noen som morer seg på din bekostning... Noen som har funnet ut hvordan man kan kontrollere andres maskiner, og bare gjør det for moro...

Det er jo fullt mulig å ta over kontrollen på andres maskiner, for på jobb ringer vi et firma når dataen er på vrangen. De overtar kontrollen på maskina(riktignok må vi samtykke i det) og så klikker de seg ut og inn av programmer fra sin datamaskin et annet sted i landet, mens jeg sitter mutters alene på mitt kontor og bare ser på at de går innog ut av mapper og leter etter feil, og retter opp ting når de har funnet ut hva som er galt...

Ganske snålt egentlig... Men siden det er mulig for et firma å gjøre det er det sikkert mulig for privatpersoner også... hvis man bare har programvaren og vet hva man skal gjøre...

Jeg vet ikke jeg nei

Men musepekeren går ikke automatisk bort til et program, står stille og trykker. Men musepekeren flyr over hele skjermen i en fart, og blir trykket både her og der. Om jeg drar musepekeren over skjermen blir det trykket akkurat som touchpaden er for sensitiv. Selv om den ikke er det. Virker rart om det er noen som er inne på min pc og trykker. Det skjer jo ikke mer enn at programmet kommer opp, og jeg lukker det igjen.

Gjest firepile
Skrevet

Men musepekeren går ikke automatisk bort til et program, står stille og trykker. Men musepekeren flyr over hele skjermen i en fart, og blir trykket både her og der. Om jeg drar musepekeren over skjermen blir det trykket akkurat som touchpaden er for sensitiv. Selv om den ikke er det. Virker rart om det er noen som er inne på min pc og trykker. Det skjer jo ikke mer enn at programmet kommer opp, og jeg lukker det igjen.

Skjer det samme hvis du kobler deg fra internett?

candyqueen_83
Skrevet

Det har jeg ikke prøvd. Det skal jeg sjekke neste gang det skjer.

brilleslangen
Skrevet

Det har jeg ikke prøvd. Det skal jeg sjekke neste gang det skjer.

Ok, jeg forstodetslik at den åpnet og lukket sider i ett kjør..... På min laptop hender det også at touchpaden ikke lystrer helt. Til meg hender det at musepekeren ikke vil være med dit jeg "sier" den skal. Men bare forsvinner ut i kanten av skjermen.Jeg har ei trådløs mus som jeg da kobler til laptopen, og da pleier det å gå over...Og om jeg etterpå kobler fra musen igjen fungerer touchpaden greit igjen. Noen fornuftig forklaring på hvorfor touchpaden oppfører seg slik har jeg ikke, virusprogrammet finner iallfall ingen virus. Så hvis du har mulighet til å prøve å koble til ei vanlig mus ville jeg forsøkt det

candyqueen_83
Skrevet

Nå har jeg testa. Det hjelper ikke å koble fra internett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...